45 Reacties

één maand geleden

Reactie op Maité87

Mekeirle bekeek bij mij alleen de waarden. Vroeg niet wat ik at of hoeveel ...
Ah goed om te horen dat de insuline meevalt om te spuiten! 🙊 En ja ik kreeg zeker een overzicht wat ik mag eten maar vind het altijd zo dubieus ofzo. Ik twijfel bij zodanig veel gerechten dat ik dan vaak eentonig eet 😅 + het feit dat ze mijn maaltijden met gehakt aan banden heeft gelegd is een streep door mijn rekening 😂 schiet precies enkel kip en vis over…

één maand geleden

Reactie op Tenhaeghendoorn

Ja, ben afgelopen vrijdag moeten gaan. In 10min binnen en buiten 🤭 Maar wa ...
Ik zie dat jii ook veel bent afgevallen, ik ook en zit onder mijn startgewicht nu, had gelukkig wel nog veel reserves van mijn vorige zwangerschap. Volgen ze van jou het gewicht van de baby op? Van mij zit er nu een maand tussen de afspraken emr de gynaecoloog en ben soms wel bang dat hij niet genoeg bijkomt hierdoor.

één maand geleden

Reactie op Ikwileenkindje

Ik zie dat jii ook veel bent afgevallen, ik ook en zit onder mijn startgewi ...
Ja gewicht van de baby volgen ze wel goed op merk ik (die zit steeds rond het gemiddelde dus cva) maar tis niet dat ik extra controles heb omwille van de diabetes. Mijn startgewicht was 58kg (ben 168cm groot) en was gezapig 11kg bijgekomen tot aan week 30, maar ben dan in die ene week 3kg vermagerd terwijl de baby wel goed bleef groeien. En dat vonden ze niet zo super positief. Nu… heb wel die week in het ziekenhuis gelegen door vroegtijdige weeën met weeënremmers en longrijping dusja.. nu 2w later toch weer voorzichtig een kilo bij… Heb al vaak gehoord dan gewicht vd mama niet zoveel uitmaakt zolang de baby maar goed groeit. Mss nog eens extra mailen/bellen nr de diëtiste ofzo?

één maand geleden

Reactie op Tenhaeghendoorn

Ah goed om te horen dat de insuline meevalt om te spuiten! 🙊 En ja ik kr ...
Ma just! Dat is ook al tegenstrijdig.. zeggen dat je te weinig eet én hetgeen je lekker vind schrappen.. Ik eet normaal vegetarisch, maar sinds 7w zwangerschap veel zin in gehakt en eet het sporadisch. Sinds een paar weken ook salami. Ik weet dat het de slechtere varianten van vlees zijn. Maar verder eet ik zoveel bloemkool, komkommer, tomaat en wortel bij mijn lunch en als tussendoortje dat dat vet volgens mij geen kwaad kan.. Ik probeer verder vooral fruit met eiwit in te nemen en bij maaltijden te zorgen voor 1/4 koolhydraten, 1/4 eiwitten en 1/2 groenten. En al sinds de diagnose niet meer durven snoepen 😅.