84 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Tenhaeghendoorn
Hier starten met 2x/dag prikken (nuchter en 1u na ontbijt) en dit 3x in de ...
Ik moet hetzelfde prikken als jij, maar wel 3 weken tussen suikertest en diëtiste.. Dus zelf maar opgezocht en info gekregen van een vriendin en Jesmina hier..
Ben ook onder de indruk van je waarde 😅. Ik flirt nuchter al altijd met die 95. Nog maar 1 keer een olé durven eten en niet durven prikken 😂.
2 maanden geleden
Reactie op Maité87
Kan je ze zelf niet zien op mycozo?
Nee, ik kijn praktisch elk uur maar er staat niets online. Frustrerend maar mss best want als ze heel hoog zijn, zou ik me nog meer zorgen maken.
2 maanden geleden
Reactie op Maité87
Amai! Ook een krasse uitspraak ! Heb je je voeding al aangepast ? Of gewoon ...
Ik pas mijn voeding niet aan zolang mijn waarden goed staan.. ( ik was ook goed ziek tijdens de testen) Ik eet niet zo veel tussendoortjes (kan gemakkelijk tussen ontbijt en middag of middag en avondeten niets eten)
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Ik pas mijn voeding niet aan zolang mijn waarden goed staan.. ( ik was ook ...
En staat jouw suiker dan ook te hoog? Ik eet ook niet zoveel tussendoortjes, probeer wel fruit te eten tussendoor. Dus had niet verwacht dat test slecht ging zijn.
2 maanden geleden
Reactie op Ikwileenkindje
En staat jouw suiker dan ook te hoog? Ik eet ook niet zoveel tussendoortjes ...
Tussendoortjes zijn juist essentieel volgens de diëtiste, ook al heb je geen honger, toch een tussendoortje (=1stuk fruit en dit steeds aangevuld met yoghurt/noten/soep) eten. Ik moet nu zelfs 2 tussendoortjes in de middag eten omdat ik volgens haar laat eet (20u). Je zou elke 2-3u iets moeten en in principe nooit een hongergevoel mogen hebben 😅. Ik zei haar ook dat ik principe met 1 tussendoortje voldoende heb en mijn honger kan stillen tss middag- en avondeten maar ze zei dat ik er toch 2 moest eten met dan een theorie die ze uitlegde die ik ondertss al vergeten ben 😛
2 maanden geleden
Reactie op Maité87
Ik moet hetzelfde prikken als jij, maar wel 3 weken tussen suikertest en di ...
Ging jij ook niet in OLV Waregem? 😄
2 maanden geleden
Reactie op Ikwileenkindje
En staat jouw suiker dan ook te hoog? Ik eet ook niet zoveel tussendoortjes ...
Tijdens de suikertesten wel, maar als ik nu prik ben ik altijd in orde. Tussendoorjes zijn wel nodig omdat je anders teveel pieken hebt in jouw suikers en dat zou kunnen zorgen dat het te hoog staat ( niet van toepassing bij mij). Ik heb 1 keer hoger gestaat en toen was ik mij door iets privé aan het opjagen, hierdoor vermoeden ze dat de suikertest zo hoog was omdat ik mij aan het opjagen was + door ziek te zijn.
2 maanden geleden
Reactie op Maité87
Jaaak!
Aha, dan zal je wellicht dezelfde mensen zien zoals ik. Wnr heb je dan de afspraak bij de diëtiste? Vreemd dat er zolang tss zit, ik kon de dag erop gaan (wel overdag).
2 maanden geleden
Reactie op Maité87
Komende woensdag.. Ik heb geen geen ideeee. Vind het wel lang wachten en ze ...
Ik was eerlijk gezegd wat geschrokken, had het minder ‘streng’ verwacht. Had een positiever gevoel na de diabetesconsulente dan na de diëtiste. Maarja mss was ik nog te naïef en negeerde ik het probleem nogal 🙈 heb er een groot uur gezeten. We krijgen ook nog een follow up gesprek met de diëtiste over paar weken en je mag hen altijd mailen/bellen met vragen. Want merk wel dat ze heel veel overloopt maar toch niet alles.
Ze vraagt eerst hoe je normaal eet en bekijkt dan wat je hieraan best kan aanpassen. Vb als je nu boterhammen met choco eet ‘s ochtends met chocomelk, gaat ze alternatieven voorstellen van suikervrije choco(melk) zodat je toch nog wat je normale patroon kan volgen. Ik vertelde dat ik 2x/dag warm at (steeds restje van dag ervoor) en was zeker niet dat ze zei van je moet dit veranderen.
Maar was vandaag naar een babyborrel waarvan de kersverse mama ook zwangerschapsdiabetes had en ze vertelde eerlijk dat ik in principe amper iets van heel het buffet (hotdogs, belegde broodjes en dessertbuffet) mocht eten. En daar zat ik dan met mijn waterke 😅 euh ik heb het vandaag ook gwn genegeerd en toch gegeten zoals anders. 🫣🤐 maar bij thuiskomst mijn suiker gemeten en zat wel te hoog 😬 uit schuldgevoel net nog soep zitten maken voor morgen, pokebowl als lunch en een hele zak met gezonde tussendoortjes verzameld om morgen mee te nemen naar het werk volgens het advies van de diëtiste.
Je krijgt ook een productbundel mee met suikervrije alternatieven. Is wel een hele zoektocht in de winkels 🙊
2 maanden geleden
Reactie op Tenhaeghendoorn
Ik was eerlijk gezegd wat geschrokken, had het minder ‘streng’ verwacht. Ha ...
Dank je.. Ik durf sinds her verdict geen duidelijke suikers te eten. Mij al heel triest gevoeld met mijn waterke 🙈. Durf geen fruit te eten zonder yoghurt, geen appelmoes of ananas bij de maaltijd.. Half bord vol groenten, mega veel wortel en komkommer als ik brood eet ‘s middags. Yoghurt en granola als ontbijt. Ik droom nog net niet van chocola en chips 😉.
2 maanden geleden
Reactie op Maité87
Dank je.. Ik durf sinds her verdict geen duidelijke suikers te eten. Mij al ...
Klinkt alleszins alsof je al de juiste zaken hebt aangepast 💪🏻 En aperitieven (met chipjes) mag nog als je ook gezonde zaken ertussen eet zoals tomaatjes, bloemkool, wortel, komkommer,… (zodat je automatisch minder chipjes eet).
Ik ook wel al even mental breakdown gehad sinds het verdict - mede dankzij de hormonen. 🙈 Maar meer uit angst dat dit later blijvend kan worden.
2 maanden geleden
Zijn jullie ook zo moe, futloos sinds jullie je eten hebben aangepast. Ik heb echt het gevoel dat er iets niet juist is. Sinds maandag ook al 1kg kwijt wat zorgt dat ik nog maar 0,5 kg ben bijgekomen sinds startgewicht.
M'n waarden zijn overdag nu wel meestal goed maar voor het slapen en nuchter vaak iets te hoog.
Heb het gevoel dat mijn lijf niet meer genoeg energie heeft en alles lastig is.
Hebben jullie dit ook?