30 Reacties
14 dagen geleden
Ik voel me echt soms zo onzeker over mijn dochter die nog steeds zelden groentenpap wil eten de ene dag eet ze alles de andere dag mss de helft de andere dag zelf maar paar lepels of helemaal niks 😢 al vanalles geprobeerd dan lees ik hier dat sommige al meer grover voedsel geven maar hier doe ik dit nog niet omwille dat ze het toch niet zo goed eet .. of zou ze mss beter eten moest ik het zo aanbieden. ? Het is niet van niet lusten het is echt van niet willen. En als ik een boterham geef speelt ze er mee en brokjes voeding ook ze wordt 19 november 8 maanden
14 dagen geleden
Reactie op bibi142
Ik voel me echt soms zo onzeker over mijn dochter die nog steeds zelden gro ...
Ja het is ook lastig he! Maar ik denk echt dat alle kindjes verschillend zijn en dat je het wel merkt als ze interesse hebben in eten. Misschien moet je het gewoon meer zien als: je kan het zonder verwachting aanbieden, en er komt een dag dat ze opeens willen eten ipv het op de grond gooien. Maar het is wel frustrerend als je hoopt dat ze gaan eten en dat dan niet gebeurt.
12 dagen geleden
Reactie op EDK1987
Ik hou in mijn achterhoofd dat tegen 1 jaar alles goed moet lukken, dan pas ...
Hier is het totaaaaaal nog niet zo dat zijn vaste voeding een fles kan vervangen...
Soms wel als hij fruit eet, maar groenten zeker niet. Ik betwijfel eigenlijk dat hij meer zal eten over een paar maanden...
4 dagen geleden
Reactie op EDK1987
Hier eet hij groentepap en dat vervangt al een flesje. Eet hij/zij zo weini ...
Boontjes, komkommer, tomaatjes eet hij wel een beetje. Maar andere groenten laat hij gewoon liggen. Gemixt op een lepeltje weigert hij sowieso 🙈 dus op de meeste dagen krijgt hij gewoon niks binnen. Soms eet hij een volledige kiwi of hele banaan. Daarna kan hij wel eens de melk overslaan :)
4 dagen geleden
Reactie op Sophie_vc
Boontjes, komkommer, tomaatjes eet hij wel een beetje. Maar andere groenten ...
Gisteren probeerde ik weer eens groentenpap (parkje van aardappel, wortel en doperwtjes) en hij wilde het natuurlijk weer niet eten. Heb er toen een eitje door geroerd en een soort pannenkoekjes van gebakken en toen ging het wel wel in. Ik ga nu dus op zoek naar wat receptjes voor fingerfood waar veel groenten in zit.
Op een boterham eet hij ookwel alles, heb ookal eens geprakte wortel op brood gedaan en dat ging ook goed erin!