38 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op TessahS
Bedankt voor de boekentip! Die ga ik ook eens lezen. Ik heb me tot nu toe g ...
Idem! Mijn man heeft een operatie ondergaan 6 weken geleden waardoor hij niet mobiel is en er heel wat afspraken waren. We gaan ook gewoon graag eens een koffietje drinken, ijsje eten.. hier zijn de nachten ook top! Meestal naar bed tussen 8-9, eerste blok van 6-8 uur, voeding (BV) die 15-30 minuten duurt, terug in co-sleepte voor blokje van 2-4 uur, terug voeding rond meestal 6 uur, dan nog 1-2 uur naast me (omdat ik dat fijn vind). Ook met de warmte deze nacht iets vaker wakker, maar dat lijkt me heel logisch!
Zou hij niet nog moe zijn om 5 uur? Mijn zoontje kan ik dan niet meer wegleggen (denk ik), maar naast mij lukt slapen wel nog!
5 maanden geleden
Reactie op MICHEL115
Idem! Mijn man heeft een operatie ondergaan 6 weken geleden waardoor hij ni ...
Ja ik heb dat ook al gedacht, maar bij mij in bed nemen werkt niet want dan begint hij in mijn gezicht te knijpen 😅 hij lijkt dan echt al te willen spelen. Schattig maar vermoeiend!
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Idem hier, schema's zorgen voor stress bij ons allemaal, we houden structuu ...
Oh super dat jullie ook een goede structuur hebben! Wij doen regelmatig ook één dutje overdag in bed, dan slaap ik mee. Ik probeer bewust dat ‘anders’ te doen dan ‘s avonds te gaan slapen, zodat er een duidelijk verschil is. Het is ook nooit pikdonker, eerder gedempt. Ik kan bijvoorbeeld nog een boek lezen.
4 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ja ik heb dat ook al gedacht, maar bij mij in bed nemen werkt niet want dan ...
Haha ja hier ook een speels ventje soms om 5 uur, bij ons helpt het hem op zijn zij te leggen met zijn gezichtje weg van me gedraaid, niet praten en hand op zijn buikje leggen. Vanaf hij doorheeft dat ik wakker ben is het lachen en brabbelen 🥴🥰
MOD
4 maanden geleden
Reactie op MICHEL115
Oh super dat jullie ook een goede structuur hebben! Wij doen regelmatig ook ...
Ja op de middag ga ik nu ook met hem op bed liggen en kan hij wel 2 uur slapen, maar als ik de wakkertijden aanhou, klopt dat nu niet. Hij kan tot 2,5 u zeker wakker blijven en in de namiddag tot zelfs 3 uren. Het worden hier hazeslaapjes
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Welk verschil maak je?
Langere wakkertijden zijn bij ons ook het geval hoor! Mijn baby slaapt ‘s nachts echt bijna 12 uur heel vast, ‘s ochtends is die na 2 uur gewoon nog niet moe 🤷🏼♀️ overdag gaan we naar boven, gordijnen toe en op bed liggen, als hij begint in te dommelen wat neuriën en met doekje over hoofdje wrijven (ik probeer er wat andere slaapassociaties aan toe te voegen), ‘s avonds doen we slaapzakje aan, gebaartje voor slapen en duidelijk zeggen, veel herhalen, slaapwel zeggen (tegen huisdiertjes, maar ook door het raam tegen de bomen, bloemen.. hij kijkt graag naar buiten 😅), naar boven, gordijntjes toe, projector met muziek en lichtjes aan, in schommelstoel snel in boekje kijken, dan in slaap voeden/schommelen.
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja op de middag ga ik nu ook met hem op bed liggen en kan hij wel 2 uur sla ...
Als het een troost kan zijn: meestal is het hier 2 korte dutjes (30 à 45 minuten) en één langer (1 à 2 uur). Die wakkertijden zijn gemiddeld berekend op het aantal uren slaap een baby nodig heeft, dat is echt niet voor iedereen ‘juist’. Jouw baby lijkt het prima te doen hoor!
4 maanden geleden
Reactie op MICHEL115
Als het een troost kan zijn: meestal is het hier 2 korte dutjes (30 à 45 mi ...
Uiteindelijk gaan ze ook naar nog maar 1 dutje per dag dus denk dat het ook wel klopt. Ik merk hier dat David 's ochtends al vrij snel weer een dutje wil doen maar dat hij vaak heel wakker is tussen het 1e en 2e dutje en het 2e en 3e dutje. Dus het eerste dutje is vaak ongeveer 8u-9u, het 2e dutje 12u-13u en het laatste dutje 16u-17u. Maar als we gaan wandelen/met de auto weg gaan/naar de opvang (dus 5 van de 7 dagen lol) dan is het om zeep want dan slaapt hij maar korte stukjes van 15-30 minuten en dan lijkt hij ook een beetje in de war.
Ik ben nu toch een beetje begonnen met slaaptrainen. Vanaf nu besloten niet voor 6u op te staan en David dus ook te laten liggen. Hij heeft vanochtend dus vanaf 5u30 wakker gelegen, beetje gejengeld maar daarna gewoon wat met zijn voetjes gespeeld terwijl ik doodstil met een half oog toekeek 😂
Wij gaven tot nu toe ook nog 's nachts een flesje omdat hij de hele tijd nog ziek was (eerst covid, dan andere virussen), maar dat ga ik nu ook afbouwen. Steeds kleinere flesjes tot hij gewend is niks meer te krijgen.
MOD
4 maanden geleden
Reactie op MICHEL115
Als het een troost kan zijn: meestal is het hier 2 korte dutjes (30 à 45 mi ...
Het wordt erger met zijn dutjes overdag hoor en die wakkertijden lijken niet van toepassing hier😅. Hij krijst het kot bij elkaar als ik hem wil doen slapen en nadien krijst hij omdat hij te moe is, maar de nachten zijn redelijk ok alleen gaat hij vroeg naar bed en is hij vroeg wakker.
4 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Komt wel goed, maar hij geraakt wel doodop
Was bij mijn zoontje ook, leek ook moe wakker te worden maar bleef vechten tegen de slaap. maar ligt hier nu naast mij een dutje van bijna 3 uur te doen. Nu slaapt hij misschien teveel als ik er te fel over doordenk, maar dat is dan ook maar zo zeker? Kan je even de zorg doorgeven? Het is frustrerend, maar ergens merk ik aan mijn zoontje ook dat hij meewiegt op mijn gemoed: hoe meer ik pieker, denk.. hoe moeilijk hij (in)slaapt. Ook korte dutjes kunnen goeie dutjes zijn, in tegenstelling tot wat sommige ‘goeroes’ online beweren. Ik merk dat mijn zoontje voldoende prikkels nodig heeft (mee naar de winkel, op bezoek bij vrienden/familie) om goed (in) te slapen, maar voor andere kindjes zal dat dan weer omgekeerd zijn. Probeer jouw eigen kindje en buikgevoel te volgen, niemand kent hem/haar zo goed als jij. Je bent goed bezig, ook deze fase gaat weer voorbij!
4 maanden geleden
Juist hetzelfde hier.. mijn dochter is ook nooit vanzelf in slaap gevallen. Ik heb het paar keer geprobeerd maar ze wilt echt nog bij mij in slaap vallen.. ik heb het ook zo gelaten want hoe meer ik het probeer hoe meer ik mij opjaag en hoe meer mijn dochter huilt😅 overdag laat ik haar op de buik slapen en zet ik ruis op via de tv en iets luider als gewoonlijk.. misschien een tip die je kan gebruiken 🥰