Ik heb weer zo’n moment dat ik alles wat ik doe in twijfel trek. Ons zoontje is nu 13 weken en eigenlijk heb ik het gevoel dat er nog steeds weinig structuur in onze dagen zit.
Ik lees dat je best elke dag rond hetzelfde uur opstaat maar dat doen wij niet. Ik ben nog tot eind augustus thuis wat maakt dat ik nog geen druk voel om “op tijd” op te staan.
Ik lees ook dat je rond 3 maanden je kindje best rond 19u te slapen legt maar ook dat is niet altijd zo bij ons want zijn dutjes zijn elke dag op een ander uur. En als ik eerlijk ben, slaapt hij ‘s avonds vaak nog in mijn armen tot wij zelf gaan slapen. De hazenslaapjes zijn overdag ook nog steeds een ding, die gebeuren wel zo vaak als mogelijk in een donkere kamer en in de co-sleeper.
Momenteel krijgt hij 4x 150ml en 1x 180ml maar de laatste dagen drinkt hij de meeste flessen niet helemaal op, geen idee hoe dat komt. Zijn laatste fles krijgt hij om 23u, we maken hem hier echt voor wakker want dat is fles nummer 5 op 24u. Nu hoor ik dat wakker maken om 23u op deze leeftijd wordt afgeraden. Ik heb dus echt het idee dat ik vanalles aan het doen ben zonder dat er logica in zit.
Ik ben benieuwd naar hoe al die zaken bij jullie lopen en hoe jullie erin slagen om die structuur te verkrijgen.
Veel liefs, een twijfelende mama