20 Reacties
7 maanden geleden
Is ze wel vrolijk tijdens de wakkere uren? Het is idd te weinig voor een baby van die leeftijd. Mijn zoontje was ook bijna de hele dag wakker van krampen (en waarschijnlijk verborgen reflux). Onze dochter slaapt overdag ook te weinig wegens krampen en reflux, maar is gelukkig af en toe ook vrolijk wakker...
7 maanden geleden
Da's wel al een plus. Is ze dan overprikkeld en triest tegen de avond door het vele wakker zijn?
7 maanden geleden
Wat ik van m'n vroedvrouw doorkreeg, is dat ze op deze leeftijd tussen de 16 en de 18 uur moeten slapen en max. 75 minuten tot 2 uur aan een stuk wakker mogen zijn. Lukt hier ook echt vaak niet, hoor. En je kan ze moeilijk een slaappil geven, hé 🙈
7 maanden geleden
Reactie op Mama_anoniem
Wat ik van m'n vroedvrouw doorkreeg, is dat ze op deze leeftijd tussen de 1 ...
Inderdaad zo is dat Ben al blij dat ze snachts doorslaapt en in de voormiddag 2 uurtjes slaapt maar namiddag lukt meestal echt niet haal Dan al mijn trukken boven en zei lacht Dan hele tijd en brabbelt maar ja wat moet ge Dan
7 maanden geleden
Wow, doorslapen op 2 maand, wat een droom :( hier maximum blokjes van 6u snachts met veel clusteren dus maximum 4u ononderbroken slaap voor de mama… elke baby heeft zo van die dagen dat ze overdag minder slapen. Hier helpt inbakeren, neuriën, wippen op een bal en een donker doekje op het hoofd zodat ze niet afgeleid zijn. Signalen goed lezen (2x geeuwen = inbakeren) en klok in het oog houden. Op regeldagen waar ze om de 2u wil eten, lukt mij dat ook niet hoor en voel ik mij tegen ‘s avonds een melkkoe ;-)
MOD
7 maanden geleden
Ja ons zoontje overdag ook moeilijk! Precies of hij wilt blijven kijken naar alles of ik mis mss de signalen, ik weet het niet. Ik probeer hem in de draagdoek te steken in de voormiddag en dan sliep hij, nadien spelen en eten en weer voor een uurtje erin. In de namiddag een lange wandeling gemaakt.
7 maanden geleden
Mijn kleintje is bijna 3 weken. Ze slaapt ook zelden overdag vecht ook steeds tegen haar slaap. Het enige dat helpt is haar bij je nemen dan zou ze een dutje doen. Maar als je ze durft neer leggen weent ze. Tot dat je ze terug oppakt is sinds enkele dagen zo maar snachts slaapt ze goed
7 maanden geleden
Reactie op anoes90
Zou me van k&g niet veel aantrekken jij weet wat beste Is voor jou kind ...
K&g heeft er tegen ons niets van gezegd, maar wel tegen anderen.
Sinds we ze overdag in de cosleeper leggen, slaapt ze 2-3u in de voormiddag en 2-3u in de namiddag aan 1 stuk door. Zo heb ik ook wat tijd om iets in het huishouden te doen of zelf wat slaap in te halen. ☺️
MOD
7 maanden geleden
Hey ons zoontje is zot van zijn wipstoel. De vroedvrouw kwam langs en ze zag dat hij goed recht zat, ze gaf de tip hem tr laten zitten en een grote hydrofiele doek over te leggen met zo een steuntje. Hij sliep op 2 minuten! Hij mag overdag nu gerust in slaap vallen daar mits toezicht natuurlijk. Ik heb een andere baby!