26 Reacties
5 maanden geleden
Borstvoeding geven is een full-time job maar oke dan ... Gewoon eens in de dag (na een voeding) zeggen (ja zeggen niet vragen 😉) dat je eventjes in bad gaat badje met alles erop en eraan !
Bij ons is het ons tweede kindje dus mijn man is absoluut meer hands on. Ik doe de nacht standaard maar hij doet sowieso de "vroege" ik heb dus altijd nog 1 uurtje in de ochtend in bed om alleen te slapen. In het weekend soms 2/3 uur dat maakt alles goed voor me
5 maanden geleden
Ik snap je volledig! Ik geef wel geen borstvoeding omdat het bij mij niet lukte dus maar enkele dagen borstvoeding gegeven. Maar ik weet dat ik die eerste dagen ook al enorm innemend vond. Dus ik snap je wel. Mijn man heeft ook de reactie dat ik thuis ben en hij voltijds werkt en tijd voor zichzelf ook nodig heeft. Ja hallo ik ook hoor. Hoe graag ik ook voor mijn zoontje zorg en alles wat erbij komt maar toch. Ik snap je volledig!
5 maanden geleden
Een mama zijn is ook gelijk aan een fulltimejob zelfs meer dan dat! Kunstvoeding hoeft helemaal niet hoor🤌🏼 Je vraagt voor the bare minimum en wss dreigt hij direct met iets waarvan hij weet dat je niet graag zou willen maar daar is er ook een oplossing voor🤗 je kan mooi wat melk afkolven, in een flesje steken, hoeft toch niet persé kunstvoeding te zijn🫠
5 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Borstvoeding geven is een full-time job maar oke dan ... Gewoon eens in de ...
Klinkt heerlijk! Daar laad je toch echt van op...
Mijn vriend slaapt graag uit tot 10-11u. En als hij eens vroeger opstaat is het om klusjes in het huis te doen die ook wel moeten gebeuren... Dan blijf ik wel in die zorgrol zitten natuurlijk. Morgenvroeg heeft hij congé mag ik hem wakker maken zodat ik in bad kan...🙏🤞
5 maanden geleden
Hier ook borstvoeding en wij geven al een hele tijd een flesje afgekolfde moedermelk bij het slapengaan (de rest wel live). Ik wou niet de enige zijn die het avondritueeltje deed, zo blij mee! Nu gebeurt het vaak dat mijn man voorstelt om dat te doen, zodat ik even in de zetel kan zitten en wat kan tv kijken, iets eten.. als mijn man thuis is doet hij (zo goed als) alle pampers. En je baby kan gerust een uurtje bij papa zijn voor dat badje, jullie hebben allebei recht op wat ontspanning! Hier hebben wij dat wat opgebouwd: toen de baby pasgeboren was bleef ik maar een kwartiertje ‘weg’ (ommetje met de hond, snelle douche..), nu kan ik gerust 1,5 à 2 uur weg blijven!
5 maanden geleden
Ik herken wat je zegt ook! Ik heb mijn man duidelijk gemaakt dat flesvoeding hem net meer werk zou geven: dan kan hij mee voeden, mee 's nachts voeden, flesjes wassen... dus je vangt nu net keiveel op voor hem. Het moet zeker kunnen dat je ook eens een moment voor jezelf hebt!
En idd, hier ook al voorgevallen dat ik bvb heel de week al alleen zorg, dan in het weekend hij ook in ons huis werkte, wat idd ook moet gebeuren, maar weer alle zorg op mij viel. Dan is het niet meer dan normaal dat het soms al eens op raakt.. Op zo'n momenten heb ik wel al eens oma/opa ingeschakeld om even ademruimte te hebben
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Klinkt heerlijk! Daar laad je toch echt van op...
Mijn vriend slaapt graag ...
En wanneer pak jij een dagje conge 😉 ? Mijn man had die houding ook met de oudste maar die is nu 4 jaar en heel eenkennig wat hem zo kwetst dat hij zich nu zoveel inzet bij de baby nu heeft die elke dag zeker 1 uur dat die zich volledig op haar richt
5 maanden geleden
Voor een baby zorgen is meer dan alleen voeden, of je nu borstvoeding of kunstvoeding geeft. Flesjes poedermelk geven betekent idd niet meteen meer tijd voor jezelf, dat is wat kort door de bocht van je vriend. 😅 En zelfs als hij af en toe dan het flesje overneemt, dan moet jij nóg het merendeel doen en zit je zelf met meer werk... Want het is zoals andere mama's al zeiden meer werk.
