45 Reacties

6 maanden geleden

Ik kan geen antwoord geven, maar zit met dezelfde angst. 😉

6 maanden geleden

Ja, was bij de tweede een stuk fitter en dus geen diabetes. Maar nu bij de derde vrees ik er weer voor lijkt precies meer op de eerste dus zodra het kan (minder misselijk) weer sporten en veel bewegen.

6 maanden geleden

Reactie op josja8919

Ja, was bij de tweede een stuk fitter en dus geen diabetes. Maar nu bij de ...
Hoe kan je het verschil zelf merken?

6 maanden geleden

Reactie op josja8919

Ja, was bij de tweede een stuk fitter en dus geen diabetes. Maar nu bij de ...
Hier had het jammer genoeg niets te maken met fit zijn en sporten 😔

5 maanden geleden

Reactie op LoreBaby

Hoe kan je het verschil zelf merken?
Ja geen idee, gevoel. Wat ook hielp denk ik, was vegan eten voornamelijk gewoon geen kaas/zuivel meer. Schijnt dat,dat ook iets met omzetten in suiker te maken heeft. En wat mijn endocrinoloog toen zei: 5 jaar geleden zou je niet onder de diabetes vallen want ze hebben de waarden omhoog getrokken dus is precies ook wel relatief 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Update: had besloten de testen niet te doen en een week te prikken. Zelftest met prikken was dik in orde dus geen suikertest voor mij 🥳

één maand geleden

Ik heb zwangerschapdiabetes nu en de vorige niet. Krijg mijn suiker maar niet onder controle. Vooral nuchter is t boven de 100. En daardoor morgen terug naar diabeteskliniek en word de insuline opgestart. Nog iemand die dit heeft moeten doen en is dit haalbaar. Ze zeiden ook dat k tussenw37 en w38 zal bevallen of ingeleid word

één maand geleden

Reactie op annick85

Ik heb zwangerschapdiabetes nu en de vorige niet. Krijg mijn suiker maar ni ...
Ik moet ook insuline spuiten voor mijn nuchtere waarden. Dit vind ik niet zo erg. Ik ben wel flauw doordat ik echt niet veel mag eten. Denk qua bevallen dat het zal afhangen van het gewicht van de baby. Als de waardes onder controle zijn, zal je niet worden ingeleid (zeiden ze toch tegen mij)

één maand geleden

Reactie op annick85

Ai, niet leuk om te horen! Geen ervaring mee maar wil je veel succes wensen 💪🏻

één maand geleden

Reactie op Ikwileenkindje

Ik moet ook insuline spuiten voor mijn nuchtere waarden. Dit vind ik niet z ...
Dankjewel al. S men 3e zwangerschap ook al maar ook al eet ik niet veel is t toch altijd te hoog. . . En ben alle dagen doodop. Gewoon geen fut ... dus k vraag me af wat ga geven met insuline erbij

één maand geleden

Reactie op annick85

Dankjewel al. S men 3e zwangerschap ook al maar ook al eet ik niet veel is ...
Ik was ook futloos en vermagerde. Met die insuline eet ik weer iets meer (m'n avondwaardes zijn nu wel weer te hoog) maar heb weer meer fut. En soep overdag helpt ook wel om meer gevuld te zijn en fut te hebben.

één maand geleden

Bij mij id loop vd dag ook. Nochtans komt er niets van suiker echt binnen bij mij. Pasta is speltpasta en volkorenpasta. . . K word er onozel van

één maand geleden

Reactie op annick85

Bij mij id loop vd dag ook. Nochtans komt er niets van suiker echt binnen b ...
Hoi Annick, doordat mijn man diabeet type 1 is, weet ik hier wel iets van af. Alles van koolhydraten valt onder de noemer suiker en zal uw bloedsuiker doen stijgen. Als je vetten in uw eten combineert worden die trager opgenomen en kan het zijn dat je in de loop van de dag stijgt terwijl je het dan niet meer zou verwachten. Elke vorm van lichaamsbeweging zorgt ervoor dat uw lichaam de voorradige suikers in uw spiervezels gebruikt, waardoor je ruimte creëert om de ingenomen koolhydraten door uw spieren te laten opnemen, waardoor je bloedsuiker dus minder hoog wordt.. Om t simpel te proberen uitleggen ☺️

