18 Reacties

6 maanden geleden

Hoelaat gaat hij ongeveer slapen? Onze Jack( 11weken) krijgt meestal tussen 19u-20u een fles van 180ml en hij slaapt door tot 5u30 krijgt dan een fles van 150ml en slaapt nog verder tot 8u. Onze vroedvrouw gaf als tip een roodlampje dat zou het slaaphormoon stimuleren en moet zeggen dat het inderdaad helpt voor inslaap te vallen samen met een muziekje

6 maanden geleden

Hij gaat rond 21.30 uur slapen. Krijgt dan nog een fles van 180 ml ( drinkt hij de hele dag) en met zijn moonie beer valt hij onmiddellijk in slaap. Maar sinds een paar dagen ineens wakker rond 4 uur terwijl hij normaal tot half 7 door slaapt aan een stuk

6 maanden geleden

Hier hetzelfde. Sliep eerst door van 23 uur tot 6 uur. Maar laatste nachten is ze vaak wakker rond 3 a 4 uur en geef ik opnieuw borstvoeding in de nacht.. hier 13 weken. Mss nog sprongetje?

6 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Hij gaat rond 21.30 uur slapen. Krijgt dan nog een fles van 180 ml ( drinkt ...
Tussen de 3 en 5maand veranderd hun slaapcyclus. Rond de 4maand kan de slaapregressie komen. Waar we de slapeloze nachten weer te gemoed komen.

6 maanden geleden

Hier net hetzelfde probleem. Mijn zoontje is bijna 12 weken. Sliep al een aantal weken door: van 22 uur tot 6 uur. Maar sinds 3 dagen wordt hij ook wakker rond 4 uur...

6 maanden geleden

Reactie op Joycevdbx

Tussen de 3 en 5maand veranderd hun slaapcyclus. Rond de 4maand kan de slaa ...
Wat houdt die slaapregressie eigenlijk in? En is dit een fase dan?

6 maanden geleden

Reactie op Miravc

Hier net hetzelfde probleem. Mijn zoontje is bijna 12 weken. Sliep al een a ...
4 uur is blijkbaar het magische uurtje 🙈

6 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Wat houdt die slaapregressie eigenlijk in? En is dit een fase dan?
U kindje gaat die perdiode slechter slapen door op korte tijd veel ontwikelingen doormaakt zoals rollen, zitten, kruipen,....

6 maanden geleden

Reactie op Joycevdbx

U kindje gaat die perdiode slechter slapen door op korte tijd veel ontwikel ...
Ah ja oké, dit is tijdelijk dan…

6 maanden geleden

mijn dochtertje is 14w nu en sliep ook al heel vroeg de hele nacht door, nu word ze ook altijd wakker rond 03:30 drinkt ze aan mijn borst tot ze terug in slaap valt en smorgens word ze ook wakker rond 10 u en slaapt ze erna nog maar korte slaapjes en rond een uur op 11 klaarwakker en blijft ze zo 2/3 u wakker

6 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Ah ja oké, dit is tijdelijk dan…
Ja sommige babys hebben hier geen last van sommige wel. Maar komt goed!

6 maanden geleden

Hier ook een zoontje van 13w. Hij heeft ook een aantal weken doorgeslapen, maar nu al 8nachten terug voedingen nodig. Eerst zelfs 2-3x/nacht. Nu al een paar nachten gelukkig maar 1x.

6 maanden geleden

Slaap regressie maar los ervan betekent het niet omdat een baby'tje goed heeft geslapen dan het altijd een goede slaper gaat zijn helaas

6 maanden geleden

Hier ook ineens slechte nachten.. heeft wel nooit doorgeslapen, vroeg steeds om de 3 a 4 uur, maar konden hem steeds gewoon weer in zijn bedje leggen.. nu allemaal maar friemelen en op ons slapen. Hij rolt wel sinds enkele dagen zelfstandig van buik naar rug dus vermoed dat dit al die slaapregressie van 4 maand gaat zijn (gaat samen met dat leren rollen), ookal is hij nog maar 11 weken 😅

6 maanden geleden

Wij hebben dit hier ook voor gehad.. steeds vanaf 3-4u heel onrustig en zwieren en zwaaien met alles dat hij kan. Ik ga dan eens kijken maar zijn oogjes zijn nog pot dicht. 🥴 brengt zoveel twijfel soms.. ik geef dan meestal een kleiner flesje dan overdag.. en hoop dat het daardoor is en hij rustig word en verder slaapt maar dit lukt slechts voor enkele 10 tal minuutjes.. en dan leg ik hem maar bij mij en slapen we meestal tot 7-8u 🫣.. Hopelijk is dit ook maar een fase. 🤞🙏🏼

6 maanden geleden

Mijn dochtertje (13w) is nu precies net in de fase dat ze wél doorslaapt. Laatste nachten zelfs van 12u tot 7u á 7u30. Maar nu maak ik me daar net zorgen over 😅 is dat niet te lang om zonder eten te kunnen?

6 maanden geleden

Reactie op liesv05

Mijn dochtertje (13w) is nu precies net in de fase dat ze wél doorslaapt. L ...
Ik dacht dat ook maar de vroedvrouw zei dat het zeker geen kwaad kan. Als ze doorslaapt zal ze content zijn. Jack slaapt soms ook 7a8u aan een stuk. Maar nadien grote honger😅

6 maanden geleden

Reactie op liesv05

Mijn dochtertje (13w) is nu precies net in de fase dat ze wél doorslaapt. L ...
Als ze overdag goed eet en haar gewicht is oké dan zou ik er alleen maar van genieten zou ik zeggen! 😀