15 Reacties
3 maanden geleden
Ik doe 1/3 aardappel, 2/3 groenten, met ongezouten melkerijboter. In porties al, ijsblokjes zijn te klein geworden
3 maanden geleden
Reactie op bibi142
En hoe doe je het om smeuïger te maken ?
Ik mix het heel lang en dan is het heel smeuïg. Bij ontdooien, goed heet laten worden en dan met een netje tegen de vliegen erover laten afkoelen tot de juiste temperatuur. Dan is het ook smeuïger dan dat je het enkel lauw maakt. En beter qua doden van mogelijke bacteriën
MOD
3 maanden geleden
Wij zijn nog maar 2 weken bezig. Ik maak telkens 200gr groenten en 100 gram aardappelen nu en meng het met koolzaad-, zonnebloem- of walnootolie. Ik heb dan in principe 3 porties nu van 100 gr. Ik vries er 1 in en dan nu twee dagen telkens hetzelfde. Ik heb nog geen vlees of vis toegevoegd omdat hij net is begonnen. Volgende week nog 3 groenten proberen en dan even alles opeten in de vriezer. Hij eet nu de tweede dag van dezelfde groente bijna 100 gram. Nu de melkvoeding loopt een beetje anders nu omdat hij s nachts geen voeding vraagt, maar 's morgen om half 6 wakker is. Dan is het rond half 7 flesje, half 10 flesje en dan rond 11 u patatjes, maar soms is hij dan al te moe. Ik baseer mij vooral op het boek ' eet als een mini expert' en voor welke groenten de kalender van kind en gezin.
3 maanden geleden
Hier verschilt het een beetje per groentesoort hoe we het bereiden. Hij eet met ons mee 's avonds en ik doe er ook elke dag een eiwitbron bij.
Soms pureer ik het, soms prak ik het, een beetje olijfolie en eventueel wat water erbij tot het een goede substantie is (puree achtig heeft hij het liefste).
Vanavond ga ik aardappel + bloemkool maken (waarschijnlijk is prakken voldoende) en dan een klein stukje kabeljauw uit de oven er apart bij, omdat ik nog niet weet of hij dat lekker zal vinden.
3 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ik heb hier een vraagje rond vis toevoegen. Ik ben allergisch aan vis, dus ...
Ik eet normaal ook alleen via dat hij nog niet mag hebben haha!
Ik zat zelf te denken aan zachte smaken, dus vooral witte vis zoals kabeljauw of koolvis. Zalm vond hij ook al lekker, maar ik geef het toch afzonderlijk. Ik denk eigenlijk dat alle combinaties wel kunnen? Misschien dat rode biet met zalm een beetje gek is.
Maar he, ik vind banaan met avocado ook gek en dat vindt hij ook lekker 😂
3 maanden geleden
Reactie op bibi142
Jij heeft het savonds de warme maaltijd lukt dit goed 🙂
Ja ik vind dat makkelijker, want uiteindelijk is het ook de bedoeling dat hij gewoon mee eet aan tafel. Ik vind het zo gek om in de ochtend groentenpap te geven en dat over een paar maanden dan weer te moeten veranderen. En het is ook makkelijk om gewoon groenten te gebruiken die we zelf ook eten, en dat hij gezellig aan tafel zit.
Eigenlijk hanteren we gewoon de normale eettijden van ontbijt-tussendoor-lunch-tussendoor-avondeten-dessert 😅 Gewoon omdat ik het makkelijk vindt dat hij eet wanneer ik ook eet haha. Voor David ziet dat er momenteel zo uit: fles-fruitpap-brood+fles-fles-groentenpap-fles.
3 maanden geleden
Reactie op bibi142
Je geeft ook in de ochtend fruitpap ? Doen ze het dan niet helemaal anders ...
Hij is 6,5 maand bijna. En ja, op de opvang geven ze in de ochtend groentenpap,maar op die dagen zullen we in de avond dan een groenten/fruit combinatie geven. Brood is momenteel gewoon nog een beetje ontdekken: ik geef hem een broodkorst terwijl hij bij mij aan tafel zit, en daarna een flesje. Maar gaat wel goed al, hij kauwt al goed.