17 Reacties
één maand geleden
Hier zit ik met eentje die sinds een Paar daagjes heel.slecht drinkt vandaag 70ml deze morgen en rond 14u30 80 ml Ben blij dat ik morgen sowieso een afspraak heb met de kinderarst wand maak mij toch wat zorgen ... en kan een fase zijn bij jou kindje als ze echt niet ziek.is maar blijkbaar niet. Zou zeggen.blijven aanbieden meer Kan je niet doen
één maand geleden
Reactie op anoes90
Hier zit ik met eentje die sinds een Paar daagjes heel.slecht drinkt vandaa ...
Toch allemaal wat zoeken hé. Je wil het beste voor ze! De flesjes zijn hier ook niet echt een succes.. ze drinkt ook veel minder dan vroeger. Het zal hopelijk wel weer een fase zijn?
één maand geleden
Reactie op HappyBaby95
Toch allemaal wat zoeken hé. Je wil het beste voor ze! De flesjes zijn hier ...
Ik hoop het wand 70 ml en 80 ml is echt veel te weinig plus Dan had ze deze morgen weer koorts. Ga ze sowieso meer aanbieden vandaag maar maak mij toch zorgen hier heeft ze dat nooit gedaan zoweinig gedronken
één maand geleden
Reactie op anoes90
Ik hoop het wand 70 ml en 80 ml is echt veel te weinig plus Dan had ze deze ...
Goed dat je morgen langs de dokter kan. Als ze koorts hebben, drinken ze vaak soms al wat minder dan anders. Veel beterschap!
één maand geleden
Hey, mijn dochtertje is ook 10 maanden en heeft zeker 2 weken ook geweigerd om te eten. Heeeeel frustrerend voor mij. Ik heb elke dag wel iets aangeboden ze at maar hapjes en dan weigerde ze. En sinds 3 dagen eet ze opeens wel goed. Denk dat dat gewoon een periode is.
één maand geleden
Hier gaat het ook vaak op en af. Ik blijf het aanbieden (zowel stukjes als met de lepel) maar soms gooit hij alles op de grond... Ik probeer het los te laten. Slechtere periodes hangen hier wel vaak samen met doorkomende tandjes heb ik al gemerkt...
één maand geleden
Oké super! Ze krijgt idd ook weer tandjes bij.. dus wss combinatie van!
één maand geleden
Mijn dochter, bijna 10 maand, eet wel goed maar het is de laatste tijd altijd een heel gevecht. Ik geef eten met een lepeltje maar ze wil altijd naar de lepel grijpen met haar handjes. Ik zeg dan altijd ‘nee niet met de handjes’. Na 2-3 keer te proberen doet ze dan toch haar mondje open. Het eten duurt dus veel langer. Heb al geprobeerd om haar de lepel zelf te geven maar ze snapt nog niet goed wat ze er mee moet doen. Ze wil dan de voeging van de lepel halen met het ander handje en dan hangt alles vol. En dat is heel frustrerend. Ik merk dat ze het zelf wil doen maar dat is niet altijd evident. Haar boke laat ik haar zelf eten. Gaat goed, tot ze het moe is. Dan smijt ze er ook mee in het rond.
één maand geleden
Reactie op Emsi95
Mijn dochter, bijna 10 maand, eet wel goed maar het is de laatste tijd alti ...
En stukjes aanbieden? Dan kan ze dat wel met haar handjes nemen en opeten. Stukjes gekookte wortel, boontjes,... à la rapley methode 😊
MOD
één maand geleden
Finn is 11 maanden geworden en we merken ook dat hij koppig kan worden rond zijn eten. Als hij niet wilt, smijt hij alles op de grond. We geven hem nu zelf een beetje om te nemen en ondertussen geven we hem eten. Hier wou hij eens 3weken bij ons geen fruitpap, maar blijven aanbieden op allerlei soorten manieren
één maand geleden
Reactie op Emsi95
Mijn dochter, bijna 10 maand, eet wel goed maar het is de laatste tijd alti ...
Ons zoontje wilde ook altijd de lepel afpakken (met 7 maand al lol) en wij gaven hem dan een lepeltje om mee te spelen en tegelijkertijd gaven we hem dan eten met een ander lepeltje. Ja, alles hing inderdaad wel vol. Maar nu kan hij zelf van een lepel eten. Eten erop scheppen gaat nog niet, hij kan de lepel alleen in het bakje doen en de lepel naar zijn mond brengen. En soms is hij ook zo enthousiast dat hij iets te hard de lepel naar zijnond beweegt en dat het alsnog op de grond valt haha.
Ik maak ook wel regelmatig groentenmuffins of -pannenkoeken voor als ik even niet zo veel zin heb in troep op de vloer 😅
één maand geleden
Hier een dochter van 9 maanden en is hier ook hetzelfde kwa warm eten al vanalles geprobeerd enzo kwa manier van klaar maken pletten volledig mixen brokjes enzo wil ze allemaal niet ze heeft mss van haar 5,5 maand tot 6,5 maand goed gegeten opeens wou ze niet meer ook weigeren hoofd draaien lepel weg slaan…. Nu wil ze sinds een aantal weken wel groentenpap eten juist broccoli 🫣 tussen ik probeer ik dan eens een portie te maken met andere groente wil ze dus echt nie eh …. 🥴🥴 nu plet ik ook gewoon alles met de vork dus komt er op neer dat ze sinds een paar weken groentenpap wil geplet en juist broccoli als groente dus broccoli met aardappel kip of kalkoen ….. en dan eet ze nog maar zo een 130a150 gram of soms zit er nog eens een dagje bij dat het terug van niet willen is 2 lepels en het is gedaan haha maar als ze te honger heeft of te moe is weet ik al van neen mama niet beginnen aan de groentenpap want dit komt niet goed dan wil ze absoluut niet en wordt zo super boos 🙈 dus hier is het ook al altijd een grote zoektocht geweest met het warm eten 🥴🥴 fruitpap lukt goed alles die zoet is lukt voor niks
één maand geleden
Reactie op EDK1987
Groentenpannekoeken? Vertel..
Bijvoorbeeld deze: https://babyfoode.com/blog/beet-pancakes-cinnamon/
Ik gebruik dan banaan in plaats van yoghurt.
Deze muffins zijn hier ook echt een groot succes en heel makkelijk: https://www.healthylittlefoodies.com/vegetable-savoury-muffins/