7 Reacties
MOD
9 maanden geleden
we maaken hem tot 2 weken wel wakker. de ene zei voor zijn glucose meer om de 2 of 2,5 uren en 's nachts om de drie uren. ons kleintje en wij gingen door hel. krijsen dat hij deed, had krampen... huilde dan een uur en als we rekenden, moesten wij hem dan bijna terug wakker maken. bij ons zei de arts als hij zijn gewicht heeft enzo... mag het op vraag, maar dan die grijze zone... we checken zeker overdag om de drie uur en 's nachts op vraag nu volgens kinderarts.
9 maanden geleden
De "algemene richtlijn" is voeden om de 3 uur tot je kindje boven de 3 kg zit. Op zich kan je al eens een half uurtje langer wachten 's nachts als je kindje nog goed slaapt. Vooral wel zien dat die dan wel nog steeds aan de ml's komt die het nodig heeft. Vanaf ongeveer een week, denk ik maar hiervan niet 100 % zeker, is het gewicht x 140. Als je kindje nog onder geboortegewicht zit: geboortegewicht x 140. Mijn dochter moet nu bv. 2,530 x 140 = 354,20 ml krijgen op een dag. Als ik dus 7 voedingen geef ipv 8 ('s nachts iets langer laten slapen), moeten de flesjes wel minstens 50 ml zijn. 3 kg is voor veel dingen zowat de "magische grens", ergens moeten ze een lijn trekken natuurlijk: in de wipper mogen, in de draagzak mogen, buiten mogen, voeden op vraag enz.
MOD
8 maanden geleden
Reactie op Jana_
Overdag geven wij om de 3 à 4 uur een flesje. We merken dat onze dochter hi ...
ja hier hetzelfde, zolang hij goed bijkomt... nu is hij 3 weken en 3 dagen en zit nu 700 gram boven geboortegewicht. overdag letten we nog goed op en 's avonds vraagt hij plots na 2 uur terug. hij slaapt nu van half elf tot 2 u en dan terug tot 6 u 's morgens.