Ons zoontje is bijna 3 weken oud. Ik heb het gevoel dat hij de laatste dagen moeilijker terug in slaap geraakt na een voeding. Vandaag heeft hij nog geen volledig uur aan één stuk geslapen. We zijn gaan wandelen en dan slaapt hij maar van zodra we thuis zijn, wordt hij wakker. Thuis proberen we hem in slaap te wiegen, tutje te geven, dichtbij te houden, … maar het lijkt niet te werken. Wat doen jullie om je kindje terug in slaap te krijgen?
Het is zot hoe lang die kleintjes soms wakker kunnen zijn...
Bij ons helpt de draagdoek vaak om in slaap te vallen.
Hopelijk slaapt hij 's nachts een beetje?
beetje routine hier proberen, eerst verse pamper, dan voeding en boeren. nadien ligt hij even bij ons. nu soms kan hij ook langer wakker zijn en soms niet. vooral door die huidhonger nu ligt hij constant bij iemand en het werkt voor ons
ok even laten weten... routine ook uit de deur! hij is ook veel meer wakker,... nu elke ontwikkeling is anders, maar onze zoon kijkt al eens graag rond ook... weer ander evenwicht zoeken
Bij ons een beetje hetzelfde verhaal.. Ons zoontje is nog geen 2 weken oud en is overdag moeilijk om te slapen. Ligt soms 4uur wakker en wil niet slapen. Probeer hem dan dicht bij mij te houden maar ligt gewoon rustig te kijken. De volgende voeding slaapt hij dan meestal wel. Tegen de avond krijgen we hem dan niet wakker om te voeden..
Zelfde situatie bij ons. Cyriel is 2weken en 2 dagen en sinds enkele dagen wil hij overdag niet meer slapen. Tijdens wandelingen buiten, autoritjes, … geen probleem maar van zodra thuis is hij precies wakker.
Is trouwens hele normale ontwikkeling. Na twee weken is het slaaphormoon dat ze van de mama krijgen uitgewerkt. Rond 6/8 weken komt het dag-nachtritme tot stand. De periode daartussen is een beetje improviseren om slaapjes eruit geperst te krijgen!
Wij gebruiken in geval van nood de draagdoek/zak en dan bouncen we rustig op de gymbal die ik tijdens de zwangerschap gebruikte. Dat helpt meestal redelijk snel. Soms moet je ook wel even doorzetten, niet opgeven en ook niet te snel van tactiek veranderen. De aanhouder wint 😉
Wij merkten vlug op dat hij soms liever nog wat rondkijkt voor hij in slaap valt, ik stap dan rond in de kamer tot ik hem zie geeuwen. Het was voor ons ook ineens raar dan hij bvb plots even wakker bleef. De vroedvrouw zei een baby dat niet moe is, krijg je ook niet in slaap. Mss blijft hij even wakker? Ik doe zo die dicht tegen mij, susgeluiden maken en telkens zeggen en nu gaat lieve Finn slapen en wiegen.
Hier is ons zoontje bijna 8 weken en wilt bijna niet meer slapen overdag tot in de late namiddag. Hij geraakt zo oververmoeid en als hij in slaap valt, wordt hij wakker van of winderigheid of krampen,... ik word er soms radeloos van
Wij wonen op een appartement en ik dacht in kader van wiegendood dat dat no ...
Daar heeft k&g of vroedvrouw tegen ons niets van gezegd. Wij kregen net de tip om ze overdag ook in haar bedje (cosleeper) te leggen zodat ze rustiger kon slapen.
Uiteraard staat er wel een babyfoon met camera bij ons op. Wij hebben ook zo’n sensormatje maar momenteel nog niet in gebruik. Wat is het verschil met ‘s nachts?
Daar heeft k&g of vroedvrouw tegen ons niets van gezegd. Wij kregen net ...
Bij ons werd door vroedvrouw en kind en gezin geadviseerd zeker tot 6 maanden in dezelfde kamer slapen daarvoor. Ook bij de opvangmama tot 6 maanden slapen ze beneden in het zicht.