120 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik vind dat altijd zo horror, die wakkere periodes 's nachts 😅 het enige w ...
Oef dat klinkt alsnog als een zware nacht hoor!
David is zojuist in slaap gevallen in de kinderwagen dus heb een ijskoffie gehaald en zit nu even lekker,na een gefrustreerde ochtend omdat ik niks gedaan kreeg. Het huis even uitgaan helpt toch altijd wel!
3 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik vind dat altijd zo horror, die wakkere periodes 's nachts 😅 het enige w ...
Inderdaad! Ik haat nachten sinds ik mama ben geworden, die lijken zo eenzaam en lang. Ik ben overdag ook kei geduldig maar ‘s nachts is dat geduld snel op 😀. 7u40 is een mooi uur maar alle andere momenten ‘s nachts klinken wel pittig! Volhouden! 👊🏼👊🏼
3 maanden geleden
Het valt me op dat Lewis binnen de 2 minuten in slaap valt als ik hem in bed leg de laatste dagen. Ik dacht dat ik dus de ideale wakkertijd gevonden had maar begin nu te denken dat hij misschien gewoon extreem moe is? Zo moe dat dit ook de moeilijke nachten in de hand werkt ofzo? Zou het kunnen?
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Het valt me op dat Lewis binnen de 2 minuten in slaap valt als ik hem in be ...
Ik heb ook het gevoel dat David meer slaap nodig heeft vaak. Ik vind het niet altijd makkelijk om te zien of hij moe is, maar de laatste tijd probeer ik tot slaap over te gaan wanneer hij lastig begint te doen, en meestal slaap hij dan heel snel. Dus wanneer hij echt niks leuk lijkt te vinden en druk en zeurderig wordt. Vaak heeft hij dan nog niet eens gegeeuwd.
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Inderdaad! Ik haat nachten sinds ik mama ben geworden, die lijken zo eenzaa ...
Ik heb net hetzelfde! Overdag vind ik altijd nog energie, ook al ben ik doodmoe, er is altijd nog net genoeg energie om te wiegen of die pamper te verversen. En 's nachts is het echt op... Zelfs geen kracht om het bed uit te komen... Die nachten kunnen idd eenzaam aanvoelen, maar er zijn overal ter wereld mama's bezig om dat moment... Je bent niet alleen 🍀❣️
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Het valt me op dat Lewis binnen de 2 minuten in slaap valt als ik hem in be ...
Moeilijk he!! Ik weet het ook echt niet... Mijn mama was gisterenavond aan het babysitten op Rune en ze kreeg hem niet in slaap. Hij was 5u na mekaar wakker en ik had echt het gevoel dat de nacht beter ging.
3 maanden geleden
Pfff... Heel slechte nacht gehad. Ik ben om 22u gaan slapen, hem nog eens laten drinken. Hij sliep tot 1u. Vanaf dan was het om zeep. Hij raakte niet vast genoeg meer in slaap waardoor ik hem niet in de co-sleeper kon leggen en we weer in patroon belandden van beetje slapen - beetje drinken. Hij drinkt dan niet echt, maar is dan aan het zuigen op mijn tepels, wat onaangenaam voelt. Ik probeer het te vervangen door tutje, maar daar wordt hij kwaad op. Om 4u heel onrustig. Pamper ververst maar was enkel plasje. En nu is hij klaarwakker sinds 5u.
Door die ene nacht die "beter" ging had ik wat hoop gekregen dat er misschien beterschap zat aan te komen. Maar nu ben ik ook weer gekraakt...
3 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Pfff... Heel slechte nacht gehad. Ik ben om 22u gaan slapen, hem nog eens l ...
Pfoe dat moet idd heavy zijn! Hoe oud is je zoontje? Zouden we hier ergens ook met een slaapregressie te maken hebben? Of hebben we echt gewoon zo’n slechte slapers 😟. Hopelijk kan je overdag bijslapen vandaag of ben je terug aan het werk?
