33 Reacties

8 maanden geleden

Heb dat op die termijn met m'n zoontje ook eens gehad. Kwam op 24 uur nog altijd aan z'n milliliters, dus was toen geen probleem. Hoeveel weegt ze?

8 maanden geleden

3 kilo 200 geboren op 2 kilo 600

8 maanden geleden

Reactie op anoes90

3 kilo 200 geboren op 2 kilo 600
Op zich is de "regel" dat je mag voeden op vraag vanaf dat ze boven de 3 kg zitten. Ze moet op de overige uren van deze 24 uur nog ongeveer aan de volgende hoeveelheid komen: 3,200 kg x 140 ml = 448 ml. Dus als ze nog 6 flesjes zou drinken, zijn dat flessen van 74 ml. Je zegt dat ze 100 ml per keer drinkt, dus kom je er met 5 ook. Denk wel gewoon dat minder dan 6 flessen geen gewoonte mag worden 😅 Ter info: dit is wat ik leerde bij m'n twee kinderen van de vroedvrouw. Ik ben zelf geen vroedvrouw of andere zorgkundige, hé. Dus als je je toch zorgen zou maken, contacteer je misschien best even je vroedvrouw. Heeft de lange nacht jullie wat deugd gedaan? ☺️

8 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Op zich is de "regel" dat je mag voeden op vraag vanaf dat ze boven de 3 kg ...
Dat wel ja . Maar was toch even verschieten 😊 heb een berichtje gestuurt na de vroedvrouw Ben eens benieuwd wat ze gaat antwoorden

8 maanden geleden

Reactie op anoes90

Dat wel ja . Maar was toch even verschieten 😊 heb een berichtje gestuurt ...
Ik zou ook verschieten, hoor 😉 Maar ik zou je ni al te veel zorgen maken. Zeker ni voor die ene keer ☺️

8 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Op zich is de "regel" dat je mag voeden op vraag vanaf dat ze boven de 3 kg ...
ik snap die berekening niet zo goed waarom maal 140

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

ik snap die berekening niet zo goed waarom maal 140
Lichaamsgewicht maal 140 ml is het aantal ml dat ze per 24 uur moeten drinken

8 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Lichaamsgewicht maal 140 ml is het aantal ml dat ze per 24 uur moeten drink ...
daar zit die van ons ver boven

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

daar zit die van ons ver boven
Die van ons ook, hoor. Is op zich een minimum. Als ze erboven zitten, moet je gewoon in 't oog houden dat de flessen ni te groot zijn voor de maag. Da kan ik ni echt berekenen, da's dan weer op basis van de raad van onze vroedvrouw

8 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Die van ons ook, hoor. Is op zich een minimum. Als ze erboven zitten, moet ...
de kinderarts zei dat je nu niet kan teveel voeden met flesvoeding, nu we nemen heel lang tijd zodat hij dat verzadigingsgevoel wel heeft.

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

de kinderarts zei dat je nu niet kan teveel voeden met flesvoeding, nu we n ...
Ik wil je kinderarts ni tegenspreken. Maar je kindje kan ni alles zelf inschatten. Onze dochter zou blijven drinken. En dan zou ze gewoon overgeven wat niet in haar maagje kan

8 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Ik wil je kinderarts ni tegenspreken. Maar je kindje kan ni alles zelf insc ...
nee ik bedoel vroeger konden baby's lang slapen door flesvoeding en werd daar een benaming voor gegeven, ze sliepen te diep de baby's. als wij vlug voeden, tuurlijk hij geeft ook over. wij voeden heel rustig en lang.

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

nee ik bedoel vroeger konden baby's lang slapen door flesvoeding en werd da ...
Ah, zo bedoel je. Was niet helemaal mee. Wij voeden ook rustig. In zijlig, dan is ze minder gulzig

8 maanden geleden

Ons zoontje is vandaag 2 weken oud en sliep afgelopen nacht ook door. Van 22u tot 6u, was ook even schrikken 🥴

8 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ons zoontje is vandaag 2 weken oud en sliep afgelopen nacht ook door. Van 2 ...
Heb nu sinds gisterennacht mijn wekker staan op max 5 uur tussen fles moest ze niet vragen geef ik ze gewoon

8 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ons zoontje is vandaag 2 weken oud en sliep afgelopen nacht ook door. Van 2 ...
En ja hoe zalig dat ook is ze zijn nog iets te Klein he om zomaar door te slapen 😊

8 maanden geleden

Reactie op anoes90

Heb nu sinds gisterennacht mijn wekker staan op max 5 uur tussen fles moes ...
Ik laat het zoals het is, hij drinkt voldoende overdag. Anders zou hij de gewoonte krijgen om 's nachts wakker te worden voor voeding terwijl het net de bedoeling is dat ze mettertijd doorslapen 🙈

8 maanden geleden

Reactie op anoes90

En ja hoe zalig dat ook is ze zijn nog iets te Klein he om zomaar door te s ...
Ik hoor alleen maar dat dit helemaal geen probleem is 😊

8 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ja mijn dochtertje is iets te ligt geboren om zomaar door te slapen is net boven de 3 kilo dus moet toch nog even opletten

8 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Vanaf 2 weken mag er gewoon niet langer dan 8 uur tussen een voeding zitten en moeten ze minimum 5 voedingen hebben in 24u. Dit mag enkel als hun gewicht normaal is en boven het geboortegewicht ligt