15 Reacties

8 dagen geleden

Hoi, het is mss beter om een klein beetje toe te geven aan je craving en er een volwaardige maaltijd van maken. Bv je hebt zin in chips, neem een kleine hoeveelheid, en ipv jouw potje dan bij te vullen, neem ook een dubbele boterham met wat boter en beleg (vetten en eiwitten) en sluit af met een stuk fruit. Dan heb je uw chipjes gehad, maar heb je de drang wel kunnen weerstaan om meer te nemen dan zou moeten. Je zin zou kunnen over zijn doordat je dan een volledige maaltijd binnen hebt en dus ook geen honger meer hebt. Wees dan wel nauwkeurig met je insuline inname

8 dagen geleden

Ik geef ook toe aan de goestingskes... Maar ik eet ook wel geen hele zak chips of een heel pak koeken.. bv. Letterkoekjes mogen wel dan neem ik die.

8 dagen geleden

Ik heb hier ook veel last van, maar vooral chocolade en brol koeken. Ik denk er echt teveel aan 😅. Wat chips betreft, valt de piek mee bij mij.. Maar ik doe een handjevol chips, gecombineerd met proteïne (wat kaas / nootjes / hummus) en groenten. Zo heb ik hetgeen waar ik zin in had en voedingsstoffen.. Maar dit durf ik ook maar een keer per week.. Ik kocht nu ook suikervrije koekjes, om soms (durf ook niet elke dag) als vieruurtje eens te nemen. Of na een maaltijd met heel weinig koolhydraten..

8 dagen geleden

Reactie op LoreBaby

Hoi, het is mss beter om een klein beetje toe te geven aan je craving en er ...
Tprobleem is dat ik vaak al met mijn avondeten nipt zit. Fruit mag ik niet eten of m'n waarden zijn al te hoog. Maar zal toch af en toe een beetje zondigen, want ik merk dat ik het zo niet volhoud

8 dagen geleden

Reactie op Naomi__1994

Ik geef ook toe aan de goestingskes... Maar ik eet ook wel geen hele zak ch ...
Mogen letterkoekjes? Ik heb al gezoch achter koeken maar meestal bevatten ze echt veel koolhydraten. Het is echt moeilijk om te vinden wat er wel mag

8 dagen geleden

Reactie op Maité87

Ik heb hier ook veel last van, maar vooral chocolade en brol koeken. Ik den ...
Welke koekjes zijn dit dan juist. Vaak merk ik dat er teveel koolhydraten inzitten

8 dagen geleden

Reactie op Ikwileenkindje

Mogen letterkoekjes? Ik heb al gezoch achter koeken maar meestal bevatten z ...
Van mij diëtiste mocht het... Net zoals mariakoekjes ( droge boterkoekjes ) fruit moest ik net wel eten.. als je te hoog scoort met fruit goed noteren en ik moest dan bijspuiten. Begonnen met 6eh en zit nu aan 14 eh ..

8 dagen geleden

Welke koekjes zijn dit dan juist. Vaak merk ik dat er teveel koolhydraten i ...
Céréal.. inderdaad nog niet helemaal volgens de norm, maar ik kon ook niet meer zonder íets van cravings. Dit is van hun “choco delight”

8 dagen geleden

Tprobleem is dat ik vaak al met mijn avondeten nipt zit. Fruit mag ik niet ...
Mag je fruit ook niet in combinatie met proteïnen? Ik eet een stuk fruit met wat yoghurt/nootjes/pindakaas. Moet wel enkel na maaltijden prikken, niet na tussendoortjes. Dus weet eigenlijk niet of ik daar op piek 🙈.

8 dagen geleden

Reactie op Maité87

Mag je fruit ook niet in combinatie met proteïnen? Ik eet een stuk fruit me ...
Het zijn vetten die ervoor zorgen dat de suikers minder snel vrijkomen, en die er dus voor zorgen dat je niet piekt. Het beste is idd wat pindakaas, kaas, nootjes,… toevoegen bij snelle suikers (de suikers in fruit zijn ook snelle suikers)

8 dagen geleden

Reactie op Maité87

Mag je fruit ook niet in combinatie met proteïnen? Ik eet een stuk fruit me ...
Neen, ze zeggen telkens dat ik geen fruit mag eten. Eens met avondmaal een apppel gegeten doordat ik startte met insuline en dacht nu is het moment. Maar stond direct weer te hoog.

8 dagen geleden

Neen, ze zeggen telkens dat ik geen fruit mag eten. Eens met avondmaal een ...
Raar dat het overal anders is... Ik werd net aangemoedigd om fruit te eten voor de vitaminen... Het zijn immers goede suikers... Maar vooral volgen wat je endocrinoloog zegt..

8 dagen geleden

Neen, ze zeggen telkens dat ik geen fruit mag eten. Eens met avondmaal een ...
Mij werd het ook afgeraden bij de maaltijd, dat is teveel in combi met de koolhydraten.. maar wel als tussendoortje gebufferd met eiwitten.. Ik hoop dat je nog iets kan vinden wat je een beetje voldoening geeft.

8 dagen geleden

Vandaag langsgeweest bij endocrinoloog en ze zei om tussendoor toch af en toe iets kleins te eten maar daarna zeker te wandelen. Ik zal dat proberen

8 dagen geleden

Een tip : een glas water met een theelepel appelazijn drinken voor het eten van iets met veel suiker beperkt de glucose piek tot 30%