10 Reacties
10 maanden geleden
Oh ja daar ben ik ook al weken mee bezig. Zelfs Pfizer de farmaceut gecontacteerd; begin 2024 zou het er zijn. Inderdaad sinds 10 januari is het beschikbaar voor de Belgische markt, maar de apotheker kon het nog niet bestellen. Maar zou wel niet lang meer duren! Ben alleen nu ook de 36 wkn gepasseerd.. maar mocht het er vlug zijn, ga ik wel overwegen het alsnog te zetten. (Tweede dochter met ernstige RS opgenomen geweest, dus ben behoorlijk gemotiveerd🙂). Abrysvo is idd zoals de kinkhoest een vaccinatie om de baby de eerste maanden te beschermen bij RS infectie.
10 maanden geleden
Reactie op LieselotS
Neemt de baby die antistoffen op 2-3 weken tijd wel nog over dan? Want als ...
De antistoffen komen wel tot bij de baby. Het is meer dat je eigen lijf tijd nodig heeft om de antistoffen aan te maken. Maar stel de baby blijft tot 41 wkn zitten, dan zijn er misschien al wel antistoffen de placente gepasseerd. Maar het is niet volgens de studie om na 36 wkn te vaccineren, dus of het daadwerkelijk positief effect heeft, valt dan in principe niet te zeggen. Ik zou alleen denken; alle beetjes helpen 🤷♀️
10 maanden geleden
Reactie op LieselotS
Ja ofwel als de baby er is het rechtstreeks bij hem laten zetten. Alleen ka ...
Voor zover ik weet is er nog geen RS vaccin voor kinderen. Er is wel een passieve vaccinatie (injectie bestaande uit antistoffen) voor premature kindjes en kindjes met hoogrisico (afweerstoornissen bijvoorbeeld).