11 Reacties

2 maanden geleden

Hey lastig. Ik ken het gevoel wel van weer snel moe te zijn (had ik in het eerste trimesterook heel erg, elke dag middag dutjes. Volgens mij komen die er weer aan). En stappen gaat ook lang niet meer zo snel en vlotjes (en ver). Maar dat hangt ook van dag tot dag af, sommige dagen doe ik verrassend veel, andere ben ik tot het minimum in staat. Ik denk dat het erbij hoort en idd niet veel beter gaat worden de komende weken/maanden. Ik denk dat we onze verwachtingen van wat we nog kunnen op een dag een beetje moeten bijstellen.. 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Ja ik merk soms echt die teleurstelling in mezelf van amai ben ik nu al moe, kan ik dit nog maar.. met toekomstige angst ook van hopelijk ga ik fysiek wel terug ietsje fitter zijn als ze er is 🥲

2 maanden geleden

Hey, Ik ken je gevoel, ik heb hetzelfde.. (bekkeninstabiliteit, continu harde buiken, bloedarmoede,..) nu bijna 30w zwanger. Als mijn partner & ik gaan wandelen draag ik een bekkenband. Dit heeft de kiné mij aangeraden. Dit verminderd de pijn & harde buiken op zo’n moment. Overdag doe ik ook al standaard een middagdutje van 2-3 u. Ik heb wel steeds harde buiken vanaf ik rechtsta uit de zetel,bed,.... Hiervoor ben ik gisteren ook voor op controle geweest op de verlosafdeling (natuurlijk waren ze dan net gedaan 🙄). Als je u zorgen maakt, kan je dit steeds doen! Ze zijn steeds heel begripvol en hebben liever een keertje teveel dan teweinig. Ik denk dat het er opzoch dus wel allemaal bij hoort.. maar aangenaam is anders..🙃 We moeten nogal wat over hebben voor onze kindjes 😅. Af & toe wisselen met je partner in de zwangerschap zou eens niet slecht zijn.

2 maanden geleden

Reactie op julie1998

Hey, Ik ken je gevoel, ik heb hetzelfde.. (bekkeninstabiliteit, continu har ...
Ooh ja heeel herkenbaar, ik ben vandaag ook een bekkenband gaan halen! En idd dat wisselen zo nu en dan zou meer dan welkom zijn 😅😜

2 maanden geleden

Dit is echt heel normaal.. bij mij ist m’n vierde kindje, ik crepeer bij momenten van de harde buiken, ik moet nog enkele weken werken en heb deze week bijna elke avond gehuild van de bekkeninstabiliteit/rugpijn en harde buiken, en plus ben ik ook vaak ziek, zoals nu weeral de hele week op en af koorts hoofdpijn, keelpijn, oorpijn en dit maakt het niet beter maar me ziek zetten zelfs als ik het ben vind ik vreselijk 🥴. Aan de andere kant is het goed dat ik actief ben right. Maar voor nu is het soms echt teveel😣 thuiskomen is dan ook echt koken, huiswerk, kleertjes klaarleggen,…. Etc etc zo lijkt het dat ik geen seconde rust heb als ik in mijn zetel zit is het al na 21 uur en probeer tegen 21 uur 30 te slapen of ik geraak er niet uit, zo sorry voor mijn gezaag 😂 blij dat het er even uit is🤣

2 maanden geleden

Reactie op lacerise12

Dit is echt heel normaal.. bij mij ist m’n vierde kindje, ik crepeer bij mo ...
Ooooh ja amai snap ik! Klinkt ook echt zo vermoeiend op dit moment om alles nog te blijven combineren met werk en kindjes en huishouden... bij mij is het mijn eerste, dus daar ben ik voor nu toch ook eventjes blij om. 😅 Hopelijk kan je op tijd toch even rust nemen wanneer het nodig is... 💗

2 maanden geleden

Dit is gelukkig/spijtig genoeg wel normaal en herkenbaar...(26w nu) Fysiek ben ik de laatste 1.5 week ineens 10x zwangerder dan ervoor, ook terug last van vocht. Sommige dagen compleet op, pijn, knorrig en onhandig. Sommige gaan dan weer best vlot. Het gaat niet nog 3 maand bergafwaarts hoor (: Maar die buik gaat wel nog meer in de weg zitten. Slapen, wandelen en yoga als de kindjes in bed liggen helpen mij persoonlijk. Hou je taai! (:

2 maanden geleden

Is leuk om veel toffe dingen te doen maar spijtig altijd zo vermoeiend en moe bijna niet eens 1 uur kunnen wandelen of ben al kapot. Zo dat is wel normaal. Je moet je geen zorgen maken. Je ga ze alleen harder en meer voelen. 1 keer heeft ons zoontje zo hard gestapt tegen mijn ribben dat ik langs de buiten kant blauwe plek had en zoveel zeer. Maar toch altijd als hij beweegt is het tof om te voelen ookal doet soms zeer

2 maanden geleden

Snap ik volledig! Ik ben vandaag ook langst het ziekenhuis geweest omdat ik een beetje bloedverlies had en me ongerust voelde. Heb aan de monitor voor de eerste keer gehangen en nog een korte echo gehad, maar alles is al een geluk oke met onze kleine man. Ze zeide ook als je ongerust bent gewoon bellen. Liever 1 keer te veel dan een ongeruste mama, want dat is niet goed voor u kleintje. Ben morgen 27 weken. 😌

2 maanden geleden

Dit herken ik zo hard! Ik kan echt niet veel doen of ik heb harde buiken, pijn aan me rug, pijn aan me benen. Ben hele tijd buiten adem! Ik slaap super slecht en dan zegt mijn dokter je moet echt wel meer bewegen 😱 ik woon in Spanje en heb een zwembad en dan probeer ik elke dag wat te zwemmen maar meer beweging zit er niet in! Heel veel succes!

2 maanden geleden

Hier ook op een hele korte tijd van vrij mobiel naar amper iets kunnen doen gegaan. Vorige week woensdag onze 24w echo gehad, sinds donderdag non stop harde buiken en bandenpijn. Van elke dag met de elektrische fiets naar het werk (2.5km maar) naar vastzitten aan de auto en geen 5min kunnen stappen... Soms echt zo frustrerend.