84 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Tenhaeghendoorn
Ik hang er ook aan, uitgebreide test toonde opnieuw een verhoogde waarde. M ...
Ik heb niets aangepast en zit mooi onder de waarden 😂😂. Morgen naar de dietiste ( dik tegen mijn goesting) heb ook geen vragen ofzo. Ben wel nieuwsgierig wat ze te zeggen heeft.
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Ik heb niets aangepast en zit mooi onder de waarden 😂😂. Morgen naar de di ...
Oh, ik ga proberen je voorbeeld te volgen dan! 🙈 Ik was ook al even wat lijsten aan het bekijken wat je zogezegd doorheen de dag mag/kan eten. En ik zie eigenlijk vrijwel mijn eigen eetpatroon staan… Eet/drink sws eigenlijk weinig gesuikerd, vaak fruit doorheen de dag, enkel water, … 🤷🏻♀️ hoop dus dat ik ook niet te veel moet aanpassen. Moest je veel prikken in het begin?
2 maanden geleden
Oh, ik ga proberen je voorbeeld te volgen dan! 🙈 Ik was ook al even wat li ...
Hier hetzelfde. In het weekend eens frisdrank max 2 ofzo, anders altijd water en ik eet veel groentjes... Ik wou eerst kijken hoe het zou zijn als ik ' normaal' zou eten en het is allemaal in orde. waardes liggen tussen de 110 - 120 max 130. Ik moet op oneven dagen 1 uur na ontbijt prikken en op even dagen 1 uur na mijn hoofdmaaltijd. 1 x per week moet ik 1 x nuchter en dan 3 x na elke maaltijd prikken. Ik had al doorgekregen dat de kans zeer klein is dat ik mag stoppen om toch te controleren of alles in orde is.. ons kleintje is ook qua gewicht totaal niet aan de zware kant, maar ik begrijp wel dat ze dit willen controleren. Ergens hoop ik om te mogen stoppen 😇. Alleen lastig als je op verplaatsing bent en moet prikken, voor de rest stoort mij dit niet. Hopelijk moet jij ook niet veel prikken en wijzigen!
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Hier hetzelfde. In het weekend eens frisdrank max 2 ofzo, anders altijd wat ...
Toch wel heel prikschema, en zoals je zegt mss wat onnozel wetende dat je eigenlijk altijd goed zit 😅
Maar idd, ze zeiden het ook aan telefoon: ‘van zodra je een te hoge waarde hebt willen we je opvolgen om de evolutie te bekijken en er vroeg genoeg bij te zijn’.
Hoe hoog was je waarde dan bij de eerste suikertest? Bij mij stond die op 154. De waardes van vandaag (uitgebreide test) staan nog niet op cozo, enkel via telefoon vernomen dat er één waarde te hoog was.
2 maanden geleden
Toch wel heel prikschema, en zoals je zegt mss wat onnozel wetende dat je e ...
Het duurt echt wel efkes voor ze met insuline starten hoor. Eerst u eetpatroon bekijken, stress, beweging etc.
Ik had bij de 1ste 167😅 en de 2 de had ik 94 nuchter , 1ste uur was goed en 2de uur was 156. Beide wel goed ziek geweest ( last van de luchtwegen) en ook wel stress wat ervoor zorgt dat suikers trager afbreken.
Ja vanaf er 1 waarde te hoog is, moet je direct prikken... bij mij is het ook zeer licht ( behalve de 1ste test dan). Ik luister morgen wat er van info is 😅
2 maanden geleden
Reactie op Paulien199
Hier helpt het om mijn nuchtere waarde omlaag te krijgen door 's avonds op ...
Bedankt voor deze tip. Zal hier eens extra aandacht aan besteden. Met tips van Jesmina mijn levensstijl al omgegooid en duidelijke suikers zo goed zls geschrapt, maar soms nog te hoog nuchter..
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Het duurt echt wel efkes voor ze met insuline starten hoor. Eerst u eetpatr ...
Hier starten met 2x/dag prikken (nuchter en 1u na ontbijt) en dit 3x in de week. Morgen pas afspraak bij de diëtiste dus ben nog niet zoveel wijzer geworden wat ik moet aanpassen van eten. Ergens ook wel het gevoel dat het eigenlijk wel oké zit met mijn gewoon voedingspatroon 🙈 hoop dat de diëtiste me daar ook de vrijheid in geeft om eerst keer enkele dagen/weken te testen zonder veel te wijzigen in mijn eten. De diabetesconsulente was alleszins semi onder de indruk van mn waarde (64) ondanks dat ik 1,5u ervoor een Lion (chocolade) had gegeten 🫣🤭😅
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Het duurt echt wel efkes voor ze met insuline starten hoor. Eerst u eetpatr ...
Toch niet... Ik moet insuline spuiten voor dat ze me opgevolgd hebben.. vandaag voor de eerste keer bij de dokter geweest. Ik had nuchter 99 na 1 uur 149 en na 2 uur 168.. dus niet overdreven veel.... Aangezien mijn waarde nuchter teveel is krijgen ze dit niet onder controle met dieet.
