57 Reacties
4 maanden geleden
Hejhej, idem hier en zelfs wiegen lukt niet meer. Moet wel zeggen dat dit bij m'n eerste kindje ook zo was tot 6 maanden en hij in de opvang wél flink sliep. Dus daarover zou ik me momenteel ni teveel zorgen maken =)
4 maanden geleden
Ooooh hier is het ook een ramp. Mijn vriend kan hem nog vrij snel in slaap wiegen, maar bij mij is het krijsen en wiegen helpt niet meer. Het eindigt meestal in een sessie aan de borst. Hij doet dutjes van gemiddeld een uur.
Slaaptraining zie ik niet echt zitten. Ik ben van mening als hij die nabijheid nodig heeft, ik hem die wil geven... En dat is dan ten koste van iets voor mezelf kunnen doen of in het huis gedaan krijgen. Is inderdaad heel vermoeiend dus ik hoop wel dat het hier ook weer betert... 🫤
4 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ooooh hier is het ook een ramp. Mijn vriend kan hem nog vrij snel in slaap ...
Ik sluit me hierbij aan. Al helpt ook die nabijheid hier zelfs niet meer... Slaaptraining zou ook pas kunnen vanaf 6 maanden. Ze hebben onze lichamen nog nodig bij het reguleren en kunnen da nog ni zelf
4 maanden geleden
Wij liggen nu met ons drietjes in bed, woops 🙈
Ik denk: elke minuut slaap is mooi meegenomen en het maakt me niet zoveel hoe hij eraan komt 🙈 ik neem nu mijn boek erbij om efkes te lezen en dat is dan maar mijn me-time. Is gewoon effe een periode waar we door moeten, vrees ik :/
4 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Wij liggen nu met ons drietjes in bed, woops 🙈
Ik denk: elke minuut slaap ...
Ja, da zou ik ook ni erg vinden. Maar wil Mirthe niet én heb een peuter die net nimeer dut, dus ik ook ni overtuigd krijg. Kort samengevat: ik ben de enige van ons drie die wil slapen 😂
4 maanden geleden
Hier lukte het een tijdje om hem zelfstandig te laten slapen maar nu lukt het ineens weer niet meer. Ik probeer elke keer maar uiteindelijk wieg ik hem toch weer in slaap.. Ik hoop dat het een fase is dus ik geef het nog ff tijd. Eenmaal hij slaapt, slaapt hij wel 3 kwartier ongeveer dus die tijd gebruik ik dan om thuis iets te doen.
4 maanden geleden
Bij ons (vandaag 4 maanden!) slaapt ze sinds een week langer bij de dutjes alleen 1,5/2 uur . We kijken heel goed naar hoe ze is eens ze moe is doe ik haar in een slaapzakje met dutje en valt ze binnen de 5 minuten inslaap na 10 minuten slapen leg ik ze weg met White noise (luide peuter loopt rond in huis 🫠)
4 maanden geleden
Luca slaapt in de dag ook heel wisselvallig, als ik thuis ben valt hij nooit zelfstandig in slaap dan is het wiegen of aan de borst in slaap vallen en dan kan ik hem meestal wel wegleggen voor een uurtje, bij Bompa en papa slaapt hij wel zelf in als hij moe is 😅
Ik ben zelf nog helemaal niet bezig met trainen, denk dat hij soms gewoon even wat nabijheid nodig heeft en ga nog volledig mee in zijn ritme… neem mezelf voor om vanaf 6 maanden wat ‘strenger’ te worden maar weet niet of dat gaat lukken, vind het ook gewoon soms zalig als hij graag bij mij in slaap valt🥰
4 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Bij ons (vandaag 4 maanden!) slaapt ze sinds een week langer bij de dutjes ...
Zo was het ook bij Mirthe en plots nimeer. Zo frusterend die op en af
4 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Goh ze mag slapen hoe ze wil als ze huilend wakker wordt doe ik ze in de dr ...
Mij ook ni, hoor. Hier gewoon een baby die op geen enkele manier nog slaapt. Ook ni op mij 😅
4 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Haha Auch niet vergeten te zeggen tegen je het is maar een fase het is maar ...
Haha, ik probeer dat idd in m'n achterhoofd te houden 😂
MOD
4 maanden geleden
Reactie op Allastor
Luca slaapt in de dag ook heel wisselvallig, als ik thuis ben valt hij nooi ...
Ja ik weet het gewoon allemaal soms niet, ik hou van hem bij mij te hebben, maar de laatste tijd krijg ik niets meer gedaan en stapelt alles ook op. Ik hou ervan hem bij mij te hebben hoor. Ik laat me gewoon soms zot maken met de commentaar slaapt hij nu nog niet zelfstandig
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja ik weet het gewoon allemaal soms niet, ik hou van hem bij mij te hebben, ...
Moet je echt ni zot laten maken 😉
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja ik weet het gewoon allemaal soms niet, ik hou van hem bij mij te hebben, ...
Ik kan daar soms ook ove beginnen twijfelen en ook over hoe lang gaat dit nog duren? 🙈 Tot er geen dutjes meer zijn? Help :)
Als mensen commentaar hebben, is mijn standaard antwoord dat hij de van mij niet moet kunnen en hij het op de crèche wel zal leren...