één maand geleden

Reactie op annick85

Hey Annick, hier ook zwangerschapsdiabetes. En ook de nuchtere waarden die niet meewerken. Ze spraken hier ook van insuline op te starten, maar probeer nu eerst Pocosyl. Nu toch al 3 dagen nuchtere waarde die onder de limiet ligt. Is op zich iets natuurlijk. Onder t motto baadt het niet dan schaadt het niet. Maar toch ook wel wat schrik voor het vervolg omdat de hormonen nog meer invloed zullen hebben. Lastig dat je er geen controle op hebt he? Goede moed!

één maand geleden

https://www.birthmatters.be/geen-onderdeel-van-een-categorie/zwangerschapsdiabetes-nader-bekeken/. Dit artikel vond ik trouwens wel heel objectief kijken naar de diagnose en geeft wat meer info over de mogelijke impact.

één maand geleden

Reactie op SpeelseHavik934477

https://www.birthmatters.be/geen-onderdeel-van-een-categorie/zwangerschapsd ...
Dat is wel een serieuze boterham.. En ik maak me idd meer zorgen om inductie en daartoe verplicht worden 🙈.

één maand geleden

Reactie op SpeelseHavik934477

Hey Annick, hier ook zwangerschapsdiabetes. En ook de nuchtere waarden die ...
Idd. Naargelang waar ik spuit werkt het ook langer. Vooral al dat afwegen van voeding vind k heel moeilijk. En wat wel en niet. Geef wel toe als we gaan eten dan neem k iets klein maar kijk ik er even niet naar. En die sensor die afga nachts, slapen is ook een hele opgave soms. Maar tis maar een maand en een beetje dus efkes tanden bijten. Maar tis geen pretje

één maand geleden

Reactie op Maité87

Dat is wel een serieuze boterham.. En ik maak me idd meer zorgen om inducti ...
Hier is t al geweten tussen w 37 en 38... Als het zelf al ni vroeger ga zijn. K had vooral schrik voor heel dat insuline gedoe en de gevolgen ervan. Hier is het niet enkel mijn suiker maar zit ook nog met mijn schildklier. Dus moet al medicatie daarvoor nemen. . Maar tis voor t goede doel dus luisteren we maar

één maand geleden

Reactie op Maité87

Dat is wel een serieuze boterham.. En ik maak me idd meer zorgen om inducti ...
Ja haal er vooral uit wat nuttig is zou ik zeggen. Hier ook. Goede opvolging is goed, maar wil ook niet te veel gedwongen worden tot handelingen die niet per se nodig zijn. Er worden wel meer grote baby's geboren denk ik dan. Maar het is uiteraard een totaalplaatje. Afwachten zeker...

één maand geleden

Reactie op annick85

Idd. Naargelang waar ik spuit werkt het ook langer. Vooral al dat afwegen v ...
Ja vind ik ook een zoektocht. Er zijn zaken waarvan ik ondertussen goed weet wat wel of niet, maar je wilt ook wel eens iets anders proberen. En gelijk heb je. Hier ook wel eens een moment dat ik het wat vrijer neem als we uit eten gaan. Gebeurt zoiezo al heel weinig nu. En dan probeer ik wat extra te wandelen of zo. Vond je / vind je het insuline spuiten moeilijk? Als je dat ziet zitten om daar wat over te delen natuurlijk. Vrees dat dat bij mij toch ook nog wel gaat komen. Moet je s nachts ook meten? Owv insuline dan? Dat is idd wel balen. Al genoeg verstoorde nachtrust zonder dat... Hier nog maar 29 weken :) succes nog met de laatste weken. En als de kleine hier is, komt er toch een feestmaal denk ik :D