2 maanden geleden
Hier starten met 2x/dag prikken (nuchter en 1u na ontbijt) en dit 3x in de ...
Oohh cva nog toch? Ja u hormonen staan ' smorgens het hoogst zeiden ze tegen mij vandaag vandaar dat ze dan ook beter zicht hebben op als je nuchter moet prikken. Komt alles goed!
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Oohh cva nog toch? Ja u hormonen staan ' smorgens het hoogst zeiden ze tege ...
Ja had me ook op erger voorbereid kwestie van prikken 🤭 verschoot er wel van hoelang ze dat nog willen opvolgen ook na de zwangerschap… en dan die verhoogde kans om het ooit blijvend te hebben, daar zit ik precies wel nog het meeste mee in 🫣 Ma bon, dag per dag 😅
2 maanden geleden
Ik heb juist m'n resultaten en zijn niet goed. Maandag naar endicrinoloog en dietist. Toch een beetje bang wat ze zullen zeggen. Geen idee hoe m'n waardes zijn en of deze er veel boven zitten.
2 maanden geleden
Ja had me ook op erger voorbereid kwestie van prikken 🤭 verschoot er wel v ...
Bij mij was het 1 x per kaar nuchter bloedafname en na de borstvoeding ook eens bloedafname. Wat kreeg jij misschien van info? De kansen hierin zijn laag, maar jammer genoeg wel aanwezig... leg er niet teveel druk op zodat je ook nog kan genieten van de zwangerschap. Is jouw kleintje qua gewicht oké etc?
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Bij mij was het 1 x per kaar nuchter bloedafname en na de borstvoeding ook ...
Laatste echo was begin augustus en heb volgende week nog een echo. 6w tussen geweest dus weet niet hoe het met zijn gewicht zit. Merk jij verschil?
Bij mij zeiden ze idd kort na bevalling strak opvolgen, dan maandelijks blijven prikken, op 6m de uitgebreide suikertest opnieuw en jaarlijks de bloedafname.
Nu ook uitleg gekregen van de diëtiste, denk dat het vooral wat een aanpassing zal zijn als we eens ergens naartoe gaan. Ze haalde vaak zero drankjes aan, maar buiten cola zero heb ik toch nog niet veel zien staan op drankkaarten 😅 of zo bij mensen thuis.. of mijn geliefde kidibull of andere zoete alcoholvrije drankjes bij de aperitief op zondagavond 😂 Daarnaast morgen eens naar de winkel voor de vervangende producten in te slaan. 🫡
2 maanden geleden
Laatste echo was begin augustus en heb volgende week nog een echo. 6w tusse ...
Aja amai, ik dacht dat het vooral tijdens de zwangerschap was en daarna niet meer :s
2 maanden geleden
Reactie op Ikwileenkindje
Aja amai, ik dacht dat het vooral tijdens de zwangerschap was en daarna nie ...
Ja helaas… vroeg het ook of ik dan na de zwangerschap terug gewoon mag eten en ze zei dat ik best die suikers bleef vermijden… 🙄🙄🙄🙄 maarja zegt niet elke diëtist dat uit gewoonte vanuit hun vak? 🫠🥴
2 maanden geleden
Ja helaas… vroeg het ook of ik dan na de zwangerschap terug gewoon mag eten ...
Amak ben benieuwd wat ze maandag zal zeggen.
Ik eet sowieso all bijna geen koeken en drink 1x zero frisdrank per dag dus weet niet zo goed wat ik zal moeten aanpassen.
Stom dat dit blijvend moet opgevolgd worden.
2 maanden geleden
Reactie op Ikwileenkindje
Amak ben benieuwd wat ze maandag zal zeggen.
Ik eet sowieso all bijna geen ...
Laat mss weten of jullie diëtiste wel gehakt toe laat 😂 de mijne heeft t beperkt tot max 1x/week iets met gehakt klaar te maken 🤐 staat letterlijk neergeschreven in mijn eetschema. Had mss niet zo moeten boffen dat ik zo graag gehakt(bereidingen) eet: worst, hamburgers, gehakt in pasta,.. 🫣
Hoorde nu van iemand anders dat haar diëtiste er helemaal niks van had gezegd en zij het wel is blijven eten zoveel ze wou.
2 maanden geleden
Laatste echo was begin augustus en heb volgende week nog een echo. 6w tusse ...
Mijn echo was tesamen met de 1ste suikertest en moet dus volgende week pas op controle. Ze werd toen al niet te veel qua gewicht geschat, eerder gemiddeld. Amai, ik moet die testen allemaal niet doen hoor na de zwangerschap?? Tegen mij zeiden ze pas een bloedafname te doen na ik stop met borstvoeding wat dat zorgt ook voor een vertekend beeld. De dietiste zei donderdag kei leuk: ik heb het gevoel dat je te weinig eet en daardoor daar ondervoed. Fijn hoor 😑😑