Wij hebben opgemerkt dan ons zoontje berg heeft. Nu lees ik overal dat het niet erg is en vanzelf weg gaat, maar ik zou het toch zo veel mogelijk willen voorkomen en goed verzorgen.
Zijn er hier nog wiens baby berg heeft en wat doen jullie er aan? 🙏
Ons zoontje heeft hier ook last van.
Tips die wij kregen: insmeren met olijfolie (of een andere plantaardige olie), even laten inwerken en dan uitkammen.
We hebben ook speciale shampoo gekocht (merk Babé), en deze heeft echt goed geholpen.
Eigenlijk viel het me vandaag pas op, want hij heeft het alleen op de plek waar hij veel haar heeft (heeft een paar goede krullen bovenop zijn hoofd en het zit alleen daar).
Ons dochter had hier ook last van op haar hoofd en achter haar oren… ik heb dan van mustela schuimshampoo voor melkkorstjes gekocht en na 2x te gebruiken was het echt al een groot verschil.
Vandaag bij de kinderarts geweest en dit ook besproken over ons kleintje. Zij raadde aan gewoon in te smeren met amandelolie zo’n 15min voor badtijd. Bij het badje was je alles uit en mag je gerust een babyshampoo gebruiken (zodat de haartjes niet vet blijven)