13 Reacties
5 maanden geleden
Ik ook! Had een verhoogde bloeddruk op de 12 weken echo door mezelf wat op te boeien, ook verhoogd risico door deze momentopname van de bloeddruk dus waarschijnlijk. Zijn ook gestart met Asaflow tot 36 weken en nu goed bloeddruk in de gaten houden. Deze is gelukkig wel genormaliseerd 🙌 Ik duim met je mee!
5 maanden geleden
Reactie op Sarah_bertels
Ik ook! Had een verhoogde bloeddruk op de 12 weken echo door mezelf wat op ...
Mijn bloeddruk was 12 over 7. Lijkt me niet te hoog. Gynaecoloog had wel moeite om de bloedtoevoer naar de placenta goed te kunnen meten. Ja asaflow moet ik ook nemen. Baby zelf is wel goed qua grootte en zag er allemaal goed uit. Ben nu toch wat ongerust na op te zoeken wat pre eclampsie kan veroorzaken 🙈 en 2weken wachten op verder onderzoek is weer zo lang. En dankje. Voor jou duim ik ook 🤞
5 maanden geleden
Reactie op Justine96
Controleerden ze niets meer dan jullie bloeddruk? Bij mij keken ze ook nog ...
Jawel mijn bloeddruk was niet te hoog eigenlijk. 12 over 7. Het was via de echo dat de gynaecoloog niet goed de bloedtoevoer naar de placenta kon meten. Dat lukte precies wat moeilijker en dan heeft ze een berekening gemaakt met vanalle waarden en daaruit vond zij dan een verhoogd risico.
5 maanden geleden
Hoi, ik moet ook preventief Asoflow nemen; 2 pilletjes voor het slapengaan van een lage dosis.
Mijn bloeddruk was normaal, zelfs een beetje aan de lagere kant, maar door mijn BMI val ik in de risicogroep. Ik vetrouw op hun deskundigheid, maar heb ook al van andere vrouwen gelezen dat zij dit om dezelfde reden ook preventief moesten nemen tot 36 weken. Als dat ervoor zorgt dat mijn baby lang genoeg in de buik blijft groeien, dan neem ik dat er met plezier bij. 🙏🏼 (zeg ik terwijl ik gisteren mijn 2 pilletjes kort na het slikken heb overgegeven door de misselijkheid 🥴 )
5 maanden geleden
Ik heb ook een verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging. Ik heb een bloedstollingsstoornis.. Vanaf volgende week moet ik ook asaflow nemen. Mijn bloeddruk is altijd normaal :-). Maar ik blijf in mijn hoofd houden: het is voor de baby ❤️
Ik ben "blij" dat ze mij zo goed opvolgen op dat vlak.
5 maanden geleden
Reactie op DagmarB
Ik heb ook verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging.
Tijdens echo had ...
Maar dan is het toch een momentopname? Ik was ook vrij zenuwachtig uit schrik dat er geen hartslag tijdens de echo meer ging zijn. Misschien dat ik hierdoor "een misleidende waarde" heb gekregen. Kunnen ze beslissen om vroeger met de medicatie te stoppen als bloeddruk bij de volgende tests goed is?
4 maanden geleden
Ondertussen is er een uitvoerig onderzoek gebeurd bij een professor. Blijkt dat ik zelf bij de geboorte onder de 3 kilo was. Dan kan je aangeboren kleinere bloedvaten hebben, wat dus bij mij het geval is. De bloedtoevoer naar de baarmoeder is goed. De bloedafvoer dat bloedvat is dus kleiner en vandaar het gevaar. Dit moet dus goed opgevolgd worden. Zou dus een risico zijn van het moment de bloedafvoer niet meer goed door dat kleine bloedvat kan. Bij bloeddrukverhoging is onmiddelijk pre eclampsie in de buurt. Op dit moment loopt alles wel nog steeds goed.
4 maanden geleden
Reactie op Sonja_ak
Maar dan is het toch een momentopname? Ik was ook vrij zenuwachtig uit schr ...
Was inderdaad een momentopname…
Afgelopen vrijdag opnieuw controle gehad, bloeddruk 12/9 deze keer desondanks gebruik van assaflow.
Ik vrees dat mijn lichaamsgewicht er ook geen goed bij doet bij de bloeddruk…
Ben ondertussen 16 weken en 7 kilo bijgekomen terwijl ik zoveel mogelijk op eigen gewicht moet blijven hangen.
Ik probeer zo veel mogelijk te wandelen en te fietsen maar heb dan als resultaat gigantisch gezwollen voeten.
Ik weet niet meer wat ik op de duur best doe…
4 maanden geleden
Bij mijn vorige zwangerschap had ik zwangerschapsvergiftiging.
Nu ben ik weer zwanger en willen ze preventief op 12weken al beginnen iets te geven voor de bloeddruk. Ook al ben ik nu 1000x beter als tijdens mijn andere zwangerschap. Maar ze willen preventief zijn zodat het niet weer een vroeggeboorte word maar ook dat ik geen klachten ervaar en vooral voor de toevoer naar de baby.