6 Reacties

7 maanden geleden

Ik volg even mee. Ben je TADD?

7 maanden geleden

Reactie op Sien1994

Ik volg even mee. Ben je TADD?
Ja, ik ben TADD

7 maanden geleden

Dag Kaylie, oh wat rot voor je. Ik ben zelf ook tijdelijk leerkracht maar aangezien ik niet met jonge kindjes werk, blijf ik wel gewoon doorwerken. Maar ik ben zelf ook even aan het uitzoeken wat dit voor mij allemaal betekent voor het volgende schooljaar op administratief en financieel vlak. Ik zou als ik jou was eens horen bij de onderwijsvakbond als je daar bent bij aangesloten. Zij gaan je hier wel meer kunnen helpen. Hopelijk vind je snel antwoorden en oplossingen!

7 maanden geleden

Reactie op Faye_

Dag Kaylie, oh wat rot voor je. Ik ben zelf ook tijdelijk leerkracht maar ...
Deze mail kreeg ik van de vakbond: Ik begrijp uit uw mail dat uw opdracht in de Kleine Reus vorige vrijdag is afgelopen. Daarmee zijn ook het risico en de verwijdering uit uw functie geëindigd. U kan tijdens uw zwangerschap enkel nog worden aangesteld als kleuteronderwijzer in een scholengemeenschap waar u TADD-recht in dit ambt hebt. Hoe die aanstelling dan verder verloopt, kunnen we u meer in detail vertellen als u ons laat weten over welke school het gaat. Als u geen vooruitzicht op een nieuwe aanstelling hebt, dan moet u zich als werkloze registreren bij de VDAB en een werkloosheidsuitkering aanvragen via het ACV-dienstencentrum in uw buurt. U kan daarvoor een afspraak maken op www.afspraakacv.be. U zal wellicht ook voor andere functies moeten solliciteren. Uw bevallingsverlof start ten laatste 1 week vóór de vermoedelijke bevallingsdatum en duurt in principe 15 weken. Als tijdelijk personeelslid of als werkloze vraagt u voor de duur van dat verlof een moederschapsuitkering aan bij uw ziekenfonds. Aangezien u niet in het GO! werkt, wordt uw ACV-lidmaatschap van COC naar COV overgeplaatst. Als u nog vragen hebt, mag u ons steeds opnieuw contacteren.

7 maanden geleden

En is er geen werk meer binnen de scholengemeenschap momenteel? Ik zou denken dat ze jou dat moeten geven (ongeacht of je moet stoppen of niet) en een interim in je uren moeten zetten dan…

7 maanden geleden

Reactie op Sien1994

En is er geen werk meer binnen de scholengemeenschap momenteel? Ik zou denk ...
Het probleem is dat de school waar ik werk niet in een schoolgemeenschap zit. Dus ik in geen andere school terecht kan, helaas!