27 Reacties
2 maanden geleden
Oktober lijkt me ideaal om het doen! En ik zou iedereen aanraden om het te doen als je nog zwanger bent! Ik ben zelf amateur fotograaf en kan nu al niet wachten om heel veel foto’s te maken van mijn mini 🥹ik neem sowieso mijn camera mee naar het ziekenhuis en geef mijn vriend ondertussen snelcursussen fotografie zodat ik zeker na de geboorte foto’s heb. 🫢Er zijn veel fotografen die dit ook aanbieden en ik persoonlijk vind het een mooie herinnering om te koesteren 😌 Voor newborn foto’s kan je best kijken voor wanneer jij je daar comfortabel bij voelt. Het kan evengoed bij je thuis gebeuren in je vertrouwde omgeving als jullie wat gesetteld zijn😊
2 maanden geleden
Ik wil sowieso een newborn shoot doen, maar zwangerschapsshoot zal ik denk ik skippen.
Is inderdaad heel duur geworden & zeker omdat je na zoveel 100’den euro’s te betalen maar 15 foto’s krijgt…
Ik begrijp die regeling helemaal niet, want wat gaan ze anders doen met de rest van je foto’s😅
2 maanden geleden
Hey,
Ik ben zelf fotograaf en ik raad een zwangerschapsshoot aan rond 30-32 weken. Dan ben je meestal nog voldoende mobiel en heb je nog niet teveel last van 3de trimester kwaaltjes. Dit hangt wel af van persoon tot persoon. Ik laat zelf een shoot doen in september omdat ik me op dit moment goed in m’n vel voel en me mooi zwanger vind. Maar ik heb ook al shoots gedaan met toekomstige mama’s die 37 weken ver waren.
Een newbornshoot is het fijnst wanneer je kindje tussen 2-4 weken oud is. Denk goed na welke stijl je graag wilt: eerder het dagelijkse leven of meer geposeerde foto’s in een studio, of een combinatie bij je thuis, … je huis hoeft zeker niet opgeruimd liggen ofzo. Je fotograaf vindt wel voldoende plekjes en fotografeert op zo’n manier dat de rommel uit zicht blijft (als je dit wenst).
Qua budget reken je best een €250-€350 voor een beginnende fotograaf/fotograaf in bijberoep. Een fotograaf in hoofdberoep met ervaring rekent al snel rond €800-€900. (Is ook een faire prijs als je weet hoeveel uren werk eraan te pas komt. Dit zorgt ervoor dat je fotograaf zelf niet aan een minimumloon moet overleven.)
Geboortefotografie zit al snel rond €1500, ook omdat je fotograaf standby staat rond je uitgerekende datum.
Ik heb zelf een goede point and shoot camera die mijn vriend makkelijk kan gebruiken. Hij zal foto’s nemen tijdens de geboorte en vlak erna. (We gaan wat geboortefoto’s bekijken samen zodat hij een idee heeft van wat wel en wat niet te fotograferen 🙈).
Ik ga zelf ook een newbornshoot laten doen denk ik. Zo heb ik ook mooie gezinsfoto’s waar ik zelf ook op sta. We gaan hier voor wat meer documentairestijl met enkele spontane portretten. Deze komen dan ook in een album samen met de zwangerschapsshoot en de geboortefoto’s.
Veel fotografen bieden trouwens ook een fresh48 aan waarbij ze langs komen op de materniteit om die eerste dagen in beeld te brengen. Kan ook een leuke optie zijn!
Professionele foto’s komen met een prijskaartje, maar je hebt ze wel echt voor het leven.
2 maanden geleden
Ik heb mijn zwangerschaps/gezins shoot al gedaan, dit omdat hij al vast lag voor ik zwanger was zodus nu aan 25w, aangezien het mijn vierde is heb ik echt wel al een vol buikje hihi 😜 tijdens de geboorte gaat een doula mee die ook fotograaf is, als zij op de achtergrond verdwijnt zal ze foto’s nemen, mijn man was elke bevalling zo verwonderd van het wonder dat wij niet aan foto’s zijn toegekomen. We wilden er ook echt zelf van ‘genieten’ en onze gsm ging aan kant. Heb wel wat foto’s van de arbeid en als onze baby vlak geboren was, foto’s van tijdens de bevalling hoe raar het ook klinkt, ik vind het jammer dat er niks van heb. Koester de foto’s van tijdens de arbeid enorm, tussen twee werelden in. Ik doe een Newborn shoot ook binnen de 2 w na geboorte. Na het krijgen van mijn eerste kindje heb ik gemerkt hoe hard je die herinneringen koestert. Ik heb er ondertussen talloze geen seconde spijt van!
2 maanden geleden
& het kan zijn dat ik last minute nog ergens een shoot boek hoor om dat buikje vast te leggen ! Ik ken mezelf dit wordt dus nog vervolgd eerst wachten op deze foto’s 😂😜
2 maanden geleden
Ikzelf weet nog niet of ik een zwangerschapsshoot zal doen, vind het idd wat duur soms maar aan de andere kant wel ook leuk om te doen denkik, dus ik twijfel nog.
Ik denk dat je het beste in oktober doet, heb je nog kans op een mooie dag ook als je het buiten zou willen doen! En mss ook dan niet te veel last van een zware buik.
Newbornshoot doe ik niet, ik ben niet voor die foto's van baby's in iets fluffy van outfit te steken om ze dan bij wijze van spreken opgekruld te leggen in een mandje, vind hier niet veel 'naturel' meer aan dan maar dat is mijn mening maar 😄. Ik ga zelf genoeg fotootjes maken van mijn kindje en ook elke maand een maandfoto sowieso waar ik dan iets mee zal doen.
2 maanden geleden
Wij hebben een zwangerschapsshoot gepland op 6 oktober, dan ben ik 32W. Dit was 190€ voor 15€ foto’s (meer foto’s kunnen voor meerprijs).
Newbornshoot ligt ook al vast bij ons thuis. Dan komen ze 3u fotograferen van het ‘dagelijks’ leven. (Badje geven, voedingsmoment, slapen, knuffelen,…) Dit was 320€ voor 50 -60 foto’s. Ik mocht ook 2 data vastleggen hiervoor, aangezien je geen bevallingsdatum kent 😅
De newbornshoot had ik voor mijn verjaardag gevraagd, ☺️ de zwangerschapsshoot heb ik cadeau gekregen van mijn partner.
2 maanden geleden
Reactie op elighes
Oh wat fijn!! Ik had 1 fotograaf al gecontacteerd maar die zit helaas al he ...
Ik heb mijne geboekt via ‘femke vermeulen’ (newborn bij je thuis, meer dan 50 foto’s). Kan ook op haar locatie en is ‘maar’ 230€ dan. Misschien dat zij nog wel een gaatje kan vrij maken.. Wil je newbornfoto’s met ‘props/ ingebakerde poses ed’ kregen wij graces story door op aanraden. Heel betaalbaar, en heeft nog veel plek in december. (Ik twijfel zelf nog over de ‘poses fotoshoot’)
2 maanden geleden
Ik heb een fotoshoot gewonnen en mag die in Oktober doen met lijn vriend en pluszoontje en krijg zelf 20 gratis foto’s 🥰 (lang leve instagram)!
De newborn is gewoon bij ons thuis in de neutrale kleuren (beige, wit etc).
Is 300 euro en 19 foto’s.