46 Reacties

8 maanden geleden

Geef je al iets tegen de krampjes? Hier geen last van reflux, maar wel op aanraden van kinderarts met Protectis tegen krampjes gestart.

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Geef je al iets tegen de krampjes? Hier geen last van reflux, maar wel op a ...
Protectis geven we inderdaad, mama natura ook..

8 maanden geleden

Hier verborgen reflux (waarschijnlijk). Geven novalac ar digest+. Reflux lijkt onder controle. Zoontje krijste uren aan een stuk. Nu wel nog veel krampen. Als hij kaka moet doen is het erger. Begonnen met protectis en vezels voor de kaka zachter te maken. Hebben een tijdje infacol gegeven, dit leek ook te helpen!

8 maanden geleden

Reactie op eajk

Hier verborgen reflux (waarschijnlijk). Geven novalac ar digest+. Reflux li ...
Idem hier! Novalac AR, om koemelkeiwit- en lactoseallergie uit te sluiten als oorzaak van zijn reflux.

8 maanden geleden

Wij gebruiken Nan Complete Comfort (daarvoor nutrilon prosyneo), en zowel de reflux als de krampen kijken beter. Maar het is moeilijk te zeggen of het door de voeding komt. Wij zijn namelijk ook ander water gaan gebruiken (nu Rocheval van de Aldi) en roeren de fles ipv schudden. Ook geven we wat grotere flessen en laten meer tijd tussen de flessen. We zijn wel tevreden over deze voeding, maar hij is wel heel dik, dus dat is iets om rekening mee te houden qua flessen en spenen.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij gebruiken Nan Complete Comfort (daarvoor nutrilon prosyneo), en zowel d ...
En gebruik jij de Lansinoh flessen nog (in een van je reacties gelezen een tijdje terug). Zo ja, welke speen? Ik denk dat we die pap dan toch maar een kans gaan geven..

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

En gebruik jij de Lansinoh flessen nog (in een van je reacties gelezen een ...
Ja wij waren met die andere voeding dus afgestapt van Lansinoh, maar met de Nan gebruiken we ze weer. Ik zou wel andere flessen willen proberen, maar we hebben al een half maandsalaris uitgegeven aan flessen dus vind het wel even goed zo 🙈 We gebruiken nu vooral speen nr. 3. Soms ook speen 2 als David heel gulzig is, zodat hij er lekker lang over kan doen.

8 maanden geleden

wij hebben nog Nan opti pro, maar ik probeer 1 ding per keer. nu geef ik protectis druppeltjes, hij is ook gulzig en laat veel scheetjes. wij gebruiken ook speen 2, traag drinken, pauzes.en warmte tegen zijn buik.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij gebruiken Nan Complete Comfort (daarvoor nutrilon prosyneo), en zowel d ...
ah ja schudden werd ook afgeraden.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ja wij waren met die andere voeding dus afgestapt van Lansinoh, maar met de ...
Okido! Ons kindje zit wel nog aan 6, soms 7 voedingen per dag van 120ml. Ik zie op de pot 5 voedingen staan bij deze hoeveelheid, komen jullie daarmee toe?

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Okido! Ons kindje zit wel nog aan 6, soms 7 voedingen per dag van 120ml. Ik ...
Nee ook nog zo'n 6-7 flesjes van 120 😊 ben een beetje gestopt met stressen dat hij te veel zou drinken.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Nee ook nog zo'n 6-7 flesjes van 120 😊 ben een beetje gestopt met stressen ...
Idem hier... meer voeding gegeven en hij is top nu

8 maanden geleden

Hier zijn de krampen ook alleen maar erger maar de reflux minder (nogsteeds aanwezig). Kaka gaat hier heeeeel moeilijk. Hebben sinds deze week 2x per dag nan fiber in de fles. Iemand andere tips? Of ervaring met de fibers? Heb niet het idee dat ze werken en vind ze best prijzig 🫣

8 maanden geleden

Ik vind het allemaal zo moeilijk met: hoe komt het die krampjes? Wij zijn begonnen met probiotica en goeie flesjes, traag voeding geven... wij hebben nog altijd nan opti pro. Sommigen zeggen ook ander water. Wat doen jullie eerst?

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ik vind het allemaal zo moeilijk met: hoe komt het die krampjes? Wij zijn b ...
Hier ook alles al geprobeerd. Ook wel verborgen reflux hier bij de heftige krampen.. Speciale melk, probiotica, andere flesjes.. door de dikkere melk hele dikke kaka, dus nu daar weer mee aan de slag.. Water hebben wij nog niet gewisseld. Hebben bij de andere kindjes dat vd aldi gehad maar dat is hier niet meer leverbaar. Dus hebben nu de liter Flessen van Boni

8 maanden geleden

Reactie op eajk

Hier ook alles al geprobeerd. Ook wel verborgen reflux hier bij de heftige ...
Wij gebruiken ook Boni, protectis, warmtekussen, maar hij wilt zoveel eten! Hij weegt bijna 5 kg, maar volgens dat voedingschema van kind en gezin zoals een baby van 7 kg.,

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Okido! Ons kindje zit wel nog aan 6, soms 7 voedingen per dag van 120ml. Ik ...
Nope, totaal niet en je moet dan rekenen met de melk erbij is het 130 ml. Zoontje hier bijna 6 weken en we moeten flessen van 150 maken. Hij drinkt het niet altijd op.

8 maanden geleden

Ons zoontje lijkt sinds het overschakelen naar Nan Complete Comfort ook niet meer voldaan te zijn met 120 ml (ook bijna 6 weken nu). Hij lijkt nu ook meer krampen te hebben sinds ik ben overgeschakeld en weent nu na elke fles. Ik weet dat we een nieuwe pap tijd moeten geven maar dat is toch heel vervelend als het precies erger wordt ipv beter 😄 wat een zoektocht!

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Wij gebruiken ook Boni, protectis, warmtekussen, maar hij wilt zoveel eten! ...
Hoeveel drinkt hij? Noud is ook extreem gulzig. Vanaf zijn geboorte al. Drinkt 6x 120-4 maar zou meer sws opdrinken! Hebben nu de avent natural met die anti Colic op speen 1. Speen 2 drinkt hij die dikke melk evengoed binnen 7 tot 10 min leeg.. Nu naar de kinderarts hier, ben zo benieuwd!

8 maanden geleden

Hier ook 6 weken, weegt 4,7 kg en flessen van 150+5 nu. Zowel onze kraamhulp als ons contactpersoon van k&g geven aan dat als hij de flessen steeds leeg drinkt we zelfs al grotere flessen mogen maken. Het zijn beide oudere dames met veel ervaring en zelf kinderen + kleinkinderen dus ik vertrouw hun mening wel. Vandaag heeft de kraamhulp me ook geleerd hoe ik David veilig op zijn zij of buik kan laten slapen als hij last heeft van krampjes en hij slaapt echt als een roosje nu 🥰