2 Reacties

25 dagen geleden

Om toeschietreflex op te wekken: op gemak zitten, ontspannen, foto's en filmpjes kijken van je kindje, aan kledij van je kindje snuffelen. Heb je een goede kolf? Is de maat van je borstschild correct? Het kan dat je een terugval hebt in productie, maar wat je kolft is niet altijd hetzelfde als wat je kindje bij je kan drinken. Je kan altijd eens een lactatiekundige of medewerker van La Leche League contacteren voor meer juiste informatie :) ik lees op hun Instagram vaak dat borsten zich na een tijdje niet meer laten foppen door de kolf. Dus zij gaan zeker raad weten (ze hebben net een aantal stories geplaatst over kolven). Wel lastig dat je zo lang moet kolven om opbrengst te hebben... Succes 🥰

24 dagen geleden

Sowieso zit je nu in een periode waarin de toeschietreflex minder snel komt en waarin je borsten minder te foppen vallen door de kolf. Je kindje kan je borsten ook veel sneller/beter leegdrinken dan met een kolf, dus ik zou daar niet teveel op focussen. Je kan idd de tips van hierboven proberen, maar weet dat dit normaal is rond deze periode. Chapeau alleszins dat je wil blijven kolven, mijn zoontje wou ook niet meer aan de borst en 2 weken geleden was onze laatste live voeding…