38 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Hey... Hier nog eens een berichtje omdat ik eens wou luisteren hoe het bij ...
Wij hebben het ‘geluk’ dat hij tegen 18u30-20u gaat slapen waardoor er nog wat tijd overschiet erna om nog wat dingen in huis te doen. Of als we met 2 thuis zijn is het afwisselen.. 1 iemand met de baby bezig en de andere kan koken/was doen/…

2 maanden geleden

Ik ergerde me een tijd geleden vooral aan de rommel overal dus ik heb wat manden gekocht en her en der in huis neergezet, zodat rondslingerend speelgoed of kleding gewoon allemaal daar in kan. Met vriend ook afspraken gemaakt dat shit gewoon direct opgeruimd wordt 😂

2 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Systeem hebben 🫠 zondagavond doen we de keuken even samen in de weekend ge ...
Ik heb een systeem, maar loop toch hopeloos achter met alles 🙈 ik werk onregelmatige uren en ook weekends... Het is nog zoeken naar hoe ik alles kan plannen

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Hier wordt het ook moeilijker! Gelukkig heb ik nu een dag in de week ouders ...
Is David dan bij jou als jij je vrije dag hebt? Rune is op vrijdag altijd bij mij en ik probeer dan niet te veel in huis bezig te zijn en vooral met hem wat tijd in te halen. En dan tijdens dutjes raprap vanalles doen. Maar die gaan zo snel voorbij :') Ik stop altijd om 21u met taakjes in huis en dan doe ik nog even iets anders voor ik ga slapen. Maar meestal ben ik nog tot dan bezig met keuken opruimen, Rune in slaap doen, huisdier verzorgen, snel stofzuigen...

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ohja, ik heb dus ook een grote speelhoek gemaakt in de keuken en daar speel ...
Als ik een late heb, kook ik in de voormiddag zodat mijn vriend dat 's avonds niet meer moet doen. Maar da's allemaal "me-time" die ik kwijt ben dan...

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik ergerde me een tijd geleden vooral aan de rommel overal dus ik heb wat m ...
Dat is het he!!! Mijn vriend laat overal alles rondslingeren... Ik word daar onrustig door. Bakken/manden helpt niet bij ons thuis... Hij heeft bvb in de keuken een bakje waar ik zijn spullen in doe. Maar dat puilt dan de hele tijd uit...

2 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Is David dan bij jou als jij je vrije dag hebt? Rune is op vrijdag altijd b ...
Ja mijn vrije dagen zijn altijd met David, tenzij ik een keer een koopzondag werk, dan heb ik een sporadische vrije dag op een dag dat David naar de opvang is (maar dan mis ik hem haha). Keuken opruimen en stofzuigen doe ik dus gewoon met David op de speelmat of in de eetstoel. Dat scheelt alweer!

2 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Als ik een late heb, kook ik in de voormiddag zodat mijn vriend dat 's avon ...
En als je gewoon een keer voor 2 dagen kookt zodat je het de volgende dag kan opwarmen of in de vriezer kan doen? Of gewoon een keer een makkelijke maaltijdsalade ofzo?

2 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Dat is het he!!! Mijn vriend laat overal alles rondslingeren... Ik word daa ...
Haha oei 🙈 Ik wil trouwens niet de illusie wekken dat ik het allemaal onder controle heb hoor, aan de grote dingen zoals ramen wassen of de koelkast schoonmaken kom ik ook niet echt toe. En ik bezwijk af en toe ook echt aan de stress van de mental load. Niet alleen wat betreft de zorg voor David, maar ook de zorg voor ons huis en auto draag ik vooral. Dus ik kan dan soms echt wakker liggen omdat ik me bedenk dat we de dakgoten nog moeten schoonmaken en de bandenspanning nog moeten controleren 😅

2 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Als ik een late heb, kook ik in de voormiddag zodat mijn vriend dat 's avon ...
Werken jullie evenveel?

2 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Werken jullie evenveel?
Hij werkt voltijds een 9 to 5 job, ik 4/5 onregelmatige uren.

2 maanden geleden

Zijn er hier nog mensen die al te maken hebben gehad met thuis moeten blijven vanwege een zieke baby die niet naar de opvang mag? Ik merk dat ik dit echt heel lastig vind en dat het best een gedoe is steeds. Het is eigenlijk makkelijker om mezelf ziek te melden, maar ik ben liever eerlijk. Wanneer ik eerlijk ben krijg ik echter vaak opmerkingen zoals 'kan je man niet thuisblijven' etc. Ik vind het echt stressvol en tegelijkertijd wordt ik ook een beetje boos dat de maatschappij zo is ingericht dat het je geld kost als je een dag thuis moet blijven om bij je zieke kind te zijn 😡 Hoe is dit voor jullie?

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Zijn er hier nog mensen die al te maken hebben gehad met thuis moeten blijv ...
Ik kan soms wel met het werk afspreken dat ik van thuis uit werk. Vorige week ging dat echt niet en de grootouders waren allemaal op reis dus hebben we voor de eerste keer via de ziekenkas een 'thuisoppas voor zieke kinderen' aangevraagd. Met een bang hartje want enkel de oma was al komen babysitten, maar dat is super meegevallen! Je betaalt dan inderdaad om te gaan werken 😬 maar wel maar €3/uur. Wij gaan hier (in hoogste nood) nog gebruik van maken.

2 maanden geleden

Reactie op Emma Emily

Ik kan soms wel met het werk afspreken dat ik van thuis uit werk. Vorige we ...
Ik wist niet dat er zoiets bestond, wat goed! Maar wel meer van toepassing op langduriger ziek. Ik werk in een winkel en mijn vriend is leerkracht, dus thuis werken gaat voor ons niet. Het is nu al een paar keer voorgevallen dat ons zoontje verhoging had (soms ook slechts door zijn tandjes) en niet naar de opvang mocht. Ik voel me dan echt mega bezwaard tegenover mijn collega's als ik dan thuis moet blijven, hoewel ik ook wel weet dat we echt ons best doen om dat zo goed mogelijk te regelen.

2 maanden geleden

Reactie op TessahS

Zijn er hier nog mensen die al te maken hebben gehad met thuis moeten blijv ...
Super vervelend he ! Vooral nu de herfst komt .. probeer af te wisselen en je kan sociaal verlof ook met halve dagen nemen dacht ik .. maar helaas de realiteit dat er weinig opvangsystemen zijn voor deze situatie opvang voor zieke kindjes is in sommige regio's ook een optie als het echt nodig zou zijn

één maand geleden

Reactie op TessahS

Ik wist niet dat er zoiets bestond, wat goed! Maar wel meer van toepassing ...
Je kan dat ook de dag voordien aanvragen en voor 1 of 2 dagjes. Dus niet perse enkel bij langdurig ziek zijn!

één maand geleden

Reactie op Emma Emily

Je kan dat ook de dag voordien aanvragen en voor 1 of 2 dagjes. Dus niet pe ...
Wat goed! Hoewel ik het ook wel heel eng zou vinden om een vreemde bij mijn kindje te laten 😬

één maand geleden

Reactie op TessahS

Wat goed! Hoewel ik het ook wel heel eng zou vinden om een vreemde bij mijn ...
Ja vond het ook wel spannend. Maar toen ik hoorde dat het een verpleegster op pensioen was, die zelf 5 kinderen had, was ik al wat geruster 😅.