75 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik vraag me echt af of er mensen zijn die wel die strakke schema's kunnen a ...
Ben de hele dag thuis en hou me niet aan een schema 😜. Ik geef eten wanneer hij eten vraagt, leg hem neer als hij geeuwt. Ik hou totaal geen rekening met wakkertijden, soms is hij 3u aan een stuk wakker en goed gezind, soms is hij na een uurtje al moe. Hier is het gewoon go with the flow tot er vanzelf een beetje en ritme ontstaat. Dat eerste dutje bv is precies altijd rond 9u en duurt een uurtje, maar dat is dan ook het enige dat hier altijd hetzelfde is.
Emil is nu 15 weken
MOD
5 maanden geleden
Hier drukkere dagen en hij krijgt dan ook te weinig slaap of hij valt in slaap en wordt terug wakker. Als ik dan in de namiddag tijd heb, neem ik heb bij mij en kan hij superlang slapen en dan heb ik schrik dat de nacht slecht wordt. Ja slaapregressie is hier ook goed begonnen. Het probleem zit hem als ik op hem niet zelf de hele dag let, dan mis je de vroege signalen en soms andere mensen erbij en hij geraakt over zijn toeren en je voelt dat de volgende dagen nog
5 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Hoe overleven de mensen hier de slaapregressie die nog alle dagen thuis zij ...
Wel... Door thuis te zijn (ik ben wel een echte huismus) en geen verplichtingen te hebben. Niets moet, alles kan. Vannacht heb ik elk uur gezien, 4 of 5 keer gevoed, 3x opgestaan om te wiegen. Allez, ik dacht dat we de slechtste nacht wel al gezien hadden, maar het kan dus altijd nog slechter 🥲 op één of andere manier vind ik 's ochtends terug energie. In tegenstelling tot 's nachts want dan ben ik chagrijnig en compleet futloos en wil ik alleen maar slapen 😭😭😭
En kijk... Vandaag een hangerig kindje die dan bij mij wil in de draagzak... Dus dan doe ik dat. Ik weet ook niet hoe ik het doe 🙈 gewoon denken het is wat het is en elke dag en nacht opnieuw proberen door te komen. Ik ben 's ochtends meestal gewoon blij dat de nacht voorbij is 🙈 weer eentje overleefd...
Ik wil niet weten hoe zwaar het gaat zijn als ik terug moet werken. Wanneer start jij opnieuw? En kan je overdag wat hulp inschakelen?
MOD
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Wel... Door thuis te zijn (ik ben wel een echte huismus) en geen verplichti ...
Hulp heb ik niet van anderen.mijn man werkt in shiften maar helpt waar het kan. Ons zoontje kan pas in september naar de opvang. Hij doet het goed ze, maar ik voel dat de energie opgeraakt en ik laad niet goed op
5 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Hulp heb ik niet van anderen.mijn man werkt in shiften maar helpt waar het ...
Is wel herkenbaar hoor van die energie die op geraakt. Ik heb ook bijna nul tijd voor mezelf (ik ging vroeger elke week in bad, dat is mijn ultieme ontspanning. Heb dat nu 2x gedaan sinds de geboorte). Meestal ontspan ik dan 's avonds even voor tv als baby al boven ligt te slapen. Maar da's zo met een gejaagd gevoel, want dan verspil ik mijn eigen slaaptijd... Maar ik moet het doen om gewoon efkes te kunnen 'zijn'.
MOD
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Is wel herkenbaar hoor van die energie die op geraakt. Ik heb ook bijna nul ...
Ja inderdaad ik heb ook altijd dat gejaagd gevoel en niet op adem komen. Ik heb nu ons zoontje in slaap gekregen en hij ligt in in de slaapkamer in het donker. Hij had wel een grote fles gedronken en slaapt nu gelukkig 2 uurtjes, maar ja gekookt en opgeruimd dan enzo
5 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja inderdaad ik heb ook altijd dat gejaagd gevoel en niet op adem komen. Ik ...
Ik gebruik de slaaptijd voor leuke dingen. Koken en opruimen kan ik ook wel als hij wakker is. Soms kook ik al wel wat eerder zodat we het 's avonds alleen nog moeten opwarmen.
5 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja inderdaad ik heb ook altijd dat gejaagd gevoel en niet op adem komen. Ik ...
Yep. De dutjes zijn altijd kiezen: productief zijn en huishouden bijhouden of zetelhangen? Soms moet je echt gewoon de boel laten liggen (ik heb het daar zelf moeilijk mee, met mijn neurotisch kuisbrein...) maar helpt wel om het vol te houden. Ik denk eens het beter weer wordt, dat ook zal helpen om wat energie terug te vinden. Die grijze dagen, daar word je niet vrolijk van.
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Yep. De dutjes zijn altijd kiezen: productief zijn en huishouden bijhouden ...
Ik heb vandaag de badkamer gepoetst en de babygym meegenomen. En was opgevouwen en opgehangen, ook David er gewoon naast gelegd ( ik geef hem dan een kledingstuk om mee te spelen). Vandaag ook planten geshopt, maxicosi in de winkelwagen gezet. En straks koken doe ik met hem in de wipstoel. Tijdens de dutjes heb ik twee afleveringen van supernatural gekeken en een hoofdstuk in mijn boek gelezen ☺️ dutjestijd = metime ♥️
5 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Bij ons valt het op dat als wij overdag veel te doen hebben, een lang dutje ...
Ik herken die vrees :-), mijn regel is na 17u geen dutje meer te starten. Maar soms lukt dat ook niet. Rekken om niet voor 19u aan de nacht te beginnen (want dan vrees ik dat ze te vroeg gaat wakker zijn). Ze had al 11u geslapen vandaag om 17u (was een koele dag hier en dus 3 dutjes waarvan 1 van 2.5u!). Om 19u15 in bed gestoken en na 15min terug wakker (hallo slaap regressie ?), dan met eten in slaap gekregen en nu tel ik hier de minuten af om haar neer te leggen en zelf te slapen.