30 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Hulp gevraagd! 😊 Ik kolf nu een paar keer per week af om met flesje te gev ...
Ik lees precies mijn eigen ervaring. Wij hebben dus net hetzelfde voor. Ook heel snel het flesje leegdrinken en nadien nog moeten aanleggen omdat ze blijft huilen… We gebruiken nu de Lansinoh en de speen met maat S. We gaan nu XS bestellen omdat ik denk dat dit beter zal zijn. Het is een beetje trial and error hè 😅

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Hier ook de XS in gebruik, bij de S verslikt ze haar nog teveel.

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Eventjes update, wij hebben het flesje met de xs speen gegeven vandaag en dit was een succes hier. Toch een pak minder gulzig! Ik moet haar nog altijd aanleggen nadien maar dat is omdat ik vermoed dat ik te weinig ml afkolf om haar honger te stillen 😄

7 maanden geleden

Reactie op Martsje

Eventjes update, wij hebben het flesje met de xs speen gegeven vandaag en d ...
Fijn dat het beter gaat zo! Wij proberen dit weekend ook de xs uit! Ik had de laatste keer ook maar 60ml kunnen kolven terwijl ik 85ml moest hebben voor een volledige maaltijd 😬

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Fijn dat het beter gaat zo! Wij proberen dit weekend ook de xs uit! Ik had ...
Ik had vandaag ook 60 ml, maar dat was dus te weinig. Ik weet nog niet zo goed hoeveel ze moet hebben om voldaan te zijn. 🤷‍♀️

7 maanden geleden

https://www.bol.com/be/nl/p/medela-moedermelkfles-met-slow-flow-speen-medela-fles-150-ml-speen-maat-s/9200000002314336/?bltgh=hIz-7iDoqaBj-E4Do1NI-Q.4_13.19.ProductPageUrl Deze gebruiken wij ze krijgt elke avond een klein flesje gekolfde melk nadat ze al bij mij heeft gedronken. Ze drinkt wel enkel een flesje in de wipstoel !

7 maanden geleden

Reactie op Martsje

Ik had vandaag ook 60 ml, maar dat was dus te weinig. Ik weet nog niet zo g ...
Ik heb zo'n kolfwijzer brochure van Kind en gezin. Daar staan de porties op afhankelijk van hoeveel voedingen je geeft op een dag. Zal anders eens een foto ervan doorsturen.

7 maanden geleden

Hoeveel afgekolfde melk per flesje: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/

7 maanden geleden

Hey, Misschien kan je de prematuur speen gebruiken van dr brown. Mijn dochter verslikte zich ook telkens en de prematuur speen van dr brown was de ideale speen voor haar

7 maanden geleden

Nog een tip: blijven oefenen ook als het eens gelukt is… door de verhuis 10d niet meer geoefend en nu terug naar af. Dochter is 12w vandaag en dronk met speen 3 natural response van avent vandaag 20ml (van een flesje van 60ml)… hoop dat ze het snel terug oppikt. Bij kraamzorg heeft ze eens een heel flesje leeggedronken, maar dat is ondertussen 3 weken geleden 😞. Hoop echt dat het snel terug komt. We oefenen nu elke dag.