55 Reacties

7 maanden geleden

Mijn dochtertje huilde heeel erg hard, waardoor ik zelf ook een traantje moest wegpinken. Zo zielig om te zien. Ze was de dag zelf en de dag nadien ook heel erg hangerig. Maar voor de rest heeft ze hiervan geen koorts gehad. Bij jou?

7 maanden geleden

Ik vond het ook heeeel zielig om te zien. Ik was blij dat ik hem mocht vastpakken en hem kon troosten. Hij heeft er verder geen bijwerkingen van gehad, al een geluk!

7 maanden geleden

Ik kreeg er zelf ook traantjes van. 🥺 Gelukkig was ze snel getroost. De dag zelf was ze veel hangeriger en huiliger dan normaal. Verder was ze niet ziek. Morgen krijgt ze bij de huisdokter het Bexsero-vaccin. Daar ben ik wel bang voor. 't Schijnt dat de baby'tjes daar wel koorts op maken.

7 maanden geleden

Reactie op Jana_

Ik kreeg er zelf ook traantjes van. 🥺 Gelukkig was ze snel getroost. De da ...
Op hoeveel weken hebben jullie de spuitjes bij kind en gezin en bexero gezet? Bij ons raadde de kinderarts aan om het 12weken spuitje van kind en gezin bij de arts samen te zetten met het bexero vaccin ? Wij gaan volgende week voor haar 8 weken spuitje.

7 maanden geleden

David was super dapper met het eerste vaccin, even schrikken maar daarna was er al snel weer een glimlach. De dag erna sliep hij veel maar geen koorts.

7 maanden geleden

Heel zielig om te zien, maar was ook wel snel getroost. De rest van de avond en de volgende dag veel geslapen, maar geen koorts.

7 maanden geleden

Bij de eerste vaccinaties lichte temperatuursverhoging: 37,9° Vandaag ook Bexsero vaccinatie hier!

7 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Op hoeveel weken hebben jullie de spuitjes bij kind en gezin en bexero geze ...
Kind en Gezin was op 8 weken. Volgende spuitjes bij Kind en Gezin zijn op 12 weken. Ons werd aangeraden om Bexsero op 10 weken te laten zetten, niet in combinatie met de andere vaccins. Vandaag is ons meisje dus 10 weken oud.

7 maanden geleden

Wij hebben net de eerste vaccinatie erop zitten. Was inderdaad wel heel zielig maar was gelukkig snel getroost. Nu hopen dat hij geen koorts krijgen en dat binnen de 2 weken de bexero niet te pijnlijk is. Benieuwd naar jullie ervaringen.

7 maanden geleden

Reactie op Jana_

Kind en Gezin was op 8 weken. Volgende spuitjes bij Kind en Gezin zijn op 1 ...
Hier exact hetzelfde! Bexero pas 2 weken na het spuitje van K&G op 8 weken. Ik hoor hier wel verschillende verhalen rond, sommige raden inderdaad aan om het samen te doen “want waarom 2 keer afzien”. Ik denk dat het dus allebei kan.

7 maanden geleden

Net eerste Bexsero vaccin gehad. Het is in prik in de bil, de naald gaat wel vrij diep, 2-3cm! Omdat het in de spier moet. Dus baby'tje was heel erg geschrokken!! Snel getroost met de borst. Je kan ook een tutje meenemen. Hopelijk wordt hij er niet te ellendig en koortsig van...

7 maanden geleden

Ik heb nog nooit van Bexsero gehoord. Moet je hier zelf achter vragen bij de huisarts?

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Net eerste Bexsero vaccin gehad. Het is in prik in de bil, de naald gaat we ...
Goed om te weten!

7 maanden geleden

Reactie op JS1990

Ik heb nog nooit van Bexsero gehoord. Moet je hier zelf achter vragen bij d ...
Je moet het zelf kopen bij de apotheek, ook vrij prijzig. In totaal 3 dosissen, 86 euro per dosis. Is nog niet opgenomen in het vaccinatieprogramma maar wordt wel sterk aanbevolen.

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Je moet het zelf kopen bij de apotheek, ook vrij prijzig. In totaal 3 dosis ...
Als je in België woont , en bij de CM aangesloten bent, kan je jaarlijks 15€ terug krijgen voor vaccins die nog niet opgenomen zijn in t programma

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

How klinkt ook heftig…

7 maanden geleden

Reactie op Chelchris

How klinkt ook heftig…
Ja, is effe niet leuk, maar het is ook weer snel voorbij. Hij deed erna een zalige dut in de maxi-cosi 😊 's avonds heeft hij ietsje meer gehuild dan normaal. Geen koorts gemaakt. Dus het viel mee!

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Hier ging de Bexsero gewoon in het dijbeentje. Het wordt geadviseerd tevoren paracetamol te geven vanwege frequente koorts na de toediening. Hier is het max 38,4gr geweest en hebben in de avond nog eenmaal paracetamol gegeven. Zoontje was dag nadien weer helemaal oke.

7 maanden geleden

Reactie op JS1990

Ik heb nog nooit van Bexsero gehoord. Moet je hier zelf achter vragen bij d ...
Dit is een nieuw vaccin nog niet opgenomen in het boekje. Wij zijn niet bij kind en gezin geweest. Wij zijn naar de huisarts geweest die zijn tijd nam voor de 2 vaccinaties en voor het rotavaccin mocht ik 2 dagen wachten om hem te laten recupereren en zelf toedienen. Hij sliep veel en wat hangerig.

7 maanden geleden

Aangezien ons zoontje laat naar de opvang gaat, spreiden we de zaken een klein beetje.