80 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ja wij moeten ook hard zoeken en de vermoeidheid kan ik minder mee om, over ...
Wij geven inmiddels 150+5 en de afgelopen dagen komen we op 6-7 flesjes per dag. Soms drinkt hij het niet helemaal op. Vandaag hadden we nog bezoek van kind en gezin en die vrouw zei dat we ons niet te druk moesten maken, omdat ons zoontje qua gewicht vrij laag op de curve zit en heel hoog op de lengte. Mijn vriend is ook lang en dun en eet bijna een brood per dag + avondeten zonder aan te komen dus het kan ook gewoon genen zijn. Wij passen nu een schema toe en dat lijkt heel goed te werken.

8 maanden geleden

Reactie op 123k

Het is vooral druk hier! Steeds het gevoel dat ik van voeding naar voeding ...
Lijkt me heel pittig! Hoe zorg je dat een baby overdag slaapt als er nog andere kinderen zijn?

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Lijkt me heel pittig! Hoe zorg je dat een baby overdag slaapt als er nog an ...
Draag hem veel in de draagdoek. Dat is eigenlijk ook het enige wat werkt als hij krampjes heeft. Het lukt soms ook om hem in de box te laten slapen. Ik denk ergens dat hij al vanuit de buik wat meer gewend is aan rumoer 🙃

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Chapeau! Hier bijna 6 weken oud e ook veel krampjes en winderigheid.
Het is echt wachten he, tot de krampjes periode wat voorbij gaat… baby’tje hier ook veel last van windjes, maar we hebben ook al weken spruw 😵‍💫 zou blijkbaar ook daarvan kunnen komen..

8 maanden geleden

Reactie op 123k

Het is echt wachten he, tot de krampjes periode wat voorbij gaat… baby’tje ...
Hoeveel windjes laten jullie babytjes zo per dag? Ik vind dat hier ook niet normaal.. En ook zo hard duwen om gewoon een windje te kunnen laten.. Heeft je babytje naast een witte tong nog andere symptomen? Vroedvrouw dacht hier ook aan spruw, k&g ook, maar kinderarts zegt van niet. Tong ziet ganse dag heel wit..

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Hoeveel windjes laten jullie babytjes zo per dag? Ik vind dat hier ook niet ...
Haha veel scheetjes hier! En hij maakt ook lawaai om een kakje te doen :) voor windjes forceert hij zich niet. Hier haalde de vroedvrouw en chiropractor aan dat de witte tong gdvolg is van te korte tongriem. Daardoor kan hij zijn tong niet goed reinigen tegen gehemelte.

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Er zaten ook talloze witte plekjes op het wangslijmvlies, en het was niet weg te schrapen met een spatel. Baby’tje had ook hele vervelende luieruitslag. En ik had het op een gegeven moment ook, allemaal uitslag rond de tepel, hele pijnlijke voedingen, en tussen de voedingen door hele nare pijnscheuten in mn borsten. In totaal 6 weken tepelkloven gehad doordat de spruw erin was gekropen. Ben nu met tweede kuur diflucan tabletten bezig, smeer al 4 weken miconazolcreme, en baby’tje krijgt al 4 weken nystatine. Spruw kan super hardnekkig zijn 😵‍💫 maar het lijkt nu gelukkig eindelijk echt beter te gaan!

8 maanden geleden

Reactie op 123k

Er zaten ook talloze witte plekjes op het wangslijmvlies, en het was niet w ...
Ons zoontje ook spruw, al 4 weken geven wij ook nystatine, nu een zalf.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij geven inmiddels 150+5 en de afgelopen dagen komen we op 6-7 flesjes per ...
Wij geven ook al zoveel flesjes en die hoeveelheid

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Ja hij maakt zichzelf wakker van pijn voor scheetjes te laten.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Lijkt me heel pittig! Hoe zorg je dat een baby overdag slaapt als er nog an ...
Hier gebeurt dat door aante leggen of gewoon huid op huid te laten inslapen en dan wegleggen ☺️

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ja hij maakt zichzelf wakker van pijn voor scheetjes te laten.
Herkenbaar! Hebben jullie daar al iets op gevonden?

8 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Hier gebeurt dat door aante leggen of gewoon huid op huid te laten inslapen ...
Hier maar 1 kindje en heel moeilijk om overdag in slaap te vallen..

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ons zoontje ook spruw, al 4 weken geven wij ook nystatine, nu een zalf.
Hopelijk wordt het bij jullie ook gauw beter!

8 maanden geleden

Reactie op 123k

Hopelijk wordt het bij jullie ook gauw beter!
Na 2 dagen een zalf gebruikt en ons zoontje is volledig terug beter. Hij eet rustiger en minder ( nu gezonde normale porties). Hij krijgt veel minder. Ik versta hem terug en ik ben trots dat ik niet opgaf toen mensen zeiden: ja baby huilt nu eenmaal. Mijn zoontje is rustig en slaapt zoveel beter. Nu is hij precies slaap aan het inhalen.

8 maanden geleden

Reactie op XAshX

Herkenbaar! Hebben jullie daar al iets op gevonden?
Goh wij gebruiken nu protectis

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Na 2 dagen een zalf gebruikt en ons zoontje is volledig terug beter. Hij ee ...
Wat fijn!! Is dat miconazol (daktarin) orale gel?

8 maanden geleden

Reactie op 123k

Die zalf durfde ik niet goed geven voor stikkingsgevaar, maar uiteindelijk een zalf (Duits merk) en na 1,5 dagen beter!

8 maanden geleden

Reactie op 123k

Ja heeft dezelfde stof.

7 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ik zat ook eerst niet op een roze wolk. Het was lastig om te herstellen van ...
top! Lukt het een beetje met de voeding?