Soms wil je gewoon dat iemand even alles uit handen neemt. Gewoon: ga maar ff lekker douchen/in bad, leg je in de zetel of op bed,... Dat je even niet moet 'aan staan'. Bij papa's is het misschien ook wennen aan die verantwoordelijkheid? Wij zijn dat ondertussen gewoon, dat al de rest wijkt. Maar het zou geen excuus mogen zijn...
5 maanden geleden
Reactie op Ann9014
En wanneer pak jij een dagje conge 😉 ? Mijn man had die houding ook met de ...
Over 18 jaar? Haha
Van dat badje is niet veel in huis gekomen. Hij was moe en wou verder slapen. Hij is nadien wel om koffiekoeken geweest en dat is lief enal he. Maar ondertussen blijf ik inderdaad 'aan' staan.
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Over 18 jaar? Haha
Van dat badje is niet veel in huis gekomen. Hij was moe ...
Optijd halt roepen voor je erdoor zit ik heb zitten zorgen zorgen zorgen na 9 maanden (was alleen heel de tijd met haar ze ging niet naar de opvang) was ik op volledig. Sta meer op je strepen ook als zorgt dit mogelijk voor ruzie je moet voor jezelf zorgen zo kan je goed voor andere zorgen . Ookal heb ik er nu twee mijn man zorgt voor mij dit maakt dit zo draagbaar
5 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Optijd halt roepen voor je erdoor zit ik heb zitten zorgen zorgen zorgen na ...
In juli ga ik terug werken en blijft mijn vriend een maand thuis met de baby. Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitdraaien 😊
Ik denk dat hij kapot gaat zijn na een week... Maar dan kan hij eindelijk ervaren hoe het is en hopelijk ook inzien dat hij veel meer kan doen om voor mij wat rust te creëren. Maar je hebt gelijk... Ik moet meer op mijn strepen staan en soms gewoon de baby in zijn handen duwen.
Ik voel mij vaak een orang-oetanmoeder die haar baby altijd en overal mee naartoe zeult 🙈
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
In juli ga ik terug werken en blijft mijn vriend een maand thuis met de bab ...
Mijn dochter is overal bij (behalve die kleine momentjes) omdat ik dat zelf ook zo wil en er de energie voor is , stel voor dat je dan eventjes hem een spiegel voorhoudt eerste week van juli , uitslapen in het weekend enz want ah ja jij hebt "echt gewerkt" 🤡 succes 💜
5 maanden geleden
Reactie op tsoys
Ik begrijp je en heb momenten dat ik ook denk dat ik er alleen voor sta. Aa ...
Hoe gaat het nu met jou? Las een tijdje geleden in een ander topic dat het niet zo goed ging. Hopelijk ondertussen beetje beterschap?
We - time is hier ook moeilijk. Ik loop mijzelf daar ook in voorbij. Hij vindt het bvb. belangrijk om samen nog wat tijd door te brengen in de zetel 's avonds. Maar ik wil gewoon zo vroeg mogelijk naar bed. Lig er uiteindelijk altijd veel te laat in...
Merci voor jullie reacties en begrip 💛
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hoe gaat het nu met jou? Las een tijdje geleden in een ander topic dat het ...
Bedankt om ernaar te vragen. Varieert heel erg per dag, afhankelijk van hoe de nacht geweest is, hoe lang ik mijn partner kunnen zien heb en of het op het werk leuk/nuttig was (100% remote). Deze week ook eerste keer psycholoog gehad om over die relatie met mijn ouders te praten.
5 maanden geleden
Reactie op tsoys
Bedankt om ernaar te vragen. Varieert heel erg per dag, afhankelijk van hoe ...
Fijn dat je hulp hebt gevonden! En hopelijk heb je er wat aan.
Ik ben sinds de geboorte gestopt met therapie, maar zou het dus ook graag weer oppikken... Alleen... Waar plan je het in hé :) het zal prioriteit moeten krijgen want zoals jullie hier kunnen lezen heb het moeilijk met mijn eigen grenzen bewaken.
MOD
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hoe gaat het nu met jou? Las een tijdje geleden in een ander topic dat het ...
Herkenbaar hier ook die we time. Ik voel soms de verschuiving dat het mijn zoon en ik zijn altijd en dat mijn man zo s avonds... ja erbij komt. Terwijl ik met mijn man altijd heel close zijn enzo. Nu gelukkig komt het een beetje terug want ik zei echt tegen hem dat ik hem mis.
5 maanden geleden
Reactie op tsoys
Bedankt om ernaar te vragen. Varieert heel erg per dag, afhankelijk van hoe ...
Moedige stap, hopelijk luchtte het al wat op. 💛 Bizar en tegelijk ook heel logisch dat het mama/papa worden gevoelens naar boven brengt rond je eigen jeugd of relatie met je ouders. Vind dat zelf ook vaak moeilijk...