120 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
't is gebeurd... Ik heb ne mental breakdown gehad 🙈
Ooh! Ik was even offline door een verlengd weekendje zee. Jammer om te lezen maar ook goed dat je het hebt laten zijn en voor jezelf gekozen hebt door terug te keren en alsnog voor wat afleiding te kiezen. Hopelijk hou je het wat vol? Courage! We’re all in this together ☺️
3 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Uhu! Ik blijf het moederschap u het algemeen heel overweldigend vinden...
Same here hoor! Ook de positieve kanten vind ik overweldigend. Zo veel emoties! Soms wordt ik echt overspoeld door het besef dat hij gewoon altijd in mijn gedachten gaat zijn, als je snapt wat ik bedoel.
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Is er ergens al beterschap? Hier wordt het echt alleen maar erger..
Hier nog altijd heel wisselend. Dutjes gaan tegenwoordig super goed op de opvang, dus ik denk dat ik ze maar moet vragen hoe ze dat doen 😅
Is het bij jou nog vooral het vroeg wakker worden? Hier is dat meestal rond 6u en ik vind dat wel prima.
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Is er ergens al beterschap? Hier wordt het echt alleen maar erger..
Oh nee... Hoe zien jullie nachten er nu uit?
Hier paar betere nachten gehad. Maar vorige twee nachten alweer ieder uur gezien + klaarwakker om 5-6u...
We blijven verder ploeteren. De mentale ingesteldheid zit wel goed ondanks de weinige uurtjes slaap (maar kan ook rap veranderen 🫣🤭)
3 maanden geleden
Jullie blijven inderdaad positief ingesteld, knap!! 🤪 Hier al 3 nachten wakker vanaf 4u en niet in slaap te krijgen. Vannacht ben ik om 6u beginnen wiegen, toen heeft hij nog een uurtje geslapen maar ik wil eigenlijk niet terug met dat wiegen beginnen. Alhoewel, voor wat slaap doe ik mss toch veel haha!
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
We geven hem elke keer een flesje maar hij valt er niet van in slaap..
Oh shit dan is het lastig inderdaad. Dan zit je ook zo in de knoop met het volgende flesje he!
Hier was hij vannacht ook om 4u wakker, en dan wel in slaap gevallen aan het flesje. Maar als hij dan alweer om 5u30 wakker is dan lijkt hij alweer honger te hebben en ik probeer het dan een beetje te rekken tot rond 7u.
Hebben jullie trouwens ook dat je echt onzeker kan worden als de dagen slecht gaan? Ik had daar gisteren een beetje last van weer. Deze week deed hij het zo goed op de opvang.. goed geslapen, alles opgegeten, heel vrolijk en blij daar. En dan thuis niet willen slapen, niet willen eten. Ik kan daar dan echt heel onzeker van worden.
Nu was hij gisteren wel heel vrolijk dus het weinige slapen was geen probleem, en dat hij verkouden is verklaart ook wel waarom hij niet wilde eten. Maar toch, op het moment zelf kan ik echt zoveel frustratie daarover voelen en dat is vooral omdat ik me dan afvraag of het aan mij ligt 😅
3 maanden geleden
Ja, ik heb dat ook wel. Ik borst hem nog in slaap... Maakt me onzeker want "ze moeten leren zelf in slaap vallen". We doen de BLW methode, maakt me onzeker want hij krijgt bijna geen hap binnen en "vanaf 6 maand echt wel nodig om bij te voeden". En ik neem me elke keer voor dat dat dingen zijn waar ik me niet druk over wil maken, want ik wil er vanuit gaan dat het vanzelf wel goed komt. Maar toch...