Hallo iedereen,
Ik ben momenteel zwanger van mijn 2 de zoontje.
Mijn eerste bevalling heeft 3 dagen geduurd aangezien ik aan 33 +4 weken ben opgenomen in het ziekenhuis met spontaan beginnen van weeën. Dit hebben ze uiteraard proberen stoppen maar zonder succes. Ik ben dus uiteindelijk op 34 weken zwangerschap bevallen van mijn zoontje. Al bij al viel het goed mee en had de longrijping gelukkig voldoende zijn werk kunnen doen. Er zijn uiteraard veel ergere gevallen van baby’s die te vroeg geboren zijn maar voor mij was dit ook zwaar aangezien hij nog 2 weken moest achterblijven in het ziekenhuis. Dit stel je jezelf uiteraard niet voor als je denkt aan je bevalling. Er was ook niks te vinden waardoor ik weeën begonnen te krijgen plots.
Vorig jaar heb ik dan mijn miskraam gehad wat ook heel zwaar was. Dus uiteraard dat ik nu wat stress had eens ik wist dat ik weer zwanger was.
Alles verloopt tot nu toe wel goed, enkel heb ik wel al van mijn 15 weken harde buiken waardoor ik me rustig moet houden. Nu heb ik vorige nacht een nachtmerrie gehad dat ik nu al aan het bevallen was en dat ze zeiden dat er niks meer aan te doen was, dat ons kindje zou doodgaan en ze niks wilden/konden doen. Toen ik wakker werd deze ochtend stonden de tranen in mijn ogen en was ik volledig in paniek. Ik heb me tot nu toe continue sterk gehouden en er proberen niet aan te denken maar ik ben zo bang dat ik opnieuw een premature baby zal hebben en dit keer nog vroeger zal bevallen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het momenteel echt lastig.