36 Reacties

10 maanden geleden

Ik kreeg als tip om je eigen borstvoedingskussen mee te nemen, omdat die van het ziekenhuis niet zo goed zijn.

10 maanden geleden

Mijn vroedvrouw zei ook eigen zwangerschapskussen meenemen, en ook een badjas en warme sokken

10 maanden geleden

Hier datum gehad 8 februari ben ik 39 weken ik ben donderdag 34 weken ik ga hem maken eind deze maand dan ben ik 37 weken nooit zo bevallen alrijd inleiding dus verwacht ook geen spontaan bevalling

10 maanden geleden

Reactie op liesv05

Mijn vroedvrouw zei ook eigen zwangerschapskussen meenemen, en ook een badj ...
Idd warme sokken las ik ook omdat je koude voeten kan hebben 😅

10 maanden geleden

Ik heb een kleine valies, voor bij het binnenkomen. Daarnaast een grote valies, voor bij de effectieve opname na de bevalling. In de kleine tas zitten de volgende dingen: druivensuiker, iPad, lader iPad + lader gsm, boek, koekjes voor mezelf en m'n partner, één strip zwangerschapsvitamines voor bij de borstvoeding door te nemen, enkele t-shirts voor de arbeid en bevalling, warme anti-slipsokken, sloefen, body in maat 50, body in maat 56, pakje in maat 50, pakje in maat 56, 2 mutsjes, krabwantjes, sokjes baby. Ik gebruikte de checklist van het ziekenhuis zelf. Het volgende stond er ook nog op, maar dit allemaal in m'n handtas: Identiteitskaart, bloedgroepkaart, zwangerschapsboekje en vragenlijst epidurale verdoving. In de grote valies zit het volgende (ook via checklist ziekenhuis): handdoeken, pyjama, over kamerjas twijfel ik nog (niet nodig gehad de eerste keer), onderbroeken, voedingsbh's, toilettas (tandenborstel, tandpasta, zeep, borstel), jogging, 3 shirts, 1 trui, nog kleertjes voor de baby in maatjes 50 en 56 en bibstutjes voor als het écht nodig is.

10 maanden geleden

Reactie op lolla

Hier datum gehad 8 februari ben ik 39 weken ik ben donderdag 34 weken ik ga ...
Hoi Lolla, het hoeveelste kindje is het? Ik ben nu zwanger van mijn 3e kindje, uitgerekend 9/2. Ook 2x al ingeleid (overtijd). Dus ik verwacht geen spontane bevalling 😅. Wel al meer voorweeën als bij de eerst 2.

10 maanden geleden

Reactie op VeroniqueOnsia

Hoi Lolla, het hoeveelste kindje is het? Ik ben nu zwanger van mijn 3e kin ...
Hier nu 4 kindje onderweg ik word ingeleid op 8/2 dus weer geen spontane bevalling mss dat het juist daarvoor zelf start maar de kans is echt 1% harde buiken heb ik nog niet gehad maar wel veel indeling steken soms zo erg dat ik heel de dag niet kan bewegen

10 maanden geleden

Ik heb me ook gehouden aan het lijstje van het ziekenhuis 😊 Stak wel extra snacks in mijn tas en warme sokken, idd! Ik ga voor slons-modus in het ziekenhuis. Een paar wijde pyjama's met knopen en comfy kledij. Ik neem ook wat skincare en make-up mee maar dat zal wsl overbodig zijn 🙈

10 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik heb me ook gehouden aan het lijstje van het ziekenhuis 😊 Stak wel extra ...
Ohh ik neem ook wel mijn dagelijkse huidproducten en mak-up mee hoor, heb dat nodig om me wakker en presentabel te voelen 😅

10 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik heb me ook gehouden aan het lijstje van het ziekenhuis 😊 Stak wel extra ...
Ahja, make-up en remover heb ik idd ook bij, maar echt enkel oogpotlood en mascara. Niet gebruikt bij de vorige bevalling, maar toen was er ook geen bezoek toegestaan in het ziekenhuis..

10 maanden geleden

Ik heb ook een xl tshirt om in te bevallen of tussendoor aan te kunnen hebben. Eentje die vies mag worden 😅 ohja, en heb van die nacht voedingsbh's in een soort sportbh model. Ook handig voor als ik toch in bad kan. En verder neem ik ook wat flesjes water mee want heb gelezen dat goed hydrateren echt heel veel hebt om al je weefsel down there soepel te houden.

10 maanden geleden

Even een vraagje, kopen jullie die icepads voor vanonder? Is een soort van koud maandverband om het beneden wat te verdoven tegen jeuk of pijn.. ik zie dit vaak online maar weet het niet of het noodzakelijk is of niet

10 maanden geleden

Reactie op Bazurkaeva95

Even een vraagje, kopen jullie die icepads voor vanonder? Is een soort van ...
Ik heb het zelf niet gekocht

10 maanden geleden

Reactie op Bazurkaeva95

Even een vraagje, kopen jullie die icepads voor vanonder? Is een soort van ...
Ik ook niet. Sommigen leggen vochtige maandverbanden in de vriezer.

10 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik ook niet. Sommigen leggen vochtige maandverbanden in de vriezer.
Ja ook al gehoord

10 maanden geleden

Vraag me af wat doe je aan om naar huis te gaan? Een zwangerschaps broek met een trui? Ik wil niet als slons het ziekenhuis uit gaan 🤣 maar me gewone kleren zal ik ook niet passen natuurlijk.

10 maanden geleden

Reactie op Lindsaydevon

Vraag me af wat doe je aan om naar huis te gaan? Een zwangerschaps broek me ...
Ik deed wel terug me gewone kleren aan ma ik deed een Adidas legging aan lekker strak rond de buik deed deugt en een losse trui van me man 🤪 en een onderbroek ook van men man aangezien het zo goed zat

10 maanden geleden

Hier staat de tas al even klaar want hier is de kans dat hij wat vroeger zal komen. Ik vul mijn lijstje even aan 😬 - Ik stop de kledij voor de baby per set in aparte zakjes en ik schrijf de maat erop. Ik neem verschillende maten mee. Ik vermeld ook duidelijk het geboortepakje. - Knuffeltje en 1 mooie hydrofiele doek voor een leuke foto. - Extra kussen om te slapen, genoeg pyjama’s en comfortabele kledij voor overdag. (Allemaal zwangerschapskleding) - Handdoeken + washandjes + extra handdoek om te gebruiken als badmatje - Setje kledij voor partner - Bevalplan, oplader gsm - Ik geef geen borstvoeding dus: salietabletten én sportbeha’s - Kersenpitkussen (weet niet of er genoeg aanwezig zijn in het ziekenhuis) - Verzachtende spray postpartum en peri bottle - Haarelastiek en speld, pantoffels - Statief, cadeautje voor grote broer, cadeautje vroedvrouwen - Stoffen en plastic zak voor de was Ik verlaat het ziekenhuis in een zwangerschapsjogging, zalig! 😬

10 maanden geleden

Reactie op Lindsaydevon

Vraag me af wat doe je aan om naar huis te gaan? Een zwangerschaps broek me ...
Ik denk dat het minste van je zorgen zal zijn hoe je eruit zal zien 😅 Maar ik herken het wel hoor, ik wil er liefst ook nog ietwat normaal uit zien haha. Ik ga voor een leuke legging en oversized trui.

10 maanden geleden

Reactie op heleen1994

Ik denk dat het minste van je zorgen zal zijn hoe je eruit zal zien 😅 Maar ...
Zoiets?