80 Reacties
MOD
7 maanden geleden
Reactie op XAshX
Hoeveel windjes laten jullie babytjes zo per dag? Ik vind dat hier ook niet ...
Wij zagen vooral aan de binnenkant langs beide kanten van de wangen ook witten vlekjes. Moeilijk he als ze allemaal iets anders zeggen? Vroedvrouwen mogen wel een voorschrift schrijven.
Hij laat ook best veel windjes en heeft er last van.
7 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Wij zagen vooral aan de binnenkant langs beide kanten van de wangen ook wit ...
Oh da wist ik niet dat vroedvrouw ook een voorschrift mocht schrijven.
Hier komt de witte tong blijkbaar door reflux (slok het in eerste instantie terug in, maar sinds 2tal weken kwam het er ook uit).
7 maanden geleden
Hier ook niet meteen een roze wolk. Heel veel geweend in het ziekenhuis en de eerste weken thuis - bevalling was vreselijk en dit bleef door mijn hoofd spoken. Er zijn momenten dat ik echt kan genieten en verbinding voel met ons dochtertje, maar had niet het instant verliefdheidsgevoel. Het slaapgebrek en de onzekerheid wegen ook enorm door... Vraag me constant af wat ze nu precies wil zeggen en of ik het wel juist doe, zelfs nu nog (ze is vandaag 8 weken). Mijn man lijkt veel intuïtiever en dan voel ik mij echt een totaal mislukte moeder. 🙈 Zeker als ze overdag constant lijkt te krijsen door krampjes, reflux, enz. Nu is het al niet meer voor en na elke voeding, dus valt beter mee, maar de angst om haar weg te leggen en terug wakker te maken voor een voeding zit er nog steeds in, want "dan begint het weer". Zal ook wel weer beteren naarmate ze zich beter voelt.
Het is eigenlijk gewoon niet zoals ik het me had voorgesteld of had gehoopt, hoewel ik enorm dankbaar ben voor onze prachtige dochter. Heel dubbel dus, maar dat is ergens ook normaal. 🙂
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Hier ook niet meteen een roze wolk. Heel veel geweend in het ziekenhuis en ...
Ooh wat jammer dat de bevalling zo vreselijk was. Ik herken je gevoel wel. Ik heb ook enorm veel geweend in het ziekenhuis en de eerste 3 weken thuis. Mijn bevalling was ook geen droom. Maar gelukkig gaat dit wel beter. De angsten verdwijnen langzaam. Mijn zoontje is nu ook 8 weken en hier loopt het heel vlot nu. Bij jou komt dat zeker en vast ook snel 🫂
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Jammer dat het zo voelt! Het is volkomen normaal om onzeker te zijn en ik denk niet dat je man intuïtiever is maar dat mannen in het algemeen wat minder stressen over of ze het goed doen. Wij kunnen daar als vrouwen soms wel iets van leren denk ik.
Waarschijnlijk gaat je dochter vanaf nu ook steeds beter het verschil laten zien tussen honger en vermoeidheid, die eerste weken lijken alle signalen op elkaar.
Zorg goed voor jezelf en leg de lat niet te hoog 🤗
Ik lees dat je haar nog wakker maakt voor een voeding.. slaapt ze zo lang dat dat nodig is?
MOD
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Oh zo rot het te horen, maar hier ook ze! Het is alsof wanneer mijn zoon weent ik mij instant mee rot en slecht voel. Als ik dan zo weinig slaap, voel ik hem helemaal niet aan.
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Ik herken het gevoel een beetje. Hier de eerste weken ook regelmatig eens meegehuild met hem omdat ik hem maar niet kon troosten en niet wist wat hij wou. De voorbije weken ook veel last gehad van krampjes waardoor onze dagen precies enkel bestonden uit slapen-eten-huilen. Sinds kort (hij is 8w nu) is het wat aan het beteren en is er ruimte om eens te spelen.
Je bent zeker niet alleen en het kan eens deugd doen om erover te praten.
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Zo herkenbaar wat je schrijft. Ik had wel een goede bevalling maar was er zo door overdonderd dat ik die de eerste dagen 100 keer heb herbeleefd en 4 dagen niet sliep. Mijn kindje is nu 9 weken en ik had een paar dagen geleden een dag dat ik non-stop moest huilen omdat ik voor het eerst die verliefdheid voelde. Tot dan was het zoiets instinctief, bijna mechanisch: het voeden, verzorgen, in slaap helpen,... En het volgt elkaar zo snel op...
Het is zeker normaal wat je allemaal voelt, maar je daar niet ongerust over! Draag inderdaad goed zorg voor jezelf... Schakel je man of andere mensen in om dingen voor je te doen.
7 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Oh zo rot het te horen, maar hier ook ze! Het is alsof wanneer mijn zoon we ...
Oh ja, dat heb ik ook... Dat triggert zoiets in mij...
En ja 9 weken is het nog altijd gokken wat hij nodig heeft 😅 maar weet: dat maakt niet uit als je het niet weet! Als je er gewoon bent, is dat al meer dan genoeg.
MOD
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Oh ja, dat heb ik ook... Dat triggert zoiets in mij...
En ja 9 weken is het ...
Het is zo pittig he! Soms wil ok wat routine krijgen en soms denk ik Evelien aub seg... dat kind is 2 maanden. Hij eet, drinkt, plast, doet kaka, lacht al, op de buik goed,... geef hem nu toch eens tijd
7 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Het is zo pittig he! Soms wil ok wat routine krijgen en soms denk ik Evelie ...
