46 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Hier ook 6 weken, weegt 4,7 kg en flessen van 150+5 nu. Zowel onze kraamhul ...
Vertel ons hoe haha 🤭🤭

8 maanden geleden

Hier bij de kinderarts geweest. Omeprazol voorgeschreven gekregen 2x p.d. hoop zo dat het wat af gaat doen. Helaas hoorde ze ook een hartruis dus moeten we (pas in Mei) naar de kinder cardioloog .. Noud weegt 4.6kg mocht idd als het echt nodig was ook ophogen maar ook omdat zijn curve iets afbuigt nu..

8 maanden geleden

Dus wat ze deed: inwikkelen in een dekentje (losjes inbakeren) en eerst wiegen tot hij rustig werd. Ze had hierbij een tetradoek over zijn hoofd gelegd om de prikkels te verminderen. Dan als hij een beetje rustig was op zijn zij gelegd, tutje in, wrijven over zijn rug en shhhhh geluiden maken. Ik heb net hetzelfde gedaan en binnen 10 minuten was hij in slaap en nu al 2 uur vertrokken ♥️ je kan een handdoekje oprollen en voor hem leggen om te voorkomen dat hij op zijn buik rolt. De kraamhulp dacht dat David een baby was die graag ergens tegenaan ligt. Hopelijk blijft deze methode werken 🤞

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Dus wat ze deed: inwikkelen in een dekentje (losjes inbakeren) en eerst wie ...
Noud ligt ook graag ingebakerd ergens tegen aan! Hij ligt in een puckababy piep in een babynestje van doomoo ivm de aerosleep die daarin zit (vind ik zelf fijn). Ze hebben ook zo lang dicht bij ons gezeten. 💗

8 maanden geleden

Reactie op eajk

Noud ligt ook graag ingebakerd ergens tegen aan! Hij ligt in een puckababy ...
David vind inbakeren niet fijn, dus we hadden dat opgegeven. Maar ik denk dat het op de zij liggen en over de rug wrijven echt de sleutel is. Vandaag begint ook zijn sprongetje, dus de hulp kwam op het juiste moment ☺️

8 maanden geleden

Reactie op eajk

Hoeveel drinkt hij? Noud is ook extreem gulzig. Vanaf zijn geboorte al. Dr ...
Hier ook 6 keer 150, ook dezelfde flessen, nu wel speen 2. Wij stoppen veel en heel veel laten boeren! Soms denk je hij wilt nog,... steek ik even de tut erin en wachten

8 maanden geleden

Ik heb al veel goeds gehoord over Novarice, misschien de moeite om eens te proberen?

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij gebruiken Nan Complete Comfort (daarvoor nutrilon prosyneo), en zowel d ...
Was het op aanraden van kinderarts/vroedvrouw dat jullie naar een andere voeding zijn overgeschakeld?

8 maanden geleden

Even een update hier! Sinds vorige week dinsdag aan de omeprazol en we hebben een heel ander kind! Ongelofelijk wat een wereld van verschil dit is.... Nu hopen dat t blijft. Wij zijn idd op aanraden vd kinderarts overgestapt op voeding die zij ons aan heeft geraden

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Was het op aanraden van kinderarts/vroedvrouw dat jullie naar een andere vo ...
Op aanraden van de vroedvrouw!

7 maanden geleden

Reactie op eajk

Even een update hier! Sinds vorige week dinsdag aan de omeprazol en we hebb ...
Welke voeding geven jullie nu als ik vragen mag? 😊 Wij zijn nog wanhopig op zoek naar de juiste voeding en ik las dat jouw kindje ook veel last had van reflux en krampjes en niet zo vlot kaka kan doen. Onze dochter deed maar 1x om de 5 dagen kaka, zelfs toen ze de "meest laxerende melk op de markt" kreeg (volgens de kinderarts). 🙈 Nu al om de 2 dagen maar ze heeft er heel veel last van...