3 maanden geleden
Ik krijg meer en meer het idee dat ons zoontje gewoon oververmoeid is. Ik liet hem voor 9u nooit dutten, tenzij een powernap van een kwartier om tot die tijd te kunnen overbruggen (gelezen dat voor 9u bedtijd het vroeg wakker worden in stand houdt), ik verlengde de wakkertijd recent naar 2u ipv 1,5u en we gingen van 4 dutjes naar 3 dutjes omdat hij geen hazenslaapjes meer doet overdag. Met het lang wakker zijn ‘s nachts en vroeg wakker worden komt hij ‘s nachts aan veel minder uren slaap dus lijkt me logisch dat we in een vicieuze cirkel blijven zitten maar hoe doorbreek ik die? 🥲 Gisteren wel voor 9u laten slapen en om 18u al in bed gelegd om de nacht te laten starten maar het was hier nog altijd verschrikkelijk.
3 maanden geleden
Hier zijn de nachten ook ineens terug omzeep 😔..
Moeilijk in slaap krijgen bij zijn nacht slaapje. 3/4x pogingen moeten ondernemen om te doen slapen. daarvoor na 1x sliep hij meestal , met blokjes van 4-5u soms wat langer. Nu meermaals wakker ‘s nachts, heel onrustig doen , niet meer terug in slaap geraken zelf.. Neem ik hem op de arm direct weg , hoef zelfs niet te wiegen.. 😵💫
En Dutjes is al enige tijd dat hij na 45min wakker wordt ook, zijn laatste (3de dutje) durft hij dan tot bijna 2u lang slapen. Daarna blijft hij wel max 3u wakker. En overdag tussen de dutjes 2u.. maar hij is snel verveelt , zeurig , niets houd hem lang bezig 😔 is het van de vermoeidheid , of een sprong of zitten we in een slaapregressie van 6 maand .. geen flauw benul meer..
Hopelijk betert het bij iedereen snel. 🍀 Die slaap bij zo’n kleintje vind ik echt wel het moeilijkste momenteel..
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Ik krijg meer en meer het idee dat ons zoontje gewoon oververmoeid is. Ik l ...
Hmm hier doet hij vaak een dutje van 8u tot 9u. Omdat hij vaak al om 5u30 wakker is. Dan wakker van 9u tot 12u ongeveer en dan een lang dutje tot 14u ongeveer. Dan nog een klein dutje tussen 16u en 17u. Werkt hier goed.
Hier zijn de nachten wisselend, maar over het algemeen kan ik echt niet klagen. Een slechte nacht is alleen extra zwaar als je daarvoor net een paar goede hebt gehad.
Hang in there allemaal ♥️ niet te veel analyseren, en hopelijk heeft iedereen genoeg hulp om zich heen, dat jullie het af en toe even uit handen kunnen geven en wat bij kunnen tanken met dutjes of me-time.
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Pfoe dat moet idd heavy zijn! Hoe oud is je zoontje? Zouden we hier ergens ...
6 maand en 2 weken. Hij wordt sinds hij 12 weken is 4-5 keer wakker 's nachts. Dus we hebben gewoon pech dat het geen doorslaper is :)
Ik weet dat het normale babyslaap is, maar in combinatie met werk valt het me heel zwaar. Ik werk onregelmatige uren en vaak laatdienst op vroegdienst. Op het werk doe ik echt het minimale, ben niet de beste collega momenteel. Ik heb ook al een serieuze fout gemaakt omdat ik er met mijn hoofd niet bij ben. Nu heb ik toen dagen verlof om voor de baby te zorgen terwijl mijn vriend op kamp is. Door thuis te zijn trek ik het wel. Overdag slapen kan ik niet, ik word dat heel mottig door.
3 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Ik krijg meer en meer het idee dat ons zoontje gewoon oververmoeid is. Ik l ...
Ik leg ons kindje gewoon te slapen als hij moe is. Maak hem nooit wakker... Als hij vroeg wakker is, valt het dutje soms ook al om 8u 's morgens. Soms 3 dutjes, soms 4 dutjes
3 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
6 maand en 2 weken. Hij wordt sinds hij 12 weken is 4-5 keer wakker 's nach ...
Dat is ook echt heel zwaar hoor! Zeker met die uren. Ik heb dagen van 9 tot 6 en ik vind dat al zwaar, ik kijk uit naar mijn 1/5 ouderschapsverlof dat vanaf september in gaat.
3 maanden geleden
Hier gaan de nachten vrij goed (slaapt meestal tot 5-6u door), maar het in slaap geraken is tegenwoordig miserie. Zowel voor de dutjes overdag als ‘s avonds voor de nachtslaap. Krijsen, gillen, huilen, … als we hem in bed leggen, maar wel in de ogen wrijven van vermoeidheid 😓