18 Reacties
6 maanden geleden
Ik weet niet of het een sprong was (ik weet niet of ik daarin geloof in die sprongetjes) , maar rond 12 weken idd baby die wat meer huilde, minder happy was en ook dat overstrekken tijdens huilbuien (daarvoor deed hij dat nooit en nu ook niet meer). Hopelijk is het bij jou ook iets tijdelijk, want is zielig als ze dat doen, he.
6 maanden geleden
Wij zitten ook in het 3e sprongetje en doet dat krijsen plots ook, ook in zijn slaap. Ik dacht eerst dat hij ergens pijn had maar wss toch eerder een slechte droom of honger en ongeduldig. Tijdens het brabbelen iedere dag nieuwe geluidjes, dus zal mss daardoor komen. Bij mij is hij voordurend onrustig en ontevreden en aan het zeuren/kreunen. Drinkt slecht en slaapt overdag amper (voorheen 5-6u, nu 3tal kleine blokjes van 20-30-45 min, komt overstuur wakker). Het strekken heb ik ook. Hij is zijn handjes volledig aan het ontdekken (in de mond steken, speelgoed en beentjes betasten, grijpen lukt ook beter en beter, bvb zijn doudou naar de mond brengen en sabbelen).. best wel een lastige periode die hopelijk snel betert :(
6 maanden geleden
Reactie op Blackwood
Wij zitten ook in het 3e sprongetje en doet dat krijsen plots ook, ook in z ...
Wat je beschrijft ondervinden exact hetzelfde bij ons dochtertje
6 maanden geleden
Reactie op MélanieMeunier
Wat je beschrijft ondervinden exact hetzelfde bij ons dochtertje
Hier ook dat sprongetje, kortere dutjes en ook snachts minder lang dan voor heen. Gelukkig is dat huilen er niet zo bij hier. Vroedvrouw zei dat het wel overgaat. Ik heb het vooral lastig met die extra wakker en voed momenten snachts
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik weet niet of het een sprong was (ik weet niet of ik daarin geloof in die ...
Ik weet ook niet zo goed of ik er in geloof.. het zijn denk ik gewoon gemiddelden maar ik zie ook eerder een doorlopende ontwikkeling, of dat David er toch een beetje naast zit.
6 maanden geleden
Reactie op Jana_
Mijn dochtertje is vandaag 13 weken oud. Ze zit dus ook in haar derde spron ...
Ja hetzelfde bij mijn dochtertje, vooral 's morgens/voormiddag drinkt ze weinig, maar ze heeft nog altijd genoeg momenten dat ze wel goed drinkt dus ik denk niet dat ze honger lijdt. Weinig eten las ik ook als kenmerk van deze sprong
6 maanden geleden
Hier vannacht om de 2 uur wakker, het op een brullen zetten, vervolgens maar 50 ml drinken en in slaap vallen aan de fles 🙈
Overdag alleen hazenslaapjes doen maar wel gapen en huilen van vermoeidheid. Heel veel op zijn handen sabbelen, kwijlen en geluidjes maken.
Gelukkig hebben we nu een draagzak die veeeel comfortabeler is dan een draagdoek en kan ik hem daar even in stoppen ☺️
6 maanden geleden
Na 2-3 weken doorslapen of slechts 1voeding /nacht nu al een week terug om de 2-3u wakker voor een voeding 😴😴 is het een sprongetje, zijn het regeldagen of is het mss al de slaapregressie? Of is het gwn even een moeilijke periode en moet ik het niet echt een naa toekennen? Ik weet het niet. 🤷♀️
Natuurlijk vind ik dat niet erg, zeker niet als je dat lachende gezichtje ziet, maar binnen 1,5w start ik terug met werken en heb wel wat schrik voor het ‘slaapgebrek’. (Hij is 13w)
6 maanden geleden
Reactie op NikkiMax
Na 2-3 weken doorslapen of slechts 1voeding /nacht nu al een week terug om ...
Hier hetzelfde! Van wat ik lees en hoor is dat normaal rond deze leeftijd.
Ik ga ook echt vroeg naar bed nu om er mee om te kunnen gaan. Gelukkig is hij wel snel terug in slaap. En ik ga ook wel veel energie krijgen van weer te werken, ik hou echt van mijn job.
6 maanden geleden
Reactie op NikkiMax
Na 2-3 weken doorslapen of slechts 1voeding /nacht nu al een week terug om ...
Volgens de vroedvrouw ontdekken ze nu meer van de wereld waardoor ze meer energie verbruiken en ook overdag minder interesse hebben in eten. Ik merk dat onze dochter overdag vaker begint te brabbelen aan de borst dan effectief door te eten. Een doek over het hoofd helpt. Omdat ze overdag minder innemen, moeten ze dat snachts compenseren