80 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja wij moeten ook hard zoeken en de vermoeidheid kan ik minder mee om, over ...
Wij geven inmiddels 150+5 en de afgelopen dagen komen we op 6-7 flesjes per dag. Soms drinkt hij het niet helemaal op. Vandaag hadden we nog bezoek van kind en gezin en die vrouw zei dat we ons niet te druk moesten maken, omdat ons zoontje qua gewicht vrij laag op de curve zit en heel hoog op de lengte. Mijn vriend is ook lang en dun en eet bijna een brood per dag + avondeten zonder aan te komen dus het kan ook gewoon genen zijn.
Wij passen nu een schema toe en dat lijkt heel goed te werken.
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
Lijkt me heel pittig! Hoe zorg je dat een baby overdag slaapt als er nog an ...
Draag hem veel in de draagdoek. Dat is eigenlijk ook het enige wat werkt als hij krampjes heeft. Het lukt soms ook om hem in de box te laten slapen. Ik denk ergens dat hij al vanuit de buik wat meer gewend is aan rumoer 🙃
8 maanden geleden
Reactie op 123k
Het is echt wachten he, tot de krampjes periode wat voorbij gaat… baby’tje ...
Hoeveel windjes laten jullie babytjes zo per dag? Ik vind dat hier ook niet normaal.. En ook zo hard duwen om gewoon een windje te kunnen laten..
Heeft je babytje naast een witte tong nog andere symptomen? Vroedvrouw dacht hier ook aan spruw, k&g ook, maar kinderarts zegt van niet. Tong ziet ganse dag heel wit..
8 maanden geleden
Reactie op XAshX
Hoeveel windjes laten jullie babytjes zo per dag? Ik vind dat hier ook niet ...
Haha veel scheetjes hier! En hij maakt ook lawaai om een kakje te doen :) voor windjes forceert hij zich niet.
Hier haalde de vroedvrouw en chiropractor aan dat de witte tong gdvolg is van te korte tongriem. Daardoor kan hij zijn tong niet goed reinigen tegen gehemelte.
8 maanden geleden
Reactie op XAshX
Hoeveel windjes laten jullie babytjes zo per dag? Ik vind dat hier ook niet ...
Er zaten ook talloze witte plekjes op het wangslijmvlies, en het was niet weg te schrapen met een spatel. Baby’tje had ook hele vervelende luieruitslag. En ik had het op een gegeven moment ook, allemaal uitslag rond de tepel, hele pijnlijke voedingen, en tussen de voedingen door hele nare pijnscheuten in mn borsten. In totaal 6 weken tepelkloven gehad doordat de spruw erin was gekropen. Ben nu met tweede kuur diflucan tabletten bezig, smeer al 4 weken miconazolcreme, en baby’tje krijgt al 4 weken nystatine. Spruw kan super hardnekkig zijn 😵💫 maar het lijkt nu gelukkig eindelijk echt beter te gaan!
8 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Hier gebeurt dat door aante leggen of gewoon huid op huid te laten inslapen ...
Hier maar 1 kindje en heel moeilijk om overdag in slaap te vallen..
MOD
8 maanden geleden
Reactie op 123k
Hopelijk wordt het bij jullie ook gauw beter!
Na 2 dagen een zalf gebruikt en ons zoontje is volledig terug beter. Hij eet rustiger en minder ( nu gezonde normale porties). Hij krijgt veel minder. Ik versta hem terug en ik ben trots dat ik niet opgaf toen mensen zeiden: ja baby huilt nu eenmaal. Mijn zoontje is rustig en slaapt zoveel beter. Nu is hij precies slaap aan het inhalen.