84 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Naomi__1994

Ik zat nog te wachten voor de derde keer bloed te trekken en ze belden dat ...
Ik had nuchter 93 en kreeg net telefoon dat ik ook bij het clubje zit 🙈.

2 maanden geleden

Reactie op Maité87

Ik had nuchter 93 en kreeg net telefoon dat ik ook bij het clubje zit 🙈.
Bij mij was het na 2 u ook met 1 waardetje erover, stom hè! 🙈

2 maanden geleden

Reactie op YanaDS

Bij mij was het na 2 u ook met 1 waardetje erover, stom hè! 🙈
Ik had 94, prik nu al 2 dagen. De 1ste in het ziekenhuis waarop ze zeiden dat ik meer moest eten en vandaag zat ik er ook enorm onder. Ben nog altijd aan het denken dat mijn test verstoord is door ziek te zijn. 🙃🙃🙃

2 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Ik had 94, prik nu al 2 dagen. De 1ste in het ziekenhuis waarop ze zeiden d ...
Dat kan natuurlijk altijd inderdaad een rol spelen... Zo jammer dat dat tesamen gevallen is met jouw suikertest

2 maanden geleden

Ik heb men eerste test gehad vorige maandag. Zeer snel resultaat en telefoon van de vroedvrouw dat ik een uitgebreide test moet doen. Echter is deze pas binnen 2 weken daar ik momenteel in Canada zit op vakantie. Heeft me eigenlijk geen restricties opgelegd ofzo, wel let ik iets meer op met toegevoegde suikers e.d. cola ofzo drink ik al van in't begin van de zwangerschap zeer weinig Het trekt me allemaal niet meer zo aan die frisdranken

2 maanden geleden

Iemand die dit ook bij de huisarts moet doen? Ik heb hem morgen, bij de huisarts.

2 maanden geleden

Waar online hebben jullie de resultaten kunnen zien? Ik heb de test vorige vrijdag ochtend gedaan en vanavond staat er nog steeds niets op CoZo..

2 maanden geleden

Reactie op Nima4

Waar online hebben jullie de resultaten kunnen zien? Ik heb de test vorige ...
Best even bellen naar je huisarts of gynaecoloog als het er nog niet opstaat. Bij ons hebben er een labo in het ziekenhuis die direct info kan geven, alsook via Cozo

2 maanden geleden

Reactie op YanaDS

Om een voorbeeld te geven van de norm die op mijn uitslag stond... De eerst ...
Bedankt ik was nuchter 97 en ben daarom doorverwezen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek

2 maanden geleden

Reactie op Sweetty

Bedankt ik was nuchter 97 en ben daarom doorverwezen naar het ziekenhuis vo ...
Kan zijn je er enkel met dieet en prikken van af komt 😉komt wel goed

2 maanden geleden

Ik heb vandaag de suikertest gehad en ook helaas zwangerschapsdiabetes. Heb zaterdag een afspraak bij endocrinoloog. De gynaecoloog zei dat het zo wel zeker dat we niet over de uitgerekende datum zullen gaan.

2 maanden geleden

Ik heb het er ook net op zitten. Nuchter 94 en de andere twee waardes heel mooi gezakt. Helaas pech! 😣

2 maanden geleden

Reactie op mom٠of٠2

Ik heb het er ook net op zitten. Nuchter 94 en de andere twee waardes heel ...
Hier ook en prik nu sinds een kleine week. Elke waarde is steeds mooi onder de grens... bij de volgende afspraak ga ik toch aan de gynae vragen of het nog nodig is 🫣😅

2 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Hier ook en prik nu sinds een kleine week. Elke waarde is steeds mooi onder ...
Ja moet je zeker doen! Dit had ik voor mezelf ook in gedachten 🤭 hopen dat het goed komt!

2 maanden geleden

Reactie op mom٠of٠2

Ja moet je zeker doen! Dit had ik voor mezelf ook in gedachten 🤭 hopen dat ...
Naarmate de zwangerschap vordert, veranderen de hormoonwaarden. Het kan dat je nu altijd mooi onder prikt, mede doordat je nu waarschijnlijk ook op je voeding let, maar dat je binnen 3 weken niet meer hetzelfde reageert op de voeding. Hierdoor zou je dan wél herhaaldelijk boven de streefwaarden kunnen komen (niet goed voor de baby). Hoe vaak moet je prikken? Hier hoef ik 2 dagen per week te prikken, liefst een weekdag en een dag in het weekend. Dit zo tot het einde van de zwangerschap, zodat ze in het oog kunnen houden hoe de hormoonhouding verder evolueert en kunnen ingrijpen indien nodig. Het is wel super dat je nu altijd onder zit (hopelijk zonder te veel aanpassingen), waardoor dit makkelijker vol te houden is. Succes! 😊

2 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Naarmate de zwangerschap vordert, veranderen de hormoonwaarden. Het kan dat ...
Ik moet elke dag prikken, en één dag in de week zelfs vier keer. 😞 Mijn waarden in nuchtere toestand zijn telkens te hoog. Volgende week afspraak met de endicrinoloog. Hopelijk moet ik geen insuline gaan spuiten... Ik let keigoed op mijn suikers en toch blijft het te hoog dus vrees ervoor...

2 maanden geleden

Reactie op tboerderietje

Ik moet elke dag prikken, en één dag in de week zelfs vier keer. 😞 Mijn wa ...
De nuchtere waarde in de ochtend is jammer genoeg iets waar wij minder invloed op hebben. 😔 Bij sommige vrouwen hebben de hormonen een te grote invloed en helpt letten op voeding jammer genoeg niet. Maar neem jezelf dit absoluut niet kwalijk, dat zijn de suikers die jouw lichaam uit zichzelf aanmaak. Het is een natuurlijk proces, waarop je door de zwangerschap minder insuline aanmaakt om er tegen te kunnen. :( Stel dat je insuline moet spuiten, weet dat je het doet voor je baby´tje. ❤️

2 maanden geleden

Hier helpt het om mijn nuchtere waarde omlaag te krijgen door 's avonds op tijd te eten (+/- rond 18u) en daarna niets meer van fruit of koolhydraten. Als ik dan nog honger heb later op de avond eet ik kaas of rauwkost. Sindsdien prik ik beduidend lager 's morgens

2 maanden geleden

Mijn eerste test was veel te joog. Morgen de uitgebreide. Zijn jullie ook extreem moe? Gynaecoloog zei dat dit mss door suiker kon komen.

2 maanden geleden

Ik hang er ook aan, uitgebreide test toonde opnieuw een verhoogde waarde. Morgen afspraak bij de diabetesconsulent. Jullie ondertussen goed vertrokken in de aangepaste levensstijl? 🫣