57 Reacties
4 maanden geleden
Ons dochtertje gaat sinds deze week voor het eerst naar de crèche en heb het gevoel dat dit een lastig moment was om de stap naar opvang te zetten, in de slaapregressie periode... 😅 Zoals velen hier ook 's nachts terug voedingen vragen en korte slaapjes overdag. Zelfstandig in slaap vallen is hier eerlijk gezegd op een paar keer na nog nooit gelukt en ze is nu bijna 5 maanden. Sommige dagen probeer ik het, andere dagen heb ik er ook de fut niet voor. Bedtijd is ook serieus verlaat, maar nog steeds steevast klaarwakker tussen 5 en 6u 's morgens. Ze rolt al een paar weken van buik naar rug, dat maakt wakker in bed leggen ook moeilijk (is een buikslapertje). Ze begint dan meteen haar beentjes op te trekken om te rollen. 😆
Voor de andere mama's met kindjes die naar de opvang gaan, doen jullie nu iets anders op de dagen dat ze bij jullie zijn, om de overgang te vergemakkelijken? Misschien probeer ik niet lang genoeg om haar in bed in slaap te laten vallen? Morgen moet ze weer naar de crèche en daar is het slaapzak aan, wiegje in, even over rugje wrijven en val maar in slaap... 🙈 Wat ik ook wel snap hoor, er is gewoon geen tijd en personeel genoeg. Thuis lijkt het gewoon nog niet te lukken.
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Hier net 5 maanden en ook s nachts terug meerdere keren opstaan. Hij is ook ...
Overdag valt het vrij goed mee.. ook al is zijne wakkertijd. 1u30-1u45 meestal , heel maximum eens 2u afhankelijk hoelang zijn dutje was. Het is vooral s’nachts.. onrustigheid en niet meer zelf deftig in slaap geraken. Ik probeer te wiegen maar da helpt 9 op 10 niet , enkel een flesje en das dan 60cc of 90cc afhankelijk welk uur.. hij is direct bedaard en slaapt terug 🤷🏽♀️😳
4 maanden geleden
Reactie op elvea45
Ons dochtertje gaat sinds deze week voor het eerst naar de crèche en heb he ...
En valt ze dan ook in slaap in de crèche? Ons kindje gaat pas eind augustus naar de crèche maar het houdt me nu toch ook bezig omdat ik hem ook nog (of terug) in slaap wieg en ze dat daar niet zullen doen.
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ik krijg hem nauwelijks nog in slaap overdag, word radeloos
Oef frustrerend is dat het? Hopelijk betert het snel!
Hier gaat het wel vrij makkelijk, maar eigenlijk probeer ik hem niet echt in slaap te krijgen. Zodra hij gaapt dan zorg ik dat alles rustiger wordt en hou ik hem dicht tegen me aan (wandelend, in de draagzak, of zittend terwijl ik bijvoorbeeld iets lees) en dan valt hij vanzelf in slaap. Hij slaapt eigenlijk ook altijd heel goed als ik bij een vriendin ben, hij valt dan in slaap op mijn schoot, ik denk dat hij stemmen rustgevend vindt.
Maar dit kan ook even een makkelijke fase zijn, ik weet dat er nog meer slaapregressies aan zullen komen dus ik geniet nu even van hoe goed het gaat ☺️
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ik krijg hem nauwelijks nog in slaap overdag, word radeloos
Wat hier nog altijd werkt: de draagzak, daarbij “echt” wandelen (dus doorstappen, niet thuis wat rond dolen), de wandelwagen (niet meer in de mand, maar op laagste stand en van zodra hij slaapt plat klikken), aan de borst in ons bed, in de maxi Cosi bij het autorijden. Hij sliep tot een dikke maand geleden enkel in aan de borst of in de draagzak. Zelfs bij een autorit van een uur bleef hij gewoon wakker 🤷🏼♀️ sommige dingen ontdekten we ook enkel door het eens uit te proberen (zoals maxi Cosi door er een sleepboogje rond te hangen). Succes!
4 maanden geleden
Hier begonnen met de troostmethode van Snuggles & Dreams. Toch moeilijk om te volharden, in slaap wiegen gaat zoveel sneller en met minder tranen. Ik voelde plots druk om iets te veranderen omdat hij binnen een maand naar de crèche gaat en ik zo vaak de opmerking kreeg “dat ze hem daar niet in slaap zullen wiegen”.