7 Reacties

10 maanden geleden

Ik kan je niet echt helpen. Iedereen raadt mij aan om te wachten om kolf te kopen en als je toch een nodig hebt gaan uittesten in zo'n winkel waar je verschillende kan testen om te zien wat bij je past. 🫤 Een vriendin van me is wel zeer blij met haar Elvie kolf, kocht die ook 2ehands.

10 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik kan je niet echt helpen. Iedereen raadt mij aan om te wachten om kolf te ...
Merci voor je reactie Sophie! Wel ik twijfel om hem 2e hands te kopen omdat de verkoopster van de winkel waar onze lijst ligt niet 100% weet of er geen restjes melk blijven zitten als die al gebruikt geweest is. Weet jouw vriendin daar toevallig iets over? 🙏🏻

10 maanden geleden

Ik ken ook meerdere vrouwen die heel blij zijn met de elvie, en ook een paar die het zonder problemen tweedehands hebben gekocht. Ik ga zelf ook wachten tot na de geboorte en ik denk een consultatie doen. Er bestaan meerdere hands free kolven die goed zouden zijn en de elvie is toch wel erg duur.

10 maanden geleden

Reactie op MorganeM.

Merci voor je reactie Sophie! Wel ik twijfel om hem 2e hands te kopen omdat ...
Dan moet je eens kijken of er op de website van Elvie zelf een houdbaarheid of instructies op staan. Als je een 2e kindje hebt 3 jaar later gebruik je toch ook dezelfde pomp ? Allez zou ik aannemen, ik ben zover nog niet. Je kan trouwens ook een pomp huren bij de mutualiteit, die worden ook door meer dan 1 mama gebruikt.

10 maanden geleden

Is de kolf intensief gebruikt? Dat is denk ik nog wel belangrijk om te weten. Mijn ervaring is dat de zuigkracht op een gegeven moment in de loop vd tijd toch afneemt. Zelf veel gekolft, en bij tweede kindje na verloop van tijd een nieuwe moeten aanschaffen.

10 maanden geleden

Ik kocht 5 jaar geleden, bij ons eerste kindje een medela swing borstkolf met het voordeel van de mutualiteit (omdat wij de andere spullen die via de webshop te koop waren al kochten via onze geboortelijst) . Ben er toen altijd tevreden van geweest, heb tot 8 maand borstvoeding gegeven/afgekolfd. Daarna leende ik hem ook al uit aan mijn schoonzus en een vriendin. Begin februari ben ik uitgerekend voor ons tweede wondertje & ben van plan om hem terug te gebruiken. Lijkt niets verkeerd aan te zijn.. Ik heb geen ervaring met de elvie borstkolf maar heb er nog geen slechte dingen over gehoord. Succes met je keuze!

10 maanden geleden

Ik zou ook wachten en raad vragen aan de vroedvrouw of ziekenhuis. Wat denk je zelf?