75 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook even een moeilijke slaapperiode.
Mijn zoontje slaapt overdag heel goed en valt ook zelfstandig in slaap maar ‘s nachts wordt hij sinds 2 weken vaak wakker. Meestal niet door honger maar omdat hij niet meer op zijn zij ligt of zijn tut wilt ( denk ik). De vroedvrouw zei dat ik best kon stoppen met het babynestje (hij moet meer vrijheid krijgen tijdens het slapen). Ik leg ook al eens een opgerolde doek achter zijn rug ofzo maar dit helpt ook niet altijd.. weet het even niet meer
5 maanden geleden
Ons zoontje (16 weken) kon tot 2 weken geleden een blokje slapen van 7/8 uur aan een stuk. Als hij nu een blok van 4 uur slaapt ‘s nachts dan is het al veel… gaat dit vanzelf terug verbeteren? Wat is jullie ervaring?
MOD
5 maanden geleden
Reactie op Valerie Verv
Ons zoontje (16 weken) kon tot 2 weken geleden een blokje slapen van 7/8 uu ...
S nachts is het hier ok, overdag nu altijd wenen en constant wakker worden als ik hem in slaap probeer te krijgen. Ik vraag mij dan af moet ik hem dan nog wat laten spelen of blijven proberen
5 maanden geleden
Is een moeilijke afweging he… ik probeer overdag nu een wakkertijd van ongeveer 2uur aan te houden en dan kan hij zich wel makkelijk overgeven aan de slaap. Als ik hem er te vroeg in leg dan is het ook wenen… maar zal voor elk kindje anders zijn waarschijnlijk 😕
5 maanden geleden
15 weken vandaag.
En al enkele dagen slechte dutjes met veel gejammer en gevecht is snel of direct wakker na het afleggen of slaapt 30-45min maximum , ik probeer daarna opnieuw en hij is terug binnen 5min vertrokken wel 🤷🏽♀️.. hou ik hem bij mij slaapt hij met gemak 2u .. Ik merk toch verandering..
de nachten zijn al gelijk nog beetje het zelfde gebleven 🫣.. ma kan steeds beter natuurlijk. 🥰
5 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Bij ons valt finn al om 17 u in slaap en het hele ritme om zeep en constan ...
Oei 17u is wel een lastig uur. Slaapt hij dan lang door? Ik probeer het laatste dutje altijd tot ongeveer 17u te laten duren, zodat hij niet te moe is als wij eten en we een beetje op ons gemak de avond kunnen doen.
MOD
5 maanden geleden
Reactie op TessahS
Oei 17u is wel een lastig uur. Slaapt hij dan lang door? Ik probeer het laa ...
Goh gelukkig heeft hij een half uurtje geslapen en mooi terug om 18.45 u in zijn bedje, maar hij is hangerig en zeer hongerig! Ja vanaf 15 u lukt het niet meer om hem te doen dutten.
5 maanden geleden
Reactie op Liessa11
Ik zit helemaal in de knoop met wakkertijden VS eettijd. Ons kindje eet ech ...
Hey... Ik was net exact hetzelfde aan het denken 🙈 alle ritme is hier ook weg. Voeding vlak na dutjes, voeding vlak voor dutjes, pamper ergens tussendoor als ik eraan denk. Hier vaak maar 2u tussen een voeding meer...
MOD
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hey... Ik was net exact hetzelfde aan het denken 🙈 alle ritme is hier ook ...
Bij ons eet hij overdag ook nog om de drie uur maar het is hier: pamper verversen, eten, boeren, rechtzitten en spelen. Wakkertijd in de voormiddag max 1,5 u. Na het wakker worden alles herbegonnen.
5 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hey... Ik was net exact hetzelfde aan het denken 🙈 alle ritme is hier ook ...
Ik merk hetzelfde denk ik: onze zoon slaapt in zijn bedje maar max 45min, waardoor hij te vroeg wakker is en ik hem nog niet wil voeden (nog geen 3u voorbij en geen hongersignalen). Maar hij wordt dan vaak moe tegen dat hij wel 'mag' eten en moet dan vlak na zijn eten al slapen omdat zijn anderhalf uur wakkertijd al om is. En vaak valt hij weer in slaap tijdens voeding omdat hij dus moe is. Ik doe 2 dutten in bed en 2 in draagzak momenteel omdat hij in draagzak wel anderhalf uur slaapt en zo trek ik zijn ritme weer wat recht en is hij niet pompaf tegen de avond.. Anderhalf uur dut in bed is echt nog een utopie voorlopig..
5 maanden geleden
Reactie op Liessa11
Ik zit helemaal in de knoop met wakkertijden VS eettijd. Ons kindje eet ech ...
Ik denk niet dat het erg is als hij /zij een keertje wat korter slaapt of in slaap valt na een fles. Ik denk ook niet dat je van die 3 uur afgekraakt, want als volwassene eet je toch ook om de 3 uur 😅 straks krijgt je kindje ook ontbijt - tussendoor - lunch - tussendoor - avondeten en dat is ook ongeveer om de 3 uur.
Ik probeer zelf een beetje vaste tijden aan te houden voor de flesjes, en de dutjes daar gewoon rond te organiseren. Lukt meestal wel goed.
Bijvoorbeeld vannacht had hij om 3u30 nog een fles, heeft toen nog een half uurtje geslapen maar was on 4u30 toch echt klaarwakker. Ik wacht dan toch met de eerste fles van de dag rond 7u. Dus van 6u tot 7u30 heeft hij nog in de draagzak gezeten en daarna zijn fles. Op die manier probeer ik toch het ritme vast te houden.
Helaas had hij tot 13u30 niet geslapen op de opvang 🙈 dus ik heb hem toen van 14u30 tot 17u nog eens in de draagzak gehad. Geen ideale dag maar op die manier had hij toch zijn flessen op ongeveer de vaste tijden.
5 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik denk niet dat het erg is als hij /zij een keertje wat korter slaapt of i ...
Zelfde hier. De tijden van de flesjes proberen we vast te houden en de dutjes naargelang flesjes en nood/wakkertijden.
Daardoor kunnen we niet steeds slapen - eten - spelen - slapen doen.
Soms is slapen - spelen - eten - slapen of slapen - spelen - slapen..