36 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Tojaaaa

Hier staat de tas al even klaar want hier is de kans dat hij wat vroeger za ...
Amai zie staan dat je 32 weken ben en staat al klaar? Meeste zetten dit klaar op 36 weken als je nu moest bevallen houden ze dit tegen tot met 36 weken houden ze het zo veel mogelijk tegen ook moest je u water breken tis verstandig om het dan niet door te zetten ik ga het klaar zetten met 37 weken eind deze maand

10 maanden geleden

Reactie op Bazurkaeva95

Even een vraagje, kopen jullie die icepads voor vanonder? Is een soort van ...
Ik heb zo’n icepads en ik was daar niet zo tevreden van. Zat niet zo goed en ik vond dat niet zo proper door het bloedverlies ondanks de hoesjes die ik gebruikte. Ik ben team maandverbanden in de diepvriezer! 😬

10 maanden geleden

Reactie op Tojaaaa

Ik heb zo’n icepads en ik was daar niet zo tevreden van. Zat niet zo goed e ...
Maak je dan die maandverbanden nat? Want als dat ontdooit is dat toch gwn water? Of haha hoe zie ik het

10 maanden geleden

Reactie op lolla

Amai zie staan dat je 32 weken ben en staat al klaar? Meeste zetten dit kla ...
Ja vroeg hè? ☺️ Bij de eerste stond die ook nog niet op deze termijn klaar. Maar ik werd met 28 weken opgenomen in het ziekenhuis met regelmatige harde buiken en kans op vroeggeboorte. Ik kreeg longrijping en weeënremmers. Moet nog steeds elke dag een weeënremmer innemen. Ze hopen dat het gerekt kan worden tot 34 weken 🙏🏼 Dus vandaar de keuze om mijn tas al klaar te zetten. Lijkt me dan zeker niet te vroeg toch? En dit geeft me rust.

10 maanden geleden

Reactie op Bazurkaeva95

Maak je dan die maandverbanden nat? Want als dat ontdooit is dat toch gwn w ...
Haha, ik legde het in een andere topic al eens uit, maarrr ja, gewoon nat verband in de vriezer leggen. Je kan die niet super lang gebruiken of daar mee naar de winkel ofzo 😅 Echt gewoon voor thuis om even alles te verzachten.

10 maanden geleden

Reactie op Tojaaaa

Ja vroeg hè? ☺️ Bij de eerste stond die ook nog niet op deze termijn klaa ...
Beter te vroeg dan te laat vind ik, is een zorg minder en als het eenmaal vroeger bevalt moet je je geen zorgen meer maken over wat wel en niet in de tas zit. Ik kreeg stres om die te maken omdat ik alles over het hoofd zag, ik las op internet wat er allemaal in moest maar vergat het telkens zo snel dat ik er gestrest van werd dus heb het ook al bijna klaar enkel nog de kleertjes wassen en handdoeken & nodige papieren in stoppen voor de rest zit alles er in & voelt al veel rustiger in mijn hoofd

10 maanden geleden

Reactie op lolla

Amai zie staan dat je 32 weken ben en staat al klaar? Meeste zetten dit kla ...
Vind je reactie trouwens ook nogal aanvallend en niet fijn eerlijk gezegd. Fijn dat jij hem op 37 weken kan klaarzetten. Was dat bij mij ook maar zo, dan had ik niet al deze zorgen en stress gehad. Als ik nu weeën krijg die doorzetten of als m’n vliezen breken, is er niks anders dat ze nog voor mij kunnen doen. Dan zal ik gewoon bevallen van een premature baby en ja, dan heb ik heel graag m’n eigen spulletjes bij mij want dan zal de hele situatie al naar en stressvol genoeg zijn…

10 maanden geleden

Reactie op Tojaaaa

Vind je reactie trouwens ook nogal aanvallend en niet fijn eerlijk gezegd. ...
Tis niet aanvallend ik zeg het gwn uit ervaring (4 kindje ) zag gwn dat ze nog 32 weken was van moest het beginnen dat ze toch alles aan hingen doen om dat kindje mooi te laten zitten

10 maanden geleden

Reactie op lolla

Tis niet aanvallend ik zeg het gwn uit ervaring (4 kindje ) zag gwn dat ze ...
Ik denk dat Tojaaaa ook wat uit ervaring spreekt, maar dan die van haarzelf. Als het haar gemoedsrust kan geven, is er niets mis mee, hé ☺️🤗

10 maanden geleden

Ik ben nu 35 weken en ben de tas dit weekend aan het klaarmaken, maar ik heb een maand geleden ook al het lijstje gemaakt van wat er in moet komen zodat ik de laatste dingen nog kon bestellen. Ik ben gewoon graag voorbereid. Voor terug naar huis: dat is dan weer het voordeel van in de winter bevallen, dat je toch een jas draagt. Maar ik heb leggings en borstvoedingsshirts mee, en dan voor de laatste dag een tuniek/jurkje die er iets meer gekleed uitziet.

10 maanden geleden

Reactie op Lindsaydevon

Vraag me af wat doe je aan om naar huis te gaan? Een zwangerschaps broek me ...
Ik had de eerste keer (geen bezoek in het ziekenhuis) geen gewone broeken bij. Dus ik ben in een zwangerschapsjogging, gewone T-shirt en ballerina's naar huis gegaan. Met daarover m'n winterzwangerschapsjas (27 december 2021). Prachtig zicht 😂 Maar ik heb me dat eigenlijk niet aangetrokken. Ik had alleen de zwangerschapsjogging niet echt meer nodig, dus nu heb ik wél een gewone jogging mee, met meerdere gewone T-shirts en 1 trui. Schoeisel ga ik nog zien. Met die dikke buik en weeën, waren ballerina's gewoon prima om in te stappen 😬 Ik ga het me niet teveel aantrekken alleszins. Ik ga naar huis die dag, niet naar een feest ofzo, dus maakt mij persoonlijk niet veel uit ☺️

10 maanden geleden

Ik kreeg van de vroedvrouw de tip van eigen handdoeken mee te nemen. Een handdoek of puppypad voor in de auto. Je water breekt niet maar 1 keer, er kan nog een kluts na komen als je bijvoorbeeld onderweg bent en voor t geval het nacht is en jij of je partner wilt iets snacken, muntjes geld voorzien voor de automaat.

10 maanden geleden

Reactie op lolla

Ik deed wel terug me gewone kleren aan ma ik deed een Adidas legging aan le ...
Ik wil dat ook doen! Zo een comfortabele boxershort van hem😆

10 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ik wil dat ook doen! Zo een comfortabele boxershort van hem😆
Hahaha raad ik zeker aan! 😜

10 maanden geleden

Van een vriendin kreeg ik nog de tip om een scrunchie mee te nemen om aan je pols te doen bij het borstvoeding geven, zodat je kan onthouden aan welke borst de baby moet drinken 😁

10 maanden geleden

Reactie op TessahS

Van een vriendin kreeg ik nog de tip om een scrunchie mee te nemen om aan j ...
Ja ook gehoord!