36 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Foundtheloveofmylife
Goeieavond, hoe heb je het gesteld bij de gynaecologe vandaag? 🙂
Super lief dat je het vraagt, want ik zie dat je zelf ook nog je last hebt!
Alles was op zich oké, maar ons meisje zit wel onder op de groeicurve waarop ze bij de vorige controles zat. Vruchtwater moet nog steeds goed in het oog gehouden worden. Ze heeft me rust voorgeschreven
10 maanden geleden
Reactie op Mama_anoniem
Super lief dat je het vraagt, want ik zie dat je zelf ook nog je last hebt! ...
Aan de ene kant is het toch fijn te weten dat we naar een gynaecologe kunnen voor de opvolging van onze zwangerschap als aanstaande mama. Langs de andere kant brengt het zorgen mee, vooral als het niet loopt zoals we eigenlijk zouden verwachten.
Is het erg als je dochtertje onder de curve zit? En waarom dient het vruchtwater dan in het oog gehouden te worden?
Wel goed dat je nu rust hebt, tot aan de bevalling? Het kan zeker welkom zijn in bepaalde situaties.
Ivm de groeicurve… ik had op een afspraak te horen gekregen: je baby heeft hele lange benen in vergelijking met alle andere lichaamsdelen die in proportie zaten. (Vandaar dat hij zo kan trappen dacht ik 😉)
Tegen de volgende afspraak zaten zijn beentjes dan alweer in normale lengte.
Dan kreeg ik te horen, hij is te zwaar, (zelf zijn mijn partner en ik normale lichaamsbouw, ook al is normaal tijdens een zwangerschap een ietsje verloren woord 🙃) maar kan moeilijk de placenta afsnoeren hè en ww dieet starten.
Ik bedoel alleen maar dat alles zo kan veranderen tussen een afspraak door, dus blijven vertrouwen dat het allemaal in orde komt en situaties die er nu zijn kunnen veranderen in een mum van tijd naar beter. ( vriendschapsverzoekje is verstuurd 😊)
10 maanden geleden
Aan de ene kant is het toch fijn te weten dat we naar een gynaecologe kunne ...
Ja, klopt wel echt wat je allemaal zegt. Is m'n tweede kindje, dus kan het op zich idd wel relativeren dat gedeelte van de curve. Het is niet erg, maar het zou beter zijn voor haar dat ze wat aankomt nu. Ik heb sinds 20 weken maar net voldoende vruchtwater. Te weinig is echt ni goed, dus beter voorkomen dan genezen. Blijven werken en rust proberen inlassen, bleek niet voldoende, vandaar dat ik nu verplichte rust heb gekregen
MOD
10 maanden geleden
Momenteel terug wat last al de hele dag kniezend gevoel, maar nu niet om te ...
Tuurlijk! Daarvoor is dit forum! Soms merk ik zelf in de omgeving wel eens onbegrip, krijg je stempel overbezorgd,... enzovoort. Wij dragen een wonder in onze buik en tegelijkertijd zijn we ook een persoon he. Als je hier nood hebt, ventileren! Soms verschiet ik ook van bepaalde zaken. Ik denk dan dat ik alleen ben, maar dan zie ik hier... hey! Er zijn er nog😘
10 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Tuurlijk! Daarvoor is dit forum! Soms merk ik zelf in de omgeving wel eens ...
Je sowieso niet laten bestempelen idd. Beter "overbezorgd" dan niet alert genoeg ;)
10 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Gaat het voor jou ook nog een beetje?
Ja, het gaat wel. Denk wel dat de rust van de komende weken me wel wat gaat helpen. Bedankt om te vragen 🥰 Hoe gaat het met jou?
10 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja het is een zware zwangerschap en ik voel mentaal vlug over mijn toeren e ...
Neem zelf dan ook maar de nodige rust, hé!
10 maanden geleden
Reactie op Mama_anoniem
Ja, klopt wel echt wat je allemaal zegt. Is m'n tweede kindje, dus kan het ...
Ik ben opgelucht te lezen dat het kan beginnen met rust, lijkt me een ideaal voorstel om mee te beginnen. Kan het vruchtwater nu vermeerderen of is dit preventief voor dat het nog mindert?
Ik duim mee dat je toekomstig dochtertje aansterkt want het is mogelijk 💪 en het kan zeker net zoals ik vandaag bij mijn bezoek gehoord heb dat het overgewicht van het laatste bezoek terug weg is.
10 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Tuurlijk! Daarvoor is dit forum! Soms merk ik zelf in de omgeving wel eens ...
En dat is inderdaad een heel tof onderdeel van dit forum. Dat je er terecht kan om je te uiten, een zware zwangerschap geen taboe hoeft te zijn en je terecht kan bij andere mensen, zwangere vrouwen, die in hetzelfde schuitje zitten, want ik kan me voorstellen dat bv ook niet iedereen in familiekring (bv mama, schoonmama) mee kan praten omdat hun zwangerschap heel anders verlopen is, of te lang geleden, of zelf verbloemd wordt.
En inderdaad je bent niet alleen. 🥰
Ps, tof dat baby het fantastisch doet en dat bijna alles klaar is, want ook dit geeft een vorm van rust die niet komt zolang het niet in orde is. 😌
10 maanden geleden
Ik ben opgelucht te lezen dat het kan beginnen met rust, lijkt me een ideaa ...
Da's waar! 😃 Goed dat je een goede controle had ☺️ Het vruchtwater kan terug vermeerderen, ja ☺️
10 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Fijn om te mogen meelezen en zien dat jullie wat aan mekaar hebben.
Jullie ...
Jij ook, hé 🤗 Ik zie dat je 38 weken bent ☺️