Mja... Sommige dagen gaan zo vlot en dan zijn er dagen zoals vandaag dat ik bijna de zetel niet uit kom omdat hij zo huilerig is en alleen contactdutjes wil doen. Heb daarnet met een wenende baby in de wipper de douche schoongemaakt want anders komt het er gewoon niet van 🙈 en nu zitten we alweer in de zetel te voeden 🥴
Ik wil zo graag wat dingen gedaan krijgen op een dag... Maar het lukt gewoon niet 🙈
7 maanden geleden
Reactie op Chelchris
Ooh wat jammer dat de bevalling zo vreselijk was. Ik herken je gevoel wel. ...
Bedankt voor het lieve berichtje. 💛 Ben superblij dat het nu inmiddels vlot gaat bij jullie! Het is echt zoeken in het begin, zeker als de start wat moeilijker was fysiek of mentaal, of allebei.
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Jammer dat het zo voelt! Het is volkomen normaal om onzeker te zijn en ik d ...
Haha ja, mannen overdenken dat minder inderdaad. 😄 Hij gaat ook sneller dingen veranderen qua ritme enzo.
Ze geeft nu wel al meer signalen. Honger is nog wat moeilijk, ze 'zoekt' en sabbelt op haar handjes maar ná de voeding. 😅 We voeden eigenlijk nog steeds om de 2-3u maar dan kleinere hoeveelheden, meestal rond de 80ml. Is wel slopend aan het worden. 🙈 's nachts soms 4-5u tussen. Was op aanraden van de arts, we zouden haar "overvoeden" waardoor ze reflux had. En omdat ze inderdaad lang sliep en dan helemaal overstuur wakker werd. Nu is ze dat gewend en is het moeilijk om te veranderen, maar slaapt ze ook niet genoeg tussendoor. Ik zag dat jullie al 150 geven per voeding, hoe lang zit hier dan tussen?
Zal ik doen 💛 Daar ook he, zorg goed voor jezelf. 🤗
7 maanden geleden
Reactie op NikkiMax
Ik herken het gevoel een beetje. Hier de eerste weken ook regelmatig eens m ...
Ik heb dat ook nog af en toe, dat ik gewoon meehuil uit machteloosheid. Je wilt hen zo graag helpen... Wat je beschrijft is echt exact hoe het hier gaat de laatste weken. Was zo opgelucht toen ik dat eerste lachje te zien kreeg. Wilt toch zeggen dat ze al iets beter in haar vel zit denk ik dan.
Doet idd deugd om te lezen dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Gaat hopelijk snel beteren 🤗
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Zo herkenbaar wat je schrijft. Ik had wel een goede bevalling maar was er z ...
Het is ook een enorme verandering he en het stopt nooit. Ik neem aan dat het bij jullie ook het eerste kindje is? In het ziekenhuis vonden ze dat normaal, dat je hyperalert bent en dagenlang niet slaapt. Ik denk nu "had ik maar geslapen toen zij ook nog goed sliep en er iemand 3x per dag eten kwam brengen", maar ja, niks aan te doen. 😄
Dat gevoel van mechanisch de routine uitvoeren is heel herkenbaar... hopelijk komt dat verliefde gevoel hier ook snel. 😊
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Het is ook een enorme verandering he en het stopt nooit. Ik neem aan dat he ...
Nee, het stopt nooit 😅 dat maakt het idd wel heftig. En dat is ook waarom ik de bevalling zo heftig ervaarde. Je kan er op geen enkel moment mee stoppen, je moet het doen.
Eerste kindje hier :)
Die verliefdheid komt wel! No worries... Kan soms echt lang duren. Ik heb vriendinnen die het pas na een jaar of langer voelden. Niet leuk, maar ook wel normaal, denk ik. Het komt sowieso goed vroeg of laat!
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Haha ja, mannen overdenken dat minder inderdaad. 😄 Hij gaat ook sneller di ...
Hmm dat op de handen sabbelen na het flesje doet David ook maar volgens mij is hij gewoon zijn handjes aan het ontdekken. Als ik hem een tutje geef of even wacht dan stopt hij namelijk. En het past ook bij deze periode.
Wij geven 150 ml om de 4 uur. Dus 6 flesjes. Soms drinkt hij niet alles op en laat hij zo'n 30 ml staan. Soms moeten we een klein flesje bij maken.
80 ml vind ik echt weinig, dat dronk David hier met 2 weken al volgens mij. Maar iedere baby is anders he! Mijn vriend is ook lang en mager en eet ook een brood per dag zonder aan te komen dus misschien is het genetisch 😂
David heeft trouwens echt geen last meer van reflux, geeft ook nooit mondjes terug ofzo.
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Haha ja, mannen overdenken dat minder inderdaad. 😄 Hij gaat ook sneller di ...
Ohja, wat ik nog wilde zeggen is dat David juist beter ging slapen door grotere flesjes te geven. En hier kregen we van de arts van K & G juist het advies om er ook langer tussen te laten omdat dat beter zou zijn voor zijn maag.
In ieder geval zou ik hem op deze leeftijd lekker laten slapen 's avonds en 's nachts. Overdag kan je hem wel wakker maken zodat hijmac 2,5 uur slaapt. En volg verder ook gewoon je gevoel! Die schema's zijn handig als leidraad maar uiteindelijk is een baby ook gewoon een mens die soms wat meer en soms wat minder honger heeft.