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Welke voeding geven jullie nu als ik vragen mag? 😊 Wij zijn nog wanhopig o ...
Hier krijgt ze nu 2 weken Nan Complete Comfort. Reflux was heel snel beter en krampjes heeft aantal dagen geduurd (ook wel naast osteopaat geweest). Ze zijn niet volledig weg, maar we hebben geen dagelijkse huilbuien van x uur meer☺️

7 maanden geleden

Reactie op XAshX

Hier krijgt ze nu 2 weken Nan Complete Comfort. Reflux was heel snel beter ...
En de stoelgang gaat ook vlot? De dingen die je allemaal zegt/vraagt als je een baby hebt he 😆

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

En de stoelgang gaat ook vlot? De dingen die je allemaal zegt/vraagt als je ...
Ja! Ze maakt nu minstens 1x per dag stoelgang aan. Sommige dagen is het 2x. (Ohja we geven dit in combinatie met Evian water en maken de pap warm.)

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Welke voeding geven jullie nu als ik vragen mag? 😊 Wij zijn nog wanhopig o ...
Wij gebruikten toen de novalac digest ar+. En deden een paar druppeltjes olie in de fles voor de ontlasting. Ondertussen overgestapt op koemelkvrije melk aangezien hij toch bepaalde klachten bleef houden.

7 maanden geleden

Reactie op eajk

Wij gebruikten toen de novalac digest ar+. En deden een paar druppeltjes ol ...
Wij inmiddels ook overgestapt naar koemelkvrije melk en na 2 dagen precies al wat verschil merkbaar. Ze lijkt veel actiever en drinkt ook meer + vaker. Hopelijk zijn ze allebei geholpen met deze melk! 🍀

6 maanden geleden

Mijn zoontje van 12 weken heeft hele erge reflux gehad (lees: spoot meters ver langs neus en mond) op aanraden van de kinderarts begonnen met de nan complete en nan ar te mengen en nog eens in te dikken. Heeft een tijdje goed geholpen maar nu geeft hij terug meer en meer terug. Wij hebben een machine dat de melk maakt en dus niet meer geschud moet worden waardoor er geen lucht bellen in de melk komen. Wij weten niet meer wat te doen. Onze andere zoon had ook reflux en daar dachten ze dat het koemelkallergie was dus overgeschakeld geweest naar novolac ar. En dat ging wel iets beter… het enige probleem is dat toen bij mijn zoontje van de 3 de potten snel op waren en zelf een tijdje niet meer beschikbaar waren in de apotheek…

6 maanden geleden

Wij geven novalac allernova ivm koemelkallergie.. doen per fles 2 schepjes johannesbroodpitmeel erin om in te dikken. Sindsdien spuugt hij hier nog amper. Hier en daar een keertje tegenover eerst de hele dag golven melk.. Was hier wel even zoeken welke, want veel soorten geven aan niet in een koemelkvrij dieet te mogen. Ook even zoeken hoeveel we in de fles moesten doen maar nu lijken we ok te zitten met een fles van 180 water 2 schepjes nutriton erin te doen

6 maanden geleden

Wij gaven ook Profutura, maar zijn overgestapt op Nutrilon AR (op aanraden vd pediater, na vaststellen van verborgen reflux). Nu 10 dagen omgeschakeld en qua teruggeven is het echt een totaal ander kindje geworden. We hebben wel wat probleempjes gehad met zijn stoelgang, maar dit is nu ook beter (buikmassages, flesjes opwarmen ipv op kamertemperatuur, Bactiol Baby beginnen geven). Dus we zijn wel tevreden van de omschakeling, ook al had ik schrik voor de mogelijke bijwerkingen ervan.

6 maanden geleden

Wij hebben dezelfde problemen gehad en de vernoemde papjes geprobeerd. Uiteindelijk naar de pediater en die zei ons over te schakelen naar NovaRice van allernova. Is op basis van rijstmelk en is een dikkere melk. Zowel de reflux als de krampjes waren meteen (en nu maand later nog steeds) beter/weg