75 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Ja maar daar geraakt hij overdag niet meer. Dutjes van maximum een halfuur ...
Merk je een verschil op dagen dat hij wel een lang dutje doet? Ik merk dat heel hard, als hij maar een goed blokje slaapt heeft dan kunnen de andere dutjes wat korter zijn. Als ze allemaal zo kort zijn dan is hij inderdaad heel 'moeilijk'. Draagzak to the rescue wel hoor hier.
6 maanden geleden
Ik denk dat wij hier ook mee te maken hebben. Ik dacht dat dit echt rond 4 maanden was. Ze is net 12 weken en sinds een week slecht slapen, heel de dag gepakt willen worden. Anders doet ze huilen en zeuren. Ik vind dit ook best pittig hoor. Draagzak vindt ze ook niet fijn. Hopelijk is deze fase snel voorbij 🙈 ze doet ook korte dutkes waardoor ze idd weer snel moe is. En tegen de avond is het moe zijn zo groot dat ze helemaal niet meer in slaap valt. Ik heb helaas geen tips, lees graag mee voor tips.
6 maanden geleden
Reactie op Neirtak
Ik denk dat wij hier ook mee te maken hebben. Ik dacht dat dit echt rond 4 ...
Hier ook bij 13 weken dat ze minder lang/minder goed slaapt. Het helpt wel als we de dutjestijd volgens de Huckleberry app volgen.
Ik heb vooral schrik dat we nu negatieve slaapassociaties gaan aanleren.
6 maanden geleden
Reactie op XAshX
Hier ook bij 13 weken dat ze minder lang/minder goed slaapt. Het helpt wel ...
Zijn die negatieve slaap associatie niet pas op latere leeftijd? Ik ben nu nog eerder van go without the flow aangezien we in juli nog op zomervakantie gaan en ze graag dutjes on the go zou willen laten doen 🙈 ze slaapt nu ook nog gewoon beneden overdag. De nachten lopen tot hiertoe wel goed. Ik ga de app eens bekijken want zie deze veel terugkomen maar ken hem niet 😊
6 maanden geleden
Hier ook weer minder goed slapen. Hij is nu 16 weken bijna en sliep altijd goed door. Sinds een week ongeveer wakker worden tussen 3 en half 4. Even iets eten en dan normaal wel weer in slaap vallen. Hopelijk is dit ook geen blijvend fenomeen. Al weet ik hoeveel geluk we hebben dat hij zo goed al heeft geslapen..
6 maanden geleden
Reactie op Neirtak
Zijn die negatieve slaap associatie niet pas op latere leeftijd? Ik ben nu ...
De ene website/cursus/boek zegt vanaf 3 maanden, andere vanaf 6 maanden.. 🤷🏻♀️ Ik weet wel dat ons dochtertje het al verdomd goed weet dat ze moet gaan slapen als we de trap nog maar op gaan. 😆
5 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Oh dat moet moeilijk zijn! Hoe is hij thuisgekomen?
Even een update: die wwiegtechniek werkt hier dus niet 😂
Maar heb hem vandaag wel slapend in zijn bedje kunnen leggen en kon naast hem een dutje van een uur doen 🥳
Op de opvang was blijkbaar een probleem met personeel, dus ik had hem vrijdag eerder opgehaald. Met hem 3 dagen naar de opvang en 2 dagen met mijn vriend, moet ik gewoon echt loslaten. Mijn motto is nu: gewoon zo veel mogelijk slapen en zodra zijn kamer af is dutjes in bed proberen. Dat zal zijn wanneer hij ongeveer 6 maanden is.
Ik vind het wel moeilijk, want ik merk echt dat regelmaat goed voor hem is. Maar ik krijg nauwelijks alles bolgewerkt hier dus ik heb even zoiets van: als hij maar slaapt.