36 Reacties
één maand geleden
Ons zoontje is van 13/02, hij drinkt nog borstvoeding voor elk slaapje (10u - 14u - 19u) en ‘‘s nachts nog steeds om de 3u. Het ging een tijdje beter en was het 2x per nacht maar nu terug vaker. En hij wordt wakker om 4u en blijft dan een uur wakker, valt terug in slaap tot max 7u20. Maar de meeste dagen is hij rond 6u al paraat 🤣 hij eet rond 11:30 175gr groentepap en rond 16u30 150gr fruitpap. In slaap vallen ‘s avonds is ook ff moeilijker …
één maand geleden
Ons zoontje wordt ook nog wakker voor een flesje, ergens tussen 23u en 1u. Dat is ook echt nog heel normaal hoor! Ik merk wel dat hij beter slaapt als hij goed gegeten heeft, maar hij is echt onverzadigbaar sinds hij kan kruipen. Gelukkig slaapt hij meestal weer heel snel.
één maand geleden
Nu onze dagroutine(-ish):
5u30-6u30 wakker, flesje, ontbijt (wat brood/fruit/yoghurt)
8u-9u30 dutje, fruit, eventueel nog een flesje
12u30-14u30 dutje, boterham of maaltijd met groenten (beetje afhankelijk van hoe de rest van de dag eruit ziet), eventueel nog een flesje
17u30 mee aan tafel eten (boterham of maaltijd)
18u30 in bad
19u fles, in bed
23u-24u fles
één maand geleden
Reactie op Ranioush
eet hij al een boterham op? Ik durf dat echt niet te geven. Hoe was de eers ...
Ja, al een tijdje hoor! Ik snij het in kleine stukjes zonder korst, hoewel hij ook wel eens een hele boterham zo krijgt. In het begin wel veel kokhalzen, maar dat is wel normaal. Op de opvang geven ze ook al een boterham.
Ik beleg het met boter of notenpasta, of geplette banaan of avocado. Hij vindt het heerlijk!
Ik maak ook al wel fruitpannenkoekjes en groentenomeletjes, ook makkelijk om in stukjes te eten.
één maand geleden
Reactie op TessahS
Ja, al een tijdje hoor! Ik snij het in kleine stukjes zonder korst, hoewel ...
mijn dochter van 8 maand heeft nog geen enkele tand en ik durf dus echt amper eten in haar hand geven.. ik ben zo bang omdat ze soms echt zo doet alsof ze moet overgeven en hoest ik ben echt bang, ze wilt ook direct alles in haar mond stoppen maar ik denk zo ik kan toch niet blijven met lepel geven ze moet het leren maar ben dus heel bang omdat ze nog geen tanden geeft en heel vaak overdreven hoest😅 en altijd na vaste voeding wilt ze borstvoeding ze eet niet echt veel van haar vaste voeding
één maand geleden
Reactie op Bazurkaeva95
mijn dochter van 8 maand heeft nog geen enkele tand en ik durf dus echt amp ...
Misschien heeft ze gewoon nog niet zo veel interesse in stukjes, of je kan proberen stukjes zoete aardappel ofzo te geven, dat is heel zacht?
Mijn zoontje heeft al 4 tanden, maar ik weet niet of daar een verband tussen is.
één maand geleden
Reactie op TessahS
Misschien heeft ze gewoon nog niet zo veel interesse in stukjes, of je kan ...
ik denk ook dat ze er nog niet zoveel intresse ingeeft maar ik vraag me dan af krijgt ze niet te weinig binnen dan?…
één maand geleden
Reactie op TessahS
Ik denk dat ze met de lepel mee binnen krijgen dan wanneer je stukjes geeft ...
ja met lepel geef ik sowieso maar ik ben bang dat ze niet zelfstandig zal leren eten zo
MOD
één maand geleden
Finn is altijd een grote eter geweest, maar nu zien we zijn melk ook drastisch verminderen door vaste voeding. Hij valt in slaap al om 18.15 u tot 5.15 u en dan start de dag met melk, nadien groentepap, dan melk, dan fruitpap maar die wilt hij nu plots niet meer endan nog melkje om 18 u.