7 Reacties
6 maanden geleden
Ocharme, klinkt niet fijn!
Wat wij doen: Verzorgingskussen ligt vlak naast badje, dus heel snel uitkleden en dan onmiddellijk in badje. Eerst met een voetje en zo langzaam aan laten zakken. Er ligt een badzitje in het badje waar ze op ligt. We maken met een speelgoedje (van SAS creative) een watervalletje dat op haar buikje stroomt. Dat vindt ze hier wel fijn.
Na het spelen wordt ze gewassen en spelen we nog wat verder.
Hierna leggen we ze op het verschoningskussen (waar haar badcape op ligt) en wikkelen we ze onmiddellijk volledig in.
Ik doe dan een stukje open om ze daar af te drogen en dek dat nadien terug af. Hierdoor ligt ze nooit volledig bloot op het verschoningskussen want dat vindt ze hier ook niet fijn.
Dan pampertje aan en insmeren/masseren met massageolie. Houdt ze hier ook wel van. ☺️
6 maanden geleden
Hier ook eentje die badje niet leuk vindt, ik maak de badkamer heel warm met een elektrisch vuurtje en het badwater zeker warm genoeg, in het begin was ik bang dat het te warm zou zijn voor hem dus wat aan de koudere kant gebleven en dan was het ook echt krijsen.. een badkussentje zodat hij lekker ligt en de handdoek en kleertjes op warmwaterblazen zodat die ook lekker warm zijn als hij eruit komt helpen een beetje, nog steeds geen ontspannende badervaring maar hij krijst al niet meer..😉
6 maanden geleden
Hier ook vaak een 'opgave' om haar in bad te doen waardoor ik er ook niet naar uit kijk.
Wat helpt: elektrisch vuurtje om de ruimte warm te maken, een tetradoek op haar buik leggen als ze in het water is dan heeft ze het minder koud. Bij het afdrogen gebruik ik ook een badcape en wikkel ik haar helemaal in om haar stukje voor stukje af te drogen. Hierbij benoem ik wat ik doe en probeer ik af en toe haar aan het lachen te maken.
6 maanden geleden
Bij ons was dat de eerste weken ook stressvol, met redelijk wat gehuil. We deden haar altijd beneden in bad, nu doen we het boven en dat vindt ze fijner. Boven in de badkamer ligt ze aan de ruit, dus kan ze naar het licht kijken op de verzorgingstafel. Wij zijn ook van verzorgingsproduct veranderd en sindsdien nooit meer een gehuil. We vermoeden dus dat ze hier gevoelig voor was en haar huid piekte (product op basis van amandel - blijkbaar kunnen baby’tjes daar gevoelig voor zijn)… En dan wat hier al gezegd is: warme ruimte, tetradoek op de buik en hier continu water over gieten met een bekertje en haar nooit volledig bloot laten liggen. Samen in bad gaan hebben we al 1 keer gedaan en dat vond ze ook heel fijn omdat ze dan meer onder water zit dan in haar eigen badje 😄 echt spelen in bad doen we nog niet!
6 maanden geleden
Net als xAshx zorg ik ook dat het verschoningskussen naast het badje ligt (badje ligt bij ons in de douchecabine dus ik doe het op mijn knieën), en wikkel ik hem direct na het badje in een badcape. Verder zing ik een zelfbedacht liedje die hij heel leuk vindt en spetter ik water op hem.
Ik denk dat vooral het moment van het badje belangrijk is: ongeveer een half uur na het flesje. Ik heb het ook wel geprobeerd voor het flesje te doen maar dat vindt hij echt niet leuk.
6 maanden geleden
Ons dochtertje vind in bad gaan gelukkig wel leuk, maar een tip die ik hier nog niet gelezen heb in de reacties: Ik warm op voorhand een kersenpitkussen op en dat leg ik in de badcape terwijl ze in bad zit, ik haal hem er dan uit als ik ga afdrogen waardoor de cape lekker warm is 🙂
MOD
6 maanden geleden
Bij ons in het begin ook, dus nu is het kijken naar de wakkertijd. Meestal s morgens geven wij een bad want dan is hij rustiger. Een flesje drinken, rechtzitten, mijn man laat het badje lopen en dan in bad en zo leuke geluidjes maken. Dit allemaal binnen de tijd van max 1,5 uur beginnende met voeden.