16 Reacties

10 maanden geleden

Geboortekaartjes maken doopsuiker en mijn tas nog maken Ben 33 weken wel

10 maanden geleden

32,5 weken Ik moet nog: -Mijn tas maken, en de laatste spulletjes halen. -Park/box zetten en aankleden -Verzorgingstafel zetten en aankleden -Solidaris afspraak voor geboortevoordeel en informatie kolfapparaten die ik kan huren. - Co sleeper neerzetten - badje in de badkamer neer zetten. Zou dit graag eind januari klaar hebben , dan ben ik 36 weken. Ik werk gewoon nog 32 uur en heb nog een zoon van 9 met hobby’s in de week. dus eens in t weekend inplannen.

10 maanden geleden

Reactie op Lindsaydevon

32,5 weken Ik moet nog: -Mijn tas maken, en de laatste spulletjes halen. ...
Kan je nu al een afspraak maken bij Solidaris voor het geboortevoordeel? Ik dacht dat dit pas kon van zodra je een geboorte attest hebt?🙈

10 maanden geleden

Wij hebben deze week het park en de verzorgingstafel beneden geplaatst. De kinderkamer is - op de kledingkast na - helemaal in orde. Ik heb gisteren ook de voetenzak in de maxi cosi geplaatst en daar jasje en mutsje in gelegd. De geboortebedankjes zijn ook klaar. De adressen op de enveloppen zijn geprint en zijn voorzien van postzegels. Mijn tas en een tas voor de baby moet ik nog maken. We hebben maandagavond rondleiding in het ziekenhuis en ik verwacht dat we dan nog een lijstje meekrijgen. 😇

10 maanden geleden

Reactie op XAshX

Kan je nu al een afspraak maken bij Solidaris voor het geboortevoordeel? Ik ...
Ja , ik heb gister afspraak gemaakt voor eind januari dan ben ik 8 maand en zou ik het kunnen aanvragen volgens de mail die ik heb ontvangen. Ik had graag de maxi cosi uit de set gebruikt als we naar huis mogen uit het ziekenhuis.

10 maanden geleden

Reactie op Lindsaydevon

Ja , ik heb gister afspraak gemaakt voor eind januari dan ben ik 8 maand en ...
Oh ik heb precies nog geen mail ontvangen. Is dit misschien afhankelijk van welke provincie?

10 maanden geleden

Reactie op XAshX

Oh ik heb precies nog geen mail ontvangen. Is dit misschien afhankelijk van ...
Provincie Oost vlaanderen. Maar had hun zelf gecontacteerd met de vraag vanaf wanneer dit kon. Ik dien wel een zwangerschaps attest mee te hebben

10 maanden geleden

Reactie op Lindsaydevon

Provincie Oost vlaanderen. Maar had hun zelf gecontacteerd met de vraag van ...
Ga ik ook doen dan! Bedankt voor de tip!

10 maanden geleden

- handdoek/puppypad voor in de auto voor als je water gebroken is. Je blijft vruchtwater aanmaken dus het kan halverwege de rit er nog eens uit klotsen. -aparte zak voor Verloskwartier en voor nadien. - opvang voor eerdere kinderen of huisdieren? - hier ga ik al wat aperitief/borrelhapjes en drank inslaan voor als er bezoek is. Net als kraamkost. - ik heb ook al een voorraad boodschappen gedaan die ik dan niet wil doen denk aan een extra pak toiletpapier in huis, kuisproducten, was producten ( niet alleen die voor baby maar ook al de rest aanvullen zodat je er even niet aan moet denken), verzorgingsproducten zoals shampoo, tandpasta, maandverband,.. Om te eten wat pakken pasta en sausjes. Een aantal stukjes vlees in de diepvries en een paar zakken diepvriesgroentjes. Ik kan mijn man wel op pad sturen naar de supermarkt maar de kans is groot dat hij 4 uur weg is en al het foute mee heeft dus ik bereid me liever zelf voor ;) - samen met je partner eens bespreken hoe je het wilt aankondigen en hoe je bezoek ziet na de bevalling. ( Om te vermijden dat je schoonmoeder al klaar staat terwijl ze je nog dichtnaaien maar je eigen moeder het pas 4u later weet als je bekomen bent 😂)

10 maanden geleden

Reactie op famvosjes

- handdoek/puppypad voor in de auto voor als je water gebroken is. Je blijf ...
Wauw, indrukwekkend! Hier ook extra diepvriezer ingestoken en sommige maaltijden dubbel maken en invriezen

10 maanden geleden

Reactie op famvosjes

- handdoek/puppypad voor in de auto voor als je water gebroken is. Je blijf ...
Een aparte zak voor het verloskwartier is echt een goede tip! Lijkt me inderdaad heel handig om niet te hoeven zoeken op dat moment. Ik heb ook veel voorraad ingeslagen verzorgingsproducten. Vooral omdat ik nogal gehecht ben aan mijn vaste producten en niet echt een winkel dichtbij huis heb waar ik die kan halen. Dus ik kan met deze voorraad wel de tijd overbruggen tot ik met de baby naar de stad kan wandelen ☺️ Qua boodschappen hebben we niet extra veel in huis gehaald, want we hebben twee supermarkten vlak naast de deur en mijn vriend kan goed koken, maar ik heb wel veel makkelijke voedzame snacks in huis gehaald, zoals wat zakken noten en gedroogd fruit, mijn favoriete eiwitreepjes etc.

10 maanden geleden

Reactie op TessahS

Een aparte zak voor het verloskwartier is echt een goede tip! Lijkt me inde ...
Ja ik heb handdoek omdat ik in het bad wil bevallen, bh en 't shirts, handdoek voor mijn man want hij kruipt er mee in, eiwittenreep en aquarius. Daarnaast de verzorgingstas voor pruts en dan tas voor nadien ook, thuis staat cava, fruitsap en bekers voor nadien te brengen.

10 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Wauw, indrukwekkend! Hier ook extra diepvriezer ingestoken en sommige maalt ...
Er zijn al zoveel dingen waar ik geen controle over heb dat ik toch probeer om wat ik kan voor te bereiden. Zo is de bevalling voor mij het grote onbekende en hebben we nog absoluut geen babykamer af ( ik verwacht ook niet dat hij de eerste maanden af geraakt). De maaltijden die ik wil voorzien is vooral voor de laatste weken voor de bevalling aangezien ik dan nog alleen thuis ben. Nadien hoop ik dat papa en Peter die allebei kok zijn mij voorzien van eten ;) we hebben een koelcel in huis dus plaats genoeg, ook voor de pintjes en bubbels die we gaan nodig hebben 😂

9 maanden geleden

37 weken 2 dagen en mijn tas staat nog niet klaar van de baby half ik heb de energie er gewoon niet voor ga tegen 38 weken volledig af maken

9 maanden geleden

Ik ben inmiddels bevallen, maar ik wilde even zeggen dat de tip van een aparte zak voor de verloskamer echt een goede is!! En ik kwam er tijdens de weeën achter dat het heel handig is om een rietje mee te hebben. Ik hing en lag voortdurend in de vreemdste posities om de pijn op te vangen , en drinken was soms heel lastig omdat ik dan uit de positie moest komen. Dus mijn tip: zorg voor drinken met een rietje, dat je partner tussen de weeën door kan geven 😅