57 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Da's hier om moeilijk... En soms echt frustrerend die struggle om hem in sl ...
Ja en zeker als we een hele dag weg zijn, krijst hij de boel bij elkaar

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Da's hier om moeilijk... En soms echt frustrerend die struggle om hem in sl ...
In de voormiddag ok, in de namiddag vanaf 15 u niets meer. Dan wordt het voor mij zwaar als ik alleen thuis ben, mijn man werkt in shiften

4 maanden geleden

Ben een beetje ten einde raad rond slaap en de voeding veranderd ook plots... alleen 's avonds altijd rond hetzelfde uur dat hij gaat slapen. Hij wilt soms niet slapen tussen voedingen, dan valt hij na een voeding in slaap...

4 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ben een beetje ten einde raad rond slaap en de voeding veranderd ook plots. ...
Hebben we hier ook regelmatig. Denk dat je er niks aan kan doen. Je kan geen slaappil geven eh 🙈

4 maanden geleden

De dutjes gaan hier ook nog steeds gepaard met in het grote bed en met mama 🥴 ( 30 min tot max 2u ) maar ik denk dan dutjes verdwijnen ooit wel toch .. Als ik hem hier alleen of half wakker zefstandig laat liggen.. staart hij zich imens rond op de plafond of dergelijke met wijde kinderogen. Wat mij dan frustreert want ik merk dat hij echt moe is, en daarna hem ik een fussy baby bij het voeden of spelen. En daar heeft niemand iets aan 😳 .. ik durf het soms ook gwn niet meer te proberen omdat ik al denk gaat toch terug niet lukken en is verloren slaaptijd. Soms denk ik dan laat papa proberen , want hij is wel meer gehecht aan mij. Mss werkt dit positief uit maar de papa is weg werken tussen 7-17u .. ‘s nachts hadden we betere nachten afgelopen 2 weken met doorslapen tot 6-7u .. of tot 5u ( korte voeding dan ) dus ik had echt betere goeie hoop. Maar helaas sinds 2 dagen is hij er terug om 3u.. waar hij trouwens ook bij mij/ons terug slaapt. Zodat iedereen wat slaapt 😳.. Hebben jullie nog te maken met de slaapregessie ? ( hier is hij 4 maand en half en Kheb echt geen flauw benul of we erin zitten of er al uit zijn 🤦🏽‍♀️ )

4 maanden geleden

Reactie op KimTB91

De dutjes gaan hier ook nog steeds gepaard met in het grote bed en met mam ...
Bij m'n eerste kindje heeft die slaapregressie tot bijna 5 maanden geduurd. Bij onze dochter zijn de nachten nu terug wat beter, met af en toe een slechte nacht met veel krampen. Denk wel dat het kan dat je nog met slaapregressie te maken hebt, hoor

4 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Oh ja waarschijnlijk slaapregressie hier al 3 weken om de twee uur melk geven 🫠🫠 slaapregressie kan echt lang duren helaas

4 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Hier net 5 maanden en ook s nachts terug meerdere keren opstaan. Hij is ook lastig overdag als je merkt dat hij niet lang heeft geslapen

4 maanden geleden

Hier is het ook lastig! He tis nooit heel goed geweest, maar inderdaad veel nabijheid nodig. Eerder kon ik hem slapend wel weg leggen maar nu wordt hij direct wakker. En ook als hij wakker is, is hij veel intensiever, waardoor ik inderdaad ook weinig gedaan krijg. Huishouden lukt dan weer wel, maar gewoon even iets ontspannends voor mezelf lukt bijna niet. Het zorgt ook wel voor wat stress tussen mij en mijn vriend, want hij heeft er weinig geduld voor dat het in slaap komen nu zo lang duurt. En daardoor neem ik het dan vaak over, de meeste avonden heb ik niet eens tijd om nog even een kop thee te drinken 🥲 Maar ik voel zijn tandjes al onder het tandvlees en ik denk dat dat een grote boosdoener is momenteel. Hij kalmeert ook wel snel bij mij en ik heb maar gewoon geaccepteerd dat hij me veel nodig heeft nu.

4 maanden geleden

Reactie op Tily20

Ik ben het boek “zachte nachten” aan het lezen, vind het heel interessant e ...
Ik ben hem nu ook aan het lezen en het is inderdaad echt een heel fijn boek ♥️ het lezen voelt een beetje als bevestiging dat ik het goed doe zoals ik het doe.

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Hier is het ook lastig! He tis nooit heel goed geweest, maar inderdaad veel ...
Het is bij mij ook al heeeeel lang geleden dat ik 's avonds eens in de zetel kon ploffen. Ik probeer tijdens de dutjes even mijn tv-moment te nemen. Maar dan heb ik jammer genoeg geen tijd 's avonds met mijn lief. We proberen ons quality time echt tussendoor te nemen, ook al is het maar een knuffel van een minuutje. We hebben nu ook iets nieuws (weer een nieuwe wiegtechniek, haha): "agressief wiegen". 10x snel squatten en diep door de benen gaan met de baby in ons armen. Een aanslag op ons knieën, maar het helpt wel vaak om hem rustig te krijgen en daarna bouncen we een minuutje verder op de yogabal tot hij vast slaapt. Het is zowat het enige dat hem nog in slaap krijgt...

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Het is bij mij ook al heeeeel lang geleden dat ik 's avonds eens in de zete ...
Haha 😂 goede workout ook! Ik hou David met zijn buik tegen die van mij, en meestal gaat het huilen dan over in een soort jammeren, en daar reageer ik dan op alsof we een gesprekje voeren. Hij doet dan: 'waawaa' en ik zeg dan heel zacht: 'ja, och, hmmm'. En daar wordt hij super rustig van. Het is soms net alsof er iets uit zijn systeem moet voor hij kan slapen 😅

4 maanden geleden

Reactie op TessahS

Haha 😂 goede workout ook! Ik hou David met zijn buik tegen die van mij, e ...
Ik doe dat ook soms, maar dan lijkt het alsof ik olie op het vuur gooi 😅😓😮‍💨

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik doe dat ook soms, maar dan lijkt het alsof ik olie op het vuur gooi 😅😓 ...
Idem hier 🙈

4 maanden geleden

Gisteren zijn we trouwens ook voor het eerst met David naar een festival geweest en daar heeft hij gewoon bijna twee uur geslapen 😂

4 maanden geleden

Hier gaan de dutjes sinds een maandje wel goed. Ik hou rekening met de wakkertijden (nu 2u ongeveer) en merk wel dat ze dan echt moe genoeg is om te slapen maar nog niet oververmoeid. Naar boven in donkere kamer, witte ruis opzetten, slaapzakje aandoen, tutje geven, aai over haar hoofdje en weggaan. En binnen de 5min slaapt ze🙈 Sinds twee weken komt ze ‘s nachts en tijdens haar lange middagdut wel vaker wakker tussen slaapcycli door dat ik de tut eens moet opnieuw geven alvorens ze terug kan inslapen. Door dr slaapregressie denk ik

4 maanden geleden

Reactie op SDefour

Hier gaan de dutjes sinds een maandje wel goed. Ik hou rekening met de wakk ...
Wij gebruiken geen witte ruis, maar ik vraag me echt af of dit een verschil zou maken. Deel gerust jullie ervaringen!!

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Wij gebruiken geen witte ruis, maar ik vraag me echt af of dit een verschil ...
Bij m'n zoontje wel, bij m'n dochter niet :/

4 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Wij gebruiken geen witte ruis, maar ik vraag me echt af of dit een verschil ...
Ze had haar eerste wenmomentje in de creche en ze kregen haar met niks getroost. Tot ze de witte ruis van thuis opzetten! Ze herkende dit precies en kwam tot rust zeiden ze 😊

4 maanden geleden

ons dochtertje is nu 4maanden slaapt altijd goed optijd van 19u30 tot 7/8u de volgende dag al sinds 8/9 weken. ook de dutjes deed ze super goed. nu sinds enkele weken weigert ze idd de dutjes te doen, je moet haar echt vast pakken om in slaap te wiegen. en de avonden lukt ook nietmeer nu gaat ze pas tegen 21/21u30 slapen maar slaapt ze wel tot de dag erna tussen 8u30/9u. ik ben ook aan het kijken hoe ik haar dutjes overdag beter kan doen en terug eerder in bed krijgen. Maar dan denk ik van zodra ze in september naar de onthaalmoeder zal gaan zal ze hopelijk eerder moe worden waardoor we haar weer vroeger in bed kunnen steken. endan proberen de slaapschema van de onthaalmoeder aan te houden.