45 Reacties

één maand geleden

Reactie op annick85

Hier is t al geweten tussen w 37 en 38... Als het zelf al ni vroeger ga zi ...
Spreken ze dan al over een datum? Ik vond het dieet al een serieuze omschakeling.. nu ook die insuline, jij ook die medicatie. ‘t Is wel veel nadenken vind ik. En extra druk, maar ik volg ook gedwee omwille van mijn zoontje. Al voelt het toch als overmedicalisering. Heb je schildklier wat onder controle? En altijd last van of ook tijdens de zwangerschap?

één maand geleden

Reactie op SpeelseHavik934477

Ja haal er vooral uit wat nuttig is zou ik zeggen. Hier ook. Goede opvolgin ...
Ewelja, gezond eten kan op zich alleen maar goed zijn voor het kindje.. maar ‘‘s nachts heb ik wel honger. En de gynaecoloog zei dat ik wellicht aan het vermageren ben, dus maak ik me ook wat zorgen over afvalstoffen die vrij zouden komen 🙄. En ik hoor idd ook veel verhalen over zware baby’s die ter wereld komen! Zelfs via thuisbevalling.. Kvind het idee van al dat forceren geen fijn gevoel.

één maand geleden

Ikzelf ben ook vermagerd doordat ik sowieso al geen koeken at, dus ik moet echt opletten bij mijn hoofdmaaltijden en niets van fruit meer. Ik gebruik nu enkel traagwerkende insuline en zo is mojn nuchtere waarde beter, waardoor ik savonds iets meer durf eten. Het kan zijn dat ik ook insuline ga moeten spuiten voor mijn maaltijden waardoor ik weer meer zal mogen eten, maar ze willen nog even afwachten wat mijn gewicht doet. Mij werd ook gezegd dat ze me aan 38 weken gingen inleiden ooka als het gewicht van de baby gemiddeld is doordat hij breder kan zijn qua bovenlichaam/schouders. Nooit gedacht dat die zwangerschapsdiabetes zo'n impact ging hebben op alles!

één maand geleden

Reactie op Maité87

Spreken ze dan al over een datum? Ik vond het dieet al een serieuze omschak ...
Schildklier met de zwangerschap begonnen. K was doodop, viel in slaap waar ik zat. K had percies weken aan een stuk uit geweest. Als k die medicatie niet zou nemen zou mijn kindje er ook niet meer zijn dus heb geen andere keuze dan die te nemen... lichaam maakt antilichamen aan tegen je Schildklier en die s nodig voor da klein mensje in je buik. Zonder medicatie zou men lichaam daar tegen beginnen vechten om t zo te zeggen. Insuline is ook traagwerkende maar omdat k soms nog pieken heb zal t bij spuiten worden in de dag Hoe ouder hoe meer kans op zwangerschapsdiabetes. Ben al 39 en tis mijn 1e op 3 zwangerschapen dat k hier mee te maken krijg. Niet dat k er extreem bovenuit schiet maar tis t randje en zelfs dat willen ze beperken . Ik kijk wel naar wat k nu eet maar ik moet me van begin van de zwangerschap altijd al verplichten om te eten. Met als gevolg ik ben max 5kg aangekomen tegen begin zwangerschap, daartussen nog 3kg terug afgevallen door ziek te zijn in egypte en daarna (noro virus en heilcobacterie) dusja. Makkelijk is t niet maar k moet nog een maand en een paar weken. En ja omdat kindje breder kan zijn is t inleiden, dat is standaard blijkbaar allesins dat zeiden ze me toch. Maar tis allemaal voor een goed doel dus gewoon een paar weken tanden bijten. En af en toe is een koekje ofzo kan geen kwaad zeiden ze. Gewoon ni een hele doos ofzo. . .

één maand geleden

Reactie op annick85

Schildklier met de zwangerschap begonnen. K was doodop, viel in slaap waar ...
Gek wat ons lichaam, maar ook de wetenschap al allemaal kan.. Nog een geluk dat je er vorige zwangerschappen geen last van had. Wellicht lastig dat voeding de zwangerschap door zo moeilijk verloopt en die waarden dan ook nog.. Bij mij werd inleiden ook meteen gekoppeld aan de insuline.. Koekjes en chocolade durf ik jiet meer aanraken sinds de diagnose 🙈.

één maand geleden

Hebben jullie ook zo ongelofelijk veel dorst?

één maand geleden

Reactie op Maité87

Hebben jullie ook zo ongelofelijk veel dorst?
Ja maar dat wil zeggen dat je een hyper hebt dus te hoge suiker dus oppassen. Bij mij is t minder met de insuline . . .

één maand geleden

Ik zal wellicht deze week starten met insuline spuiten. Wordt het dieet dan wat lakser eens je insuline moet spuiten of niet echt? Gwn uit nieuwsgierigheid voor mn eigen gemoed 😅

één maand geleden

Reactie op Tenhaeghendoorn

Ik zal wellicht deze week starten met insuline spuiten. Wordt het dieet dan ...
Ik dieet gewoon verder 🙈. Wel al eens pistoleetjes geprobeerd. Reageer nog steeds heel slecht. Moet je nog langs bij dokter Mekeirle?

één maand geleden

Hier is t wel is een pistole ook en gisteren lasagne met tarwebladen gemaakt ipv met volkorenbladen. Maar s nachts zakt mijn glucose dan ook ni echt... dus moet hier wel oppassen. Moet ook insuline spuiten. 8eh traagwerkende. Maar sinds dat k spuit ben k id dag wel niet echt oke. Echte dippen en kan in t slaap vallen waar ik zit

één maand geleden

Reactie op annick85

Hier is t wel is een pistole ook en gisteren lasagne met tarwebladen gemaak ...
Hmmm ja ik moet maar 2x/dag meten (nuchter en 1u na ontbijt), dus heb echt niet zo’n goed zicht op mn situatie zoals jij wel zicht hebt op die van u denk ik. Moet wel echt superlastig zijn om er zo heel de tijd mee bezig te zijn 🥴

één maand geleden

Reactie op Maité87

Ik dieet gewoon verder 🙈. Wel al eens pistoleetjes geprobeerd. Reageer nog ...
Ja, ben afgelopen vrijdag moeten gaan. In 10min binnen en buiten 🤭 Maar waardes zijn afgelopen dagen/weken regelmatig te hoog na mijn ontbijt 🙄 ze willen me nu nog weekje dagelijks laten prikken maar zie niet in wat er aan zal veranderen… + ben 3kg afgevallen in een week (en heb niet zoveel reserves, nu gewicht van 66kg) terwijl baby wel groeit én ze vinden dat ik te kleine porties eet dus ze vrezen dat ik mezelf ondervoed… ik zei hen ook dat ik van brood s ochtends standaard te hoge waarde heb en daarom brood volledig verbannen heb uit mn eten. Maar diëtiste zei dat ik wellicht overdag wél brood goed kan verdragen. En effectief, ik ben na mijn consultaties volkoren pistolets gaan halen als middageten en daarna ook eens gemeten en zat dan wel goed.. Hoeveel keer moeten jullie dan insuline prikken?

één maand geleden

Ja, ben afgelopen vrijdag moeten gaan. In 10min binnen en buiten 🤭 Maar wa ...
Nu traagwerkend toujeo 8eh s avonds maar ga id dag naar snelwerkend nog overgeschakeld worden. Donderdag weet k meer bij de gyneacologe

één maand geleden

Hmmm ja ik moet maar 2x/dag meten (nuchter en 1u na ontbijt), dus heb echt ...
Ik heb een sensor nu ja en die registreert alles ook s nachts. Je hebt er recht op vanaf dat je insuline moet spuiten. Handig maar je word wel altijd id gaten gehouden. Big brother bij u eigen lichaam dus

één maand geleden

Ik moest eerst 3x in de week nuchter + 1u na ontbijt nuchter. Door verhoogde nuchtere waarden dan dagelijks na de maaltijd prikken. Op basis daarvan beslisten ze ook om insuline op te starten, 8 eh Toujeo ‘s morgens. Oooh wel goed dat je ‘s middags beter reageert! Mekeirle heeft me niet eens gevraagd wat ik eet 😅. Heb je zelf soms een hongergevoel? Over een sensor heeft niemand me iets gezegd 😅.

één maand geleden

Ik moet ook 8 eh traagwerkende spuiten. Ik heb het gevoel dat ik hierdoor toch iets meer mag eten. Ik ben ook gestopt met werken wegens bekkeninstabiliteit en merk dat dit ook positief is voor mijn waardes. Ik moet nog altijd 4x controleren. Nuchter en dan telkens 1u na het eten. De vorige keer spraken ze ook van insuline te spuiten voor mijn eten maar doordat mijn waardes nu beter zijn, moet dit nog niet.

één maand geleden

Reactie op Maité87

Ik moest eerst 3x in de week nuchter + 1u na ontbijt nuchter. Door verhoogd ...
Ik moest eerst langsgaan bij die diëtiste en opeenvolgend bij Mekeirle. Die was dan het verslag aan het lezen van bij de diëtiste waar we alles hadden overlopen. Diëtiste vond dat ik te streng het dieet volgde, maar bij het naar huis gaan wist ik eigenlijk nog altijd niet wat ik nu echt meer mag (buiten brood overdag). Vind die gesprekken met diëtiste altijd zo onduidelijk precies… 🫣 Vallen die insulineprikken mee? 👀

één maand geleden

Reactie op Maité87

Ik moest eerst 3x in de week nuchter + 1u na ontbijt nuchter. Door verhoogd ...
Hongergevoel heb ik soms wel, maar moest ik zeker proberen te voorkomen volgens diëtiste omdat dit zou wijzen dat ik ofwel te weinig eet/of te laat ben met mijn tussendoortje. Ik ben vooral nog zoekende naar ontbijt. Met brood schieten mn waardes in de lucht s ochtends, dan even Weetabix mini’s geprobeerd op aanraden van dieabetesvriendin maar daar ook te hoge waardes van, granola met yoghurt gaat goed maar ben ik al beu 🫣 nu vandaag eens pannenkoekjes met amandelmeel proberen 🤞🏻 Wat eten jullie s ochtends?

één maand geleden

Ik moest eerst langsgaan bij die diëtiste en opeenvolgend bij Mekeirle. Die ...
Mekeirle bekeek bij mij alleen de waarden. Vroeg niet wat ik at of hoeveel ik bewoog.. Je mag wel altijd mailen naar de verpleegkundigen! Je krijgt snel reactie. Kreeg jij geen overzicht wat je mag eten? Ik was heel bang voor de insuline maar het valt keihard mee! Echt veel minder pijn dan in de vingers prikken. En niet echt een 💉 maar zoals een epi pen.

één maand geleden

Hongergevoel heb ik soms wel, maar moest ik zeker proberen te voorkomen vol ...
Haha ja, ik eet zo goed als elke ochtend yoghurt met granola, nootjes en appel 😅. Soms wat pindakaas 🤣. Deze ochtend deed ik 2 snedes brood en een appelsien en was het binnen de normen! Dus de insuline doet wel iets. Maae meestal ben ik bang van brood haha.