Tot nu toe niet echt een droom zwangerschap beleefd, maar ook de negatieve kantjes zijn een ervaring en omarming in een zwangerschap. Alle mogelijke kwaaltjes meegemaakt en toch heel erg blij dat we voor het eerst ouder mogen worden.
Hoogtepunt was toch wel deze ochtend…
Net het nieuwe jaar begonnen, mijn man terug aan de slag na het kerstverlof en ik begonnen met samenstellen van de doopsuiker. Plots een pijnscheut in de rug die op vijf minuten tijd naar een pijn gegaan is van 9/10.
Niet echt wetende wat eerst te doen.
De ambulance bellen, googlen zijn het weeën of oefen weeën, mijn man bellen of nog iets anders? Mijn buikgevoel geeft aan dat er niets mis is met de baby maar eerder mijzelf en een pijn die ik lang geleden nog wel eens gevoeld had.
Na een klein halfuurtje bevind ik mij op de spoed afdeling samen met mijn man en gaan ook de vermoedens van de hulpverleners richting diagnose die ik al dacht.
Nierstenen dus. Gelukkiglijk zijn er pijnstillers die toegediend mogen worden in het derde trimester. Heb verschillende keren mogen horen dat dit pijnlijker is dan de echte bevalling.
Natuurlijk kan ik er niet over meespreken want dit wordt mijn eerst bevalling, maar indien zo, ben ik er nu wel van overtuigd dat het zonder epidurale wordt en dit ga kunnen.
Om positief te blijven.
Hetgeen waarmee ik nu inzit, indien het steentje op normale wijze mijn lichaam verlaat is dit top, het kan natuurlijk ook dat het via een stent moet, dan is er kans op een miskraam. Dus momenteel conservatief te werk gaan.
De pijn is sinds deze ochtend tot nu toe nog steeds aanwezig, slapen lukt niet, maar het komt en gaat tot een minimum van 3/10 pijn.
Alle voorzorgen naar de baby toe zijn gedaan geweest, worden nauw opgevolgd en zijn tot nu toe prima in orde, enkel mama dus die afziet, waarmee ik perfect vrede mee heb (of course)
Had enkel nodig om dit even van mij af te schrijven nu ik in het ziekenhuis moet verblijven.
Kleine opsteker, in mijn geval ben ik op de materniteit beland, dus klein voorproefje van waar ik zal terecht komen